Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Juulin Ikioma

Aloittaja juuli, 13.08.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juulianna

Tässä on juulin joko iltatee- tai aamukahvitarjotin. Kun ei ole juuli vieläkään saanut koipirepsua kuntoon sen toissakeväisen ruusun jäljiltä. On pari reikää mitkä ei millään taivaan konstilla mene umpeen niinkuin kunnollisten reikien kuuluisi käyttäytyä. Nämä on huonotapaisia mul,,, ilkeitä reikien edustajia.

Hellä hoiva tapahtuu aamulla . Jos sen illalla tekee niin reiät suutahtaa muuttuneista olosuhteista . Aloittavat puoli yötä kestävän särkyoperaation. Kun aamulla niin eivät oikeastaan ole millänsäkään. Mutta teki kummassa hyvänsä niin paranemaan ne ei suostu. Kokeiltu ratamonkin lehtiä pojan pihamaalta . Aluksi ne olivat suosiollisella tuulella nämä reiät mutta sitten kääntyi takki. No hoitoa ei kärsi lopettaa teki koipirepsu mitä hyvänsä tai oli millä tuulella tahansa. Yleensä ilkeällä harvemmin hyvällä. Ei paljon naureskele tämä koipi.  Aamulla kun jotenkuten nukutun yön jälkeen nousen oikealla jalalla, vasemmalla ei kärsi niin tämä hoivailu on heti ennen aamukahvia edessä. Rasvataan kun on side tai laastari vaihdettu . Reikiin ei rasvaa saa mennä. Käytetään ainoastaan allergiamyönteisiä rasvoja eikä mitään volttareenejä jonka takia jouduin treella asuessani viideksi päiväksi tiputukseen tayssiin. Kun tässä voltareenissa olikin hajustetta mitä ei tuubissa mainittu. No, kun on saatu paikoilleen joko laastari tai mepileksi sidelappu alkaa miettiminen millä taas saa tukisukat, ne panssarisemmoiset jalkaan. On siihen erinäisiä apuneuvoja mutta ne eivät olleet kuin haittana joten irvistelemällä, voimien takaa hissukseen sentti kerrallaan hivutetaan sukka jalkaa. Yhtään ryppyä ei saa jäädä ne kun tuppaavat muodostamaan taitteen joka on partaveitsiterävä kun painuu ihoon. Kun kaikki rypyt on siloteltu alkaa useimmiten pähkäily muistinko rasvata jalan. Useimmiten en muista muistinko mutta purkamaankaan en pakettia ala. Tuo keltainen kuvassa on leipäpussi, reissumiehen entinen joka kuuluisi olla nyt ainossa , siellä sivulla sisäpuolella estämässä ainon kastumista kun koipirepsu taas päättää aloittaa sadekauden. Ei se tahdo pussi ainossa pysyä. Kuka se nyt kastua tahtoisi joten sinnillä se ainosta karkaa.  Tässä koipirepsun kanssa hommaillessa vaaditaan tosi sisua ja hullulta tuntuu mutta huumorintaju, edes mini sellainen on hyvinkin tarpeen.Kun ei itku auta ainakaan näillä markkinoilla. Niin,,,kannussa on vettä pesulappujen kasteluun eikä suinkaan mitään kahvia niinkuin outo luulisi.
jees sano ruottalaine.
juuli
.

Niin kaunis on maa,,

Juulianna

edellinen taas yhtä soittoa kun yritti mainonta saada jalansijaa. valitan.  >:(
Niin kaunis on maa,,

Juulianna

Tuli tehtyä päivän reissu pojan huusholliin. Siihen neljä vuotta vailla satavuotiaaseen punamulta-taloon. Kovin oli kaunis piha. Samanikäisen saunan seurassa,  perinnekasvien ynnä uusien kukkiessa ulkona syötiin savulohikalaa ja uusia perunoita. Kun oli saatu ruokailu pois järjestyksestä lähdettiin  Päijänteen rannalle, uimarannalle.  Samaan jossa juuli kävi uimakoulunsa kymmeniä vuosia sitten. Nyt ranta oli kyläyhdistyksen hoidossa . Oli noussut sauna , pukukopit, laituri. Kun päivään osallistui pojanpoika 7 v niin meno oli melko reipasta. Laiturilla laskivat "pojat" neljä kertaa kolmeen, kolmannella piti loikattavan veteen. Laskivat kolme kertaa kolmeen eikä kumpikaan suostunut hyppäämään. Isältä petti sinni ja neljännellä loikkasi ja pieni mies perässä. Pienempi ei vedessä aikaillut kun säntäsi lennossa laiturille ja kiljui jotta vesi oli kaamean kylmää. Kuitenkin viihtyi ihan pari tuntia kun alkuun pääsi. Juulin oli tyytyminen penkillä istuskeluun ja naureskeluun poikien lystiä katsellessa. Oli ilo irti. Päivä päättyi tämäkin. Tunsi juuli taas itsensä ihmiseksi kun muulloin luukussaan harmaana haamuna hiippaili.
Vieläkin silmissä häilyy Päijänteen sininen vesi,  poikien riemu.
juuli
Niin kaunis on maa,,

Juulianna

Ihan vaan tuon kortin takia ilmoitan jotta minulla oli synttärit. Poika soitti ja sanoi jotta pidetään vasta lauantaina ne synttärit. Minä  siihen että mitäs se Sanna-miniä nyt täyttikään. Vähän aikaa vallitsi hiljaisuus,,, poika totesi ettei ne Sannan synttärit ole vaan sinun omasi.
hupsis,,,
juuli
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 26.07.20 - klo:14:43
Ihan vaan tuon kortin takia ilmoitan jotta minulla oli synttärit. Poika soitti ja sanoi jotta pidetään vasta lauantaina ne synttärit. Minä  siihen että mitäs se Sanna-miniä nyt täyttikään. Vähän aikaa vallitsi hiljaisuus,,, poika totesi ettei ne Sannan synttärit ole vaan sinun omasi.
hupsis,,,
juuli

Onneksi olkoon!
Minullakin on pian synttärit, tasavuosia täytän. Nyt saisi pysähtyä tuo vuosien lisääntyminen. Ehkä täytän tästä lähtien vain kymmenen vuoden välein... :)

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.07.20 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 26.07.20 - klo:14:43
hupsis,,,
juuli

Onneksi olkoon!
Minullakin on pian synttärit, tasavuosia täytän. Nyt saisi pysähtyä tuo vuosien lisääntyminen. Ehkä täytän tästä lähtien vain kymmenen vuoden välein... :)

Kiitos. Yritin aiemmin täyttää määrättyyn rajaan vaan ei se onnistunut. Kun ainakin poika ja äiti muistivat. Nyt tosiaan unohdin . Taas muistettiin joten ei onnistu edelleenkään.
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

Onnea...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juulianna

Niin kaunis on maa,,

Juulianna

Ei ole kaikki tasaista latua vaikka kämpässäni edelleenkin pysyttelen. Ei enää siitä ukaasista , sehän on jo ohi mutta varmuuden vuoksi. Ei ole oikein mitään asiaakaan ulos. Pankkikin lopetti joten tuli pankkiasiointiin kakskymmentäviisi kilometriä lisää. Pysyisi edes siellä ettei heti lähtisi koska silloin tulee matkaa jo viiskymppiä.
Eilen huomasin hyyskässä asioidessani että hyyskäpytyssä ei pysy vesi. Jostain alhaalta liruttaa pieni puronen lattialle. Pitää välillä taukoa mutta kyllä sillä muistissa on tämä liruttelu. Matto siellä on läpimärka. Jos  suihkun lattiakaivoon valuisi  mutta sen suunta on suoraan saunan lauteiden alle.  Mistä ei sitten minnekään pääse kun on seinät edessä. Soitin isännnöitsijärouvalle , sille joka ei tiedä mitä taloyhtiön vakuutus korvaa ja rouva lupasi lähettää huoltomiehen paikalle.
Huoltomes tuli katseli ja sanoi soittavansa putkimiehelle joka taas lupasi tulla pian. Mahdollisimman siis. Nyt on menossa toinen päivä ja vesi senkun lattialle liruttelee. Soitin taas huoltomiehelle joka kertoi putkimiehen tulevan huomenaamulla siis kolme päivää siitä kun ilmoitin liruttelusta. Lisäksi sanoin soittavani kaupunkiin jollekin putkimiehelle ellei huomenaamulla ilmesty joku joka liruttelun saa loppumaan.Samalla muistutin toisesta liruttelusta. Neljännen kerran. Parvekkeella kun katto vuotaa. Ei ole isännöitsijärouva enää ajan tasalla kun sanoi jotta pitää ottaa ylös kuinka paljon se vuotaa ja mistä kohtaa. Minä siihen ettei sillä vedenmäärällä ole mitään väliä tuleeko tippa vai kaksi kun tulee kumminkin. En minä ala sitä mittaamaan.
Rouva siihen etten saa siirtää ämpäriä pois jotta näkee mistä katossa se vesi tulee. Ilmoitin tyhjentäväni välillä mutta palauttavani vuotokohtaan takuulla takaisin. Kun en ymmärrä mitä apua siitä ämpäristä muualla olisi. Kokolailla oli  oli outoa kun itsestäänselviä asioita piti jahkata. En ole kenenkään koskaan kuullut mittailevan katostaan valuvaa vesimäärää.
Kävi putkimies ja ilmoitti että tuo on vaihdettava uuteen koska siinä ei ole mitään emaliakaan enää jälljellä. On kuulemma ajan kysymys koska se hajoaa koko pytty. Nyt odottelen viikonlopun yli ja toivon hartaasti ettei  nyt vaan hajoa kun uusi on tulossa. Missä minä väliajan käyn.
Millään en ymmärrä jakoa jonka mukaan lavuaari, uuden kustannan minä ja pytyn taloyhtiö kun kuulemma en vie sitä muassani jos muutan. Ei ole syy koska enhän minä lavuaariakaan vie.

outoja ovat herrojen tiet
juuli
.
.
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Vesikalusteilla on tietty kestoaika. Maksimiaika lienee n. 25 vuotta. Sen jälkeen alkavat putketkin olla lopussa. Jos se ei ole oma osake, niin vuokratalon pitäisi kunnostaa kaikki laitteet ellei vuokralainen ole aiheuttanut vahinkoa jollakin väärällä toimenpiteellä. Jos on omistusasunto, niin siinähän kaikki kustannukset kohdentuvat osakkaille.