Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näkökulman vaihtamisesta?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 26.11.12 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 30.11.12 - klo:11:21
Tässäpä teille 'näkökulman vaihtamis operaatiota' ihan toden kanssa:
Enpä taida tietää sitä, että Onko keskustelijoiden joukossa enää ko. ikäluokkaa lainkaan, mutta, mutta...
Sodan jälkeen oli todella tiukkaa, jopa niin tiukkaa, että resepti, jonka nyt annan varmasti pitäisi kilot hoikkina hamaan tulevaisuuteen:

Neljän hengen annos:
1. Puolilitraa juuri lypsettyä - sinistä, jos ei ole eikä asu maaseudulla - maitoa...
2. Kolme suurehkoa raakaa sipulia kuorittuna ja pilkottuna ja maitoon sekoitettunasopiviksi viipaleiksi...
3. Muutamahko keitetty peruna...
4. Suolaa ... Sekoitetaan puoleenlitraan maitoa...


Kylmään ko. sipulilla höystettyyn maitoon sekoitetaan sopiva määrä suolaa ja perunalohkoja kastetaan maitoon... Lopuksi juodaan maito...

K.K.

PS. Kuulin ko. ohjeen vaimoltani ja Hänen isänsä ja äitinsä söivät välipalana ko. suurena herkkuna heti sodan jälkeen.


Päätimme vaimoni ja minä, että teemme ihan lähitulevaisuudessa ko. lientä... Ja perunaa tietenkin... Oletan, että maistuu tällaiselle herkkusuulle kuin minä ainakin?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Just tulin kaupasta.

Mulla on Oulussa savustettu lohifilettä ja gesar-kastiketta.
Gesaria terävöitän sinapilla.

Keitin mikrossa perunoita aromisuiolan kera. Sekoitan niihin perunasalaattia.

Salaattikerää ja siihen fetaa, tomaattia ja sitruunamehua.


Muisto Keijo Kullervo

Aina puhutaan 'nykyisestä elintasosta' ylpeillen ja aiheesta...

Muistuu mieleeni appeni kertoma tositarina Hänen nuoruudestaan:

"Nuorena miehenä ei ollut siihen aikaan paljoa nautintoja...
Parhaan nautinnon sai aikaan seuraavasti:

Kun kävi illalla nukkumaan kylmässä huoneustossa (oli pönttöuunilla lämmitettävä talous), lämpeni ihan mukavasti peiton alla ollessa... Sitten... Työnsi toisen jalan peiton ulkopuolelle kylmään ja piteli sitä niin kauan että rupesi paleltamaan... Ai, ai, mikä nautinto vetää jalka jälleen takasin lämpimän peiton alle?"

"Alastomassa kaupungissa On vähintään miljoona tarinaa ja yllä oleva on niistä yksi."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 30.11.12 - klo:16:41

"Nuorena miehenä ei ollut siihen aikaan paljoa nautintoja...
Parhaan nautinnon sai aikaan seuraavasti:



Kun minä muistelen niin parhaita juttuja oli kun varastettiin kymmeniä kiloja dynamiittia ja räjäyteltiin kaikenlaista.
Olin tosin keskikoulussa silloin.

Nuorena miehenä kun työntää varmaan sa kylmään ja vetää pois

entä sormensa lämpimään....

Meilläkin oli pönttöuuni. Sitten saatiin öljykamina.
.



AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend


risto

.
rahaa säästää kun koristaa joulukuusen perunoilla


Muisto Keijo Kullervo

Päätimme vaimoni ja minä, että teemme ihan lähitulevaisuudessa ko. lientä... Ja perunaa tietenkin... Oletan, että maistuu tällaiselle herkkusuulle kuin minä ainakin?

K.K.

PS. No! Nyt On rosamunda perunat höyryssä kypsymässä ja noin 45 minuutin kuluttua saamme kokeilla kuinka sipulimaito perunoiden kanssa maistuu... Loput perunat syödään huomenna perunamausteen ja öljyn kanssa paistettuina lohkoperunana pikku uunissamme ...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 01.12.12 - klo:12:27
Päätimme vaimoni ja minä, että teemme ihan lähitulevaisuudessa ko. lientä... Ja perunaa tietenkin... Oletan, että maistuu tällaiselle herkkusuulle kuin minä ainakin?

K.K.

PS. No! Nyt On rosamunda perunat höyryssä kypsymässä ja noin 45 minuutin kuluttua saamme kokeilla kuinka sipulimaito perunoiden kanssa maistuu... Loput perunat syödään huomenna perunamausteen ja öljyn kanssa paistettuina lohkoperunana pikku uunissamme ...


Voisitko laittaa Foorumille jonkin Äänitteen siitä kun syötte/mussutatte vaimosi kanssa tuota ns. "Säästöruokaa"

Olisi hyvä vaan virittäytyä samanlaiseen tunnelmaan ja muistella entisiä köyhiä aikoja jolloin itsekin tuli juostua paikatuilla polvihousuilla, polvet ruvella  karkuun isompia poikia, räkä poskessa roikkuen.

Oli ne ajat silloin tosi köyhiä, muistan kun kavereiden kanssa tapeltiin yhdestä isosta perunasta. Sinä päivänä en muuten syönyt  kuin sanani.

Muisto Keijo Kullervo

#68
Syöty On... Ja yllättävän maukasta... Pistin suuhuni neljä perunaa ja söin sipulit heti suolamaidon lisukkeina...
PS. Saapa nähdä että kuinka kauan nälkä lähti evakkoon? Nyt ei kuitenkaan ole nälkä lainkaan...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda



Kuulostaa ihan äidin keittämiltä maitoperunoilta.
Kiehuvaan maitoon laitettiin perunan paloja ja sipulia, mielellään sipulinvarsia kesällä. Muistan tykänneeni ja nyt huomaan, etten ole sitten lapsuuteni enää sitä herkkua syönyt!! Ja aina kehoitus, että syökää voileivän kanssa, muuten on kohta nälkä, kaikilla aterioilla samat sanat...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä