Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ihannefoorumia kehittämään

Aloittaja pensador, 18.01.08 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

pensador

Lainaus käyttäjältä: "Stara"
Lainaa[quote="pensador]...  Siellä on vain tarkoitus suunnitella ja määritellä mahdollisimman laadukas ihannefoorumi.   Kun se on tehty, foorumini on tehnyt pääosan tehtävästään, ja sitä voidaan ehkä käyttää lähinnä siinä olevien virheiden reposteluun.

Mutta mitä ihmeen moderoimista tai virkaa ylipäätään on foorumilla, jonka tehtävä on vain suunnitella itsensä? Nyt minulla nämä männät ja sylinterit on niin hitaalla, että täällä katajanjuuressa loppuu ymmärrys kesken. Myytkö sitten sen ihannefoorumin patentin meille tänne Outomaahan, vai onko se noudettavissa foorumiltasi ihan vapaasti?
Kun tuo ihannefoorumi.pensadorfin.net, joka minulle on vain tilapäinen harrastus ja ajankulu, on mielestäni riittävän valmis, voin luopua koko paskasta ja lahjoittaa koko saitin pensadorfin.net jollekulle (voin kyllä myydä Outomaalle), joka sitten harkintansa mukaan voi perustella varsinaisia keskustelufoorumeita tyyliin:

tuttumaa.pensadorfin.net
valokuvaajat.pensadorfin.net
eläimiinsekaantujat.pensadorfin.net
yleisfoorumi.pensadorfin.net
jne jne jne

Ja kyllä, sieltä saa hakea ideoita.  Toistaiseksi sinne ei kuitenkaan pääse edes lukemaan ilman kirjautumista.  
Siksi hakurobotitkaan eivät tiedä siitä juuri muuta kuin nimen.   On sinnekin kovasti yritetty.  

Niin, rupesin puuhaamaan sitä, kun vitutti niin paljon kaikki näkemäni foorumit.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Bongaaja

Ei se oikeen niin luista. Kukaan ei liity josset avaa portteja pariksi kuukaudeksi. Jos joku sitten kehuu paikkaa niin muutta porukkaa tulee rekisteröitymään foorumiin jota ei voi nähdä.

Ennustan että saat 5 jäsentä 5 kuukaudessa jos se on kuin nyt. Foorumeita on netti pullollaan.

Ei millään pahalla.

Noin 40 000 viestin voimalla voin noin kertoa. Olen ne kirjoittanut 1995-2008

pensador

Lainaus käyttäjältä: "Bongaaja"Ei se oikeen niin luista.

Kyllä se kuule luistaa täsmälleen noin.   Ennustuksistasi en piittaa, EVVK.
Tässä ei jyllää kirjoitettujen viestien lukumäärä.   Vaikka olisi kirjoittanut muutaman ziljoonan.  
Yritä ymmärtää mitä sanon.  Sanon uudestaan, muotoilen eri tavalla:
Minua ei kiinnosta hevonpaskan vertaa mitä tuolla saitilla tapahtuu sen jälkeen, kun olen saanut hommani valmiiksi.  

Sensijaan tietenkin kiinnostaa se, ovatko jotkut kusipäät osanneet ottaa oppia.  

Ei millään pahalla.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"Aakku on ihan oikeessa!

Löytyypä hyvinnii sellaisia sivustoja, jotka on täynnään pelkkää lööperiä.

Toista se on tämä Outomaa!     :lol:
.

Niin, tämä on aika luotettava. Jotkut varmistavat vielä sen laittamalla winkkejä tekstin perään.

Jos pitää haukkua esim. psykiatreja tai rikkaita, täältä saa aika hyvät kliseet siihen. Raskaampi teksti alkaa olla jo epäuskottavaa. - Ja näin pienestä porukasta sentään.  Ollaanko me vielä haukuttu lääketeollisuutta? En ainakana muista. Se tarvitsisi tuuletuksen. Koivun tuhkalla nimittäin paraneen suuri osa vaivoista.
.

Posiella

Suoraan kun puhun näin pohojanmaan akaksi, kysyn  että mitä ihimeen kiksejä sä Pensador saat siitä, että yrität toristaa täällä ouroolle, että sulla on perustettuna tai oot perustamas jotaki uutta, ihimeellistä foorumia ja kosiskelet meitä sinne. Ja nämä täälä luikerteloo ku marot koukus ja yrittää kohteliaasti vastata, että joo joo tullahan kattomahan sun hianoa foorumia ja kirjottamahan sinne.

Ja katin kontit niitä kiinnostaa pätkän vertaa mikkää uuret foorumit. Non jo saroolla foorumeilla kijootelleet kaikki maailman viisahat asiat. Ny nei halua ku loikoolla täällä ja puhua vertaastensa kanssa rennosti kakkaa ja mitä ikinä huvittaa.

Ei pahalla, muttei hyvälläkää. Mä ku oon varmahan ainut totuuren torvi täällä.
Viisaus asuu vanhoos pohojalaasis vanhoos naisis.

Jos tästä suutut, niin voit syyttää mun rementialääkitystä.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

rapevainaa

.
Jos foorumilla on vähänkin kunnianhimoa, ja jäsenet haluavat opettaa toisiaan, kyllä 1/3 teksteistä keskittyy aiheeseen kuinka kirjoitetaan, eli keskustelua keskustelemisesta. Totta kai siihen tarvitaan mode, joka antaa punaisen langan ja hengen foorumille. - Tähän ei ryhdytä, kun irti on päästy.

Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun joku metsästää ihannefoorumia. Se on jo kunniamaininnan arvoinen pyrkimys. Sen kun saavuuttaa, voisimme kuvailla itsellemme, mikä sellainen olotila olisi? Kun se sitten sattuu kohdalle, mistä sen tunnistaa?

Ja - kun totta kai olemme jatkuvan parantamisen tiellä täällä Outomaassakin - turha väittää että tämä olisi ihannepaikka - niin vision avulla tiedämme, kuinka kaukana olemme ihanteesta.  Minä en ainakaan halua tästä enää huonontua.

Tämän jälkeen tarvisemme strategian eli kehityspolun, mitä pitkin pääsemme ihanteeseen eli visioon.

Kun yritykset harjoittavat jatkuvaa parantamista/parantumista, ensimmäinen askel siihen on että prosessit piirretään paperille. Se tarkoittaa tietysti tekstinmuodotuksenprosessia. Näin pääsemme keskustelamaan siitä miksi prosessimme tuottavat sellaista tekstiä kuin mitä tulee. Onko se teksti sitä mitä haluamme vai onko se sellaista mitä kukaan ei oikeastaan halunnut.  

Ei puhuta ihmistä tai hänen mielipiteistään vaan  puhutaan tekstinmuodotuksenprosesseista. Ilman sitä kehitys ei ole mahdollista vaan aina kritiiki kohdistuu ihmiseen ja hän puolustautuu ja lukkiutuu. Hänelle tulee paha mieli. Siis opetellaan kirjoittamaan me-hengessä: meidän foorumi, meidän mielipiteet, meidän tiedot.

Jos haluamme täydellisyyttä, silloin asioiden pitää olla ennustettavia. Muuten prosessia ei voi ohjata.
Kaikki yllätykset pilaavat täydellisyyden tavoittelun ja tehokkaan polun ihanteisiin.

Siis, ensimmäinen tehtävä: MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

Kun sen olemme saaneet aikaan, tietojemme, kokemuksemme ja ennustettavuuden avulla on keskustelu ihan helppo ohjata täydellisyytteen.  Tämän varmistaaksemme kannattaa tehdä laadunvarmistusstrategia. Mitä sitten tehdään jos homma lipeää hanskasta. Tällainen suunnittelu on ollut suuri menestys laatujärjestelmissä 1990-luvulla. Kyllä me pystymme siihen.

Kirjallisuutta http://www.si.umich.edu/ICOS/Liker04.pdf

.

THL tiedottaa

Tarvitaan määrätty määrä "tyhmiä", että itsensä viisaaksi tunteva saa egolleen tyydytystä.

Namaste!

Kiitos, stara!     :lol:    :lol:

Annoit mulle oikeuden elää...  

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "pensador"

eläimiinsekaantujat.pensadorfin.net

Hei, onks toi viälä vapaana? Mää varaan sen!

:lol:

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"

Tarvitaan määrätty määrä "tyhmiä", että itsensä viisaaksi tunteva saa egolleen tyydytystä.

Namaste!

Kiitos, stara!     :lol:    :lol:  

.

Niin, tuo asenne saattaa pilata koko jutun. Mehän tiedämme että ketjun on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki ja yksi omena voi mädättää koko korin. Mutta määrätty määrä lenkkejä ja omenoita - voi meitä poloisia. Seura tekee kaltaisekseen.  :oops:

.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape".

Jos haluamme täydellisyyttä, silloin asioiden pitää olla ennustettavia. Muuten prosessia ei voi ohjata.
Kaikki yllätykset pilaavat täydellisyyden tavoittelun ja tehokkaan polun ihanteisiin.

Siis, ensimmäinen tehtävä: MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

.

Siis, hetkonen... eihän mitään, ainakaan tulevaa, voi ennustaa. Tai siis tiätysti voi, mutta pieleen se kummiskin menee.

Eikö sellainen malli olisi tuota tulevaisuusennustemallia parempi, jossa kyllä katsotaan tulevaisuuteen, mutta tehdään vain sen varalle erilaisia suunnitelmia (A, B, C...), joista sitten otetaan käyttöön kulloiseenkin eteen tulleeseen tilanteeseen sopivin?

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä