Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hyödyllisiä ajatuksia

Aloittaja risto, 30.08.12 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 30 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aprilli

Niin ne kauheudet.
Enpä menisi sanomaan, ettei niitä ole. Koko sota on ihan kauhea juttu.

Siviliväestöstä puhumattakaan, joka ainna saa kantaa raskaimman taakan ja surun usein moneen sukupolveen.

Niin ja sitten ne sotilaiden touhut. Onko se sitä arkiriemua, että ensimmäiseksi vihollisen naiset raiskataan!
Eikä niitä ole tähän päivään saakka edes luettu sotarikoksiksi. Onneksi asiaa on alettu ottamaan esille.
Aika myöhään kylläkin mun mielestä. Parempi näinkin.

Patu

Eräs kuuluisimmista suomalaisista muukalaislegioonalaisista on Rolf Ollakka. Hän on kirjoittanut lyhyeksi jääneestä käynnistään legioonassa kirjan Suomalaisen palkkasotilaan tarina.
Ollikka toteaa:"Jos jossain vaiheessa joku tulee vastaan ja kehuu olleensa legioonassa, minä voin sanoa ihan rehellisesti, että kyllä minäkin osaan kuoria perunoita".

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.09.12 - klo:16:13

Minä en tiedä paikasta mitään, mutta mainitsemani T:R. on pariin kertaan sellaista maininnut.. jopa Sofi Oksasen ja että pari muuta tunnettua kirjailijaa kuulemma pyrkii myös toiselle kustantajalle.

vvt
Eiköhän Sofi jo lähtenytkin WSOY:lta? Like on kustantanut tuon uusimman kirjan ja jostain muistelen lukeneeni, että Sofi olisi perustanut oman pokkarikirjakustantamon.
vvt
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Patu - 01.09.12 - klo:16:40
Eräs kuuluisimmista suomalaisista muukalaislegioonalaisista on Rolf Ollakka. Hän on kirjoittanut lyhyeksi jääneestä käynnistään legioonassa kirjan Suomalaisen palkkasotilaan tarina.
Ollikka toteaa:"Jos jossain vaiheessa joku tulee vastaan ja kehuu olleensa legioonassa, minä voin sanoa ihan rehellisesti, että kyllä minäkin osaan kuoria perunoita".
vvt
Oliko tämä se herra, jolla on oma patsas Roomassa (vai oliko se Napolissa)? Eikös hän ollut myöhemmin presidentti Relanderin neuvonantaja? Vai oliko kyseessä eri henkilö?
vvt
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Patu

Joo, Sofi läksi ovet paukkuen WSOY:ltä.

Sota on kauhea juttu, on lapsellista väittää että sota on vain sankaritekoja ja siellä on iloa ja surua.

Patu

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 01.09.12 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: Patu - 01.09.12 - klo:16:40
vvt
Oliko tämä se herra, jolla on oma patsas Roomassa (vai oliko se Napolissa)? Eikös hän ollut myöhemmin presidentti Relanderin neuvonantaja? Vai oliko kyseessä eri henkilö?
vvt

Ei mielestäni ole tämä, Ollakka oli paljon myöhempää ikäluokkaa, syntynyt 1945.
En tunne tuota patsasjuttua enkä Relanderin neuvonantajaa.

AveLazio

Tuo Ollakka ja hänen "lyhyt käyntinsä" Legioonassa on erikoinen tapaus. Ei siellä ole "lyhyitä" käyntejä - jos ei sit karkaa. Hm. Mutta IHAN oikeassa hän on siinä, että kapakoissa yms. tulee vastaan jätkiä, jotka "ovat olleet Muukalaislegioonassa". Heh. Eivät toki tiedä siitä mitään... Mutta Legioonalla on siviilien keskuudessa vieläkin maine, että siellä "tosimiehet tekevät hurjia tekoja". Se ei ole sitä! Siellä vetelehditään helteessä varjoa etsien. Välillä harvoin tulee taistelu, ja se on fucking pelottavaa - adrenaliini lentää!

Sota ei ole kauhea juttu, ehei. Siviiliin verrattuna monin, monin tavoin kivempaa ja parempaa. Ja sodassa kuolee vain jotkut, siviilissä kuolee kaikki. ;)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Juuli Hukkaskukka

Patu
Älä vääntele.
Minä en ole sanonut jotta ei saisi venäläisten teoista kirjoittaa
Vaan sitä olen tolkuttanut että myös saksalaisten teot olisi, edesvihjaistu,
tuotu esiin. Oisi ainakin minulle jäänyt toinen maku kirjasta.
Järjestelmähän se oli SS kin, se vieläkin pahempi kuin venäläsiten systeemi.
Nyt Oksanen esittää venäläiset yksinomaan alistajiksi, tappajiksi, raiskaajiksi.
Se ei mene niin.
Ei mene, vaikka kuinka Patu väität.
Sakemannien sakariteoista ei kukaan ole voinut välttyä kuulemasta.
Vai.
reino & aino hukkanen

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Patu - 01.09.12 - klo:15:36
Eikä minua saa sakottaa ylinopeudesta ennen kuin kaikki minua kovempaa ajaneet on sakotettu.

Hehheh, muistatko Patu, meillä oli joskus, aikoja sitten erimielisyyttä peltipoliiseista.

Asiasta toiseen:

Tuo on totta, en minäkään oikein ymmärrä juulin Neuvostoajan myönteisyyttä. Tottakai minäkin tiedän, että tavallisilla venäläisillä oli tukalat olot, kun Leningradia piiritettiin ja moukaroitiin, Siellähän olivat kuin pussin pohjalla hakattavana monia kuukausia.

Se ei silti poista Neuvostoliiton halua laajentua joka puolelle ns. Stalinin Ideologia, ottaa Suomikin etupiiriinsä.

Juuli Hukkaskukka

HeHeHeH vaan.
Olikos se Kolmannen Valtakunnan hinku laajentua sitten hyväksyttävänpää.
reino & aino hukkanen

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä