Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luovuus ja hulluus

Aloittaja THL tiedottaa, 03.05.12 - klo:15:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: pensador - 06.05.12 - klo:20:39
Ei, Ossi.   
Minun käyttäytymiseni takana on vain timanttinen ammattitaitoni,
jolle en ole tavannut vertaa.

Aenne on ihan kohdallaan. Ilman kunnollista ammattitaitoa tällä foorumilla tulee hulluksi.

Mutta kun jopa kirjoitin Tiede.fi -foorumille, on sielläkin säälimättömiä rääväsuita, ja paljon.
Ihan kylmää kun ajattelee. Asiantuntemusta ei lainkaan eikä edes yrirtystä mutta valmiina rähinään.

"Kaskinauris"
Mee polttaan metsää ja kylvä nauriit sinne.
Ota saunan padan alta tuhkaa ja kylvä sinne.

.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Ossi - 05.05.12 - klo:13:30
Sitten vielä hedelmöitin muuraimen kukkia kasvihuoneessa. Ruukussa on 20 kukkaa tulossa.
Se on Nyby lajike jossa on tyttö- ja poikaelimet samassa kukassa.

Ja minä kun luulin, että ihan itse hedelmöitit muuraimia.. ;) Niistä olisi varmaan tullut valiolajike, ehkä jokin kihokintyyppinen lihansyöjämuurain...

risto

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 06.05.12 - klo:22:02
Ja minä kun kiihoituin, että ihan itse hedelmöitit muuraimia.. ;)

Joo.kepillä söhin niitä

Esmerkix

Päätit sitten luovasti käsitellä vastaustani... ::)

risto


pensador

Niin, Patu.    Olen Tuomari Nurmion  innokas ihailija. 
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/


Tiistai

#77

Mielenkiintoista, miten luovuus ja hulluus sopivat samaan lauseeseen. On siinä oltava jotain,,, huippulahjakkaat ovat usein vähän outoja..

Illalla oli telkkarissa juttua 10 vuotiaasta pojasta, joka on hyvä koululainen, mutta jatkuvasti oli vaikeuksia käytöksen takia. Siitä oli seurannut pahaakin koulukiusaamista, esim. kenkiä heitetty vessan pontöön. Vanhemmat vaelsivat lääkärilta toiselta, kunnes hänellä todettiin olevan harvinainen autismin muoto.. termiä en ehtinyt kuulemaan. Varsinkin matikassa ja fysiikassa hän on erittäin hyvä ja miettii jo 10 vuotiaana ydinnergian vaaroja ihmiskunnalle! Mutta poika ei tykkää, että häneen kosketaan.. edes halataan. Vanhemmat olivat ymmällään ja nyt diagnoosin selvittyä koko perhe nuorempien sisarustenkin kanssa on terapiassa ja opettelevat kanssakäymistä.

Poika ei osannut lukea ihmisten kasvoilta yksinkertaisia tunteita kuin vihainen, ystävällinen, väsynyt.. kaikkea opeteltiin korttien ja eleiden avulla.  Mahtoiko kysymyksessä ollut aspergerin syndrooma?

Joka tapauksessa lopuksi sanottiin, että hänen kaltaisten joukossa on hyvin usein huippulahjakkaita, neroja osa-aloilla.
Google ei paljoa auttanut..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Autismin_kirjo

Tiistai


risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 07.05.12 - klo:12:18

Joka tapauksessa lopuksi sanottiin, että hänen kaltaisten joukossa on hyvin usein huippulahjakkaita, neroja osa-aloilla.
Google ei paljoa auttanut..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Autismin_kirjo


noi on aikuisten satuja joilla lohdutetaan vanhempia. En usko ollenkaan tuollaisiintarinoihin.

Luovalla ihmisellä pitää olla tukijoita. Ei kukaan jaksa irvistellä maailmaa vastaan.
Luovuus hampaat irvessä on myytti, jolle tuskin löytyy pohjaa. Yksin tietysti joutuu ratkomaan pulmat mutta se on ajan haaskuuta.

Kun esim tällä foorumilla ihmiset miettivät 99,9% ajasta minä minä minä ja olenko minä olemassa, ei siinä luovuudelle jää aikaa kuin kusitauon verran.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä