Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Käyttekö vieraissa muilla foorumeilla?

Aloittaja Paha setä, 24.02.08 - klo:18:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Turisija

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Tampparipyssy alkoi kyllä mietityttämään ... sellainen ruutitoiminen ja narun voi "kyllästää" lakkaan sotketulla ruudilla --> eräänlainen tulilanka ... ei kuitenkaan mitään vesiohenteista lakkaa tule käyttää.
Enpä minäkään oo pyssyjä teheny vaan haavansitteeksi oon kyllä tampoonia tarijonnu :oops:

Elikkä se tapahtu sovan jäläkkeen sillon ku ensimmäinen kotimainen Sanella-merkki tuli markkinoille.
Olin ossuuskaupassa sekatavarapuolella alaikäsenä myyjäharijottelijana aivan ensimmäisiä aikoja enkä tuntenut tavaraa, nuin muottoillen. Oli siellä muuan minun ikänen tyttöharijottelijaki, luokkakaveri kansakoulusta.

Sattupa kerran inventaariossa se luokkakaveri saamaan haavan sormeesa ku mittaili kangaspakkoja muijen myyjätyttöjen kans. Nuitahan minäki avustelin. Huikkas mulle että tuoppas Matti äkkiä vanua ja siettä. Silimäni harhhaili hyllyissä ja honasin viheriät pehemiät paketit. Koppasin semmosen ja työnnin kaverille - en kuitenkkaa tullu sitä aukasseeksi.

Tytön silimät revähti ammolleen ja se huokas pölijähtänneenä että mitä sinä - ekkö tiijä mitä nämä ovat?
Minulla iski sillon äkillinen oivallus ja purskahin naurraan.
Niin se tyttö huuti - nauratti sitä jo vähä ihtiiäänki - että no näythän sinä tietävän - aivan tahallaan tuon teit. Heitti paketin keviästi päin naamaani.

Minä olin tyytyväinen ku se luuli minun tienneen. Monasti sitä harijottelija tunsiki ihtesä pölijäksi niijjen vanahempien myyjjäin seassa  joilta piti aina kysyä jotaki.

---
Niin tosiaan, kyllä mulla on ollu touhua tässä realistien maalimassaki. Ja häpiäkseni oom muualla melskannu ne vähät nettijutut kuoon viime aikona tullu heittänneeksi. rasti molemppiin ruttuihin.
Ja aivan oma kuvaki mulla on vaikkei sitä kukkaa uskos. On pistäny Paint Shop Pro siihen peukalopihtisä ja vähä muovannu naammaa joka aivan oikiasti eijjoo nuin pehemiästä vahasta muovattu. Aika kova pää ite asiassa.
* * turisten olisit jo perillä * *

Tiistai

Ihmettelinkin jo, mistä sen varastit.. tuon kuvasi!  :D

Mukavaa kun taas piipahdit..  oli päässyt  unohtumaan, että täällä on ihan irl -naapurikin!

Paha setä

LainaaVoin vain kuvitella :roll: - jostain syystä itselleni ei moinen pyssynteko tullut mieleen, mutta kun nyt otit asian puheeksi :roll: Muunlaisia pyssyjä kyllä rakennettiin ja jopa ruutiakin sellaisena 13-14 vuotiaana ensimmäisen kerran valmistin ... siis sitä perinteistä erittäin savuavaa mustaa ruutia ... Oli sellainen teräsputkesta valmistettu pieni "musketti". Seuraavassa versiossa käytin isältä pöllimiäni pienoiskiväärin patruunoita [siinäkin piippu oli teräsputkea, justiinsa oikeaa kaliiperia löytyi] - tulinopeus oli vaatimaton --> ensin panos piippuun, varmistuslukon [jossa oli kolo iskuria varten ja esti hylsyn lentämisen silmille] kääntäminen paikalleen, iskurin viritys ja laukauksen jälkeen laajentunut hylsy piti kiskoa piipusta pois hohtimilla :D Räkättirastaita ja variksia ammuskeltiin poikain kanssa... Jousi- ja kaaripyssyistä nyt ei kannata edes puhua, koska jokainenhan niitä on rakennellut, kai.

Tampparipyssy alkoi kyllä mietityttämään ... sellainen ruutitoiminen ja narun voi "kyllästää" lakkaan sotketulla ruudilla --> eräänlainen tulilanka ... ei kuitenkaan mitään vesiohenteista lakkaa tule käyttää.


Itse valmistin ilmapistoolista poraamalla piipun isommaksi sekä tekemällä iskurin siten että männän ja panoksen väliin tuli terästappi. 0.22 kuti sisään ja menoksi. Osumatarkkuus oli yli metrin etäisyydellä sellainen ettei tikkatauluun olisi osunut mautta saipahan paukutella.

Toinen vaihtoehtoinen tapa, kun 0.22 kuteja ei myydä kaupasta kakaroille, oli muuntaa lutkun alkupää Hiltin patruunalle sopivaksi ja käyttää lutkunpatia.

Osumatarkkuus ihan samaa luokkaa mutta meillä pojilla oli hauskaa.

Herkeän puhumasta ennenkuin kerron kaikki aniitti- ja tnt-kokeilut :D

Edit: Ilman internetiä panimme itse aniittitehtaan pystyyn. Minkäs sille voi jos on maalla kasvanut eikä ymmärrä kaikkia hienouksia.

Jos nyt tunnustaisin äidille, saattaisin saada vieläkin selkääni  :wink:
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Tiistai

Mikä teillä pojilla on, kun pitää aina paukutella?

Minun isossa sisarussarjassa oli yksi Veli-Matti, on vieläkin, joka jo n. 7 v. vuolsi laudanpätkästä pyssyn ja paukutteli sillä :D
Armeijassa hänestä tehtiin tarkka-ampuja vai mikä se virka on ja aikuisena on metsästyshullu.. ei tietenkään hullu vaan harrastaja. Kaatamiensa hirvien lukumäätää  ei oikein enää muistakaan.. keski-ikäinen ukko hänkin :shock: (ei mikään pikkuveli) Ja useimmiten se tappava laukaus on jäänyt hänen tehtäväkseen..

Paha setä

Paukuttelu on olennainen osa poikuutta. Kuvaamasi esimerkki kuvannee peilikuvana setää:

-En käytä väkivaltaa yhtään luojanluomaa kohtaan (Kieltäydyn) ja väkivallaksi luetaan myös manipuloiminen, alistaminen ja toisen mitätöinti.

-En edes koske aseeseen jos se vain on vältettävissä.

-Jos minua uhataan väkivallalla, pakenen aina kun se on mahdollista (valitettavasti Eestissä taas ja sivullepääsy oli tukittu. ilmeisesti tarkoituksella. Jäljet taisi korjata sikäläinen julkinen terveydenhoito sekä ambulanssi jonka setä soitti paikalle poistuttuaan sieltä)

- Emme edes suostu kalastamaan, koska pelottaa että kala voi jäädä koukkuun kiinni.

Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-


Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Alcinoe"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"

Mutta mikä ketju?   :?:  :o

Tämä: http://www.kuukuppikunta.net/foorumi/viewtopic.php?t=3182&start=0

En nyt kykene hihitykseltäni muuta kommentoimaan kuin että aika outo täytyy olla, että päänsä uskaltaa tuollaisen yhdyskunnan maille pistää. Keskustelu ei ollutkaan sallittua - mutta se ei tietenkään ollut kenenkään sukupuolen syy, öh höh. :D


Missähän piileskelee ystävämme Alcinoe?  Omalla tontillaan on aktiivi ja  on unohtanut meidät..   Nyt kaikki joukolla ajattelemaan Alccista..  katsotaan .. sieppaako  telepaattisen viestimme eetteristä..   ;)

Liekki

Useampaa foorumia tulee selailtu viikottain, mutta muutamia tiettyjä lähes päivittäin ::)


Punkki

Muutamia seurailen. Mun seurailu on hiukan kausittaista, välillä on taukoja etten paljon oo koneella ja sillon jää foorumitkin vähemmälle.

AveLazio

Voisin käydäkin vieraissa - mutta minut on bännätty kaikkialta..
At a narrow passage there's no brother, no friend

Ztara

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.07.09 - klo:14:53
Voisin käydäkin vieraissa - mutta minut on bännätty kaikkialta..

Toi on aika paha, mitähän siihen voisi enää lisätä  :-\. Ehkä se kertoo jotain...jostain...
Olematta puolueellinen suuntaan kuin toiseenkaan.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä