Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi naiset ovat niin ihania

Aloittaja AveLazio, 01.06.13 - klo:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:09:05
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 02.07.14 - klo:08:56

Onko rasismia kun moitti suomalaista miestä, joka on mennyt naimisiin ulkolaisen naisen kanssa ?

En ole tuosta aivan varma onko rasismia, mutta tulee mieleen sanonta "henkinen nuivuus", taikka kapealainen käsitys globaalista maailmasta.

Jotain tuollaista on ilmassa kun ei voi nauttia siitä, että joku ihminen löytää itselleen asuinkumppanin, oli se sitten minkärotuinen hyvänsä.

Sitten kuitenkin on itse sitä mieltä jne..jne..

Sinulla meni taas yli hilseen. Et tainnut käsittää, mitä tarkoittaa se, kun miehen, joka ei saa naista Suomesta, täytyy hankkia itselleen nainen Aasiasta. Suurin osa suomalaisista, joilla on ulkomaalainen puoliso, ovat menneet naimisiin rakkaudesta. Minulle on aivan sama, minkämaalaisen puolison kukin ottaa. En pahastuisi vähääkään, jos joku tyttäristäni naisi mustan miehen. He ovat sen verran sivistyneitä, että heidän tulevat miehensäkin ovat varmasti sivistyneitä riippumatta ihonväristä.

Niin, jopa näillä seuduin täällä maaseudulla tässä lähellä asuu vaalea nainen, jolla on tumma mies ja heillä on lapsia. Siis kaukana, kaukana Helsingistä. Kukaan ei ole "moksiskaan" tuosta, ovat iloisia kaikesta sateenkaarenvärisyydestä.

Emme me " iäkkäät maalaiset" niin hulluja olla, että menisimme Steissille hakkaamaan muun rotuisia, niinkuin siellä Helsingissä tavan takaa tapahtuu.

Hauskaa muuten viljellä yleistyksiä, saa tuntea olevansa viisaansorttinen. (vrt Toopen yleistykset)

risto

.
omituista uhoomista.

olen kuullut miten Aasiassa työskennelleet pannaan siellä henkisesti  jonon jatkeeksi. Eli ulkomaalaisia kohdellaan mutakuonoina, olivat kuinka valkoisia tahansa. Joo, täällä voimme ihastella erinomaisuuttamme, mutta kannattaa pysyä kotona.

käsittämätöntä jauhamista .  Ai rasisteja Outomaassa... Aika sievä adjektiivi tästä sakista.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 02.07.14 - klo:08:31
Ei niin pientä keskustelunaihetta ettei löytäisi solvattavia ja haukuttavia.
Ne toiset.

Niin, olet pätevöitynyt agendassasi. Sinulla on kyllä ollut niitä samoja solvattavia jo vuosikausia, mutta uusiakin välillä on ilmaantunut. Kuljeskelet sitten pitkin aasinsiltoja solvaamassa niitä kohteitasi aiheesta toiseen.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.07.14 - klo:09:31
.
omituista uhoomista.

olen kuullut miten Aasiassa työskennelleet pannaan siellä henkisesti  jonon jatkeeksi. Eli ulkomaalaisia kohdellaan mutakuonoina, olivat kuinka valkoisia tahansa. Joo, täällä voimme ihastella erinomaisuuttamme, mutta kannattaa pysyä kotona.

käsittämätöntä jauhamista .  Ai rasisteja Outomaassa... Aika sievä adjektiivi tästä sakista.

Missä siellä? Muutenkin aika kryptinen viesti.

risto

#234
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:09:50


Missä siellä? Muutenkin aika kryptinen viesti.

tuskin se selittämällä miksikään muuttuu jos ei mielikuvitus anna myöten.

Sanoinpahan vaan että aasialaisille valkonaamat ovat mutakuonoja. Ei ne nöyristele.


jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.07.14 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:09:50


Missä siellä? Muutenkin aika kryptinen viesti.

tuskin se selittämällä miksikään muuttuu jos ei mielikuvitus anna myöten.

Sanoinpahan vaan että aasialaisille valkonaamat ovat mutakuonoja. Ei ne nöyristele.

No ei tarvitse enempää selitellä. Avautui jo. Minua vain hämäsi se aikamuoto Aasiassa työskennelleet. Jos olisit kirjoittanut Aasiassa työskentelevät, niin ei olisi ollut mitään epäselvää. Muuten minulla on täysin toinen käsitys tuosta aasialaisten eurooppalaisiin ja muihin länsimaalaisiin työntekijöihin kohdistuvasta rasismista.

risto

#236
.
Kun suomalainen menee eläintarhaan ja näkee norsun, ensimmäiseksi tulee mieleen, mitä norsu ajattelee minusta.

Toope on saanut aikaan sen että suomalaisesta on yx kax tullut luomakunnan kruunu ja länsimaisen sivistyksen kulmakivi.

1950-luvulla yli puolet suomalaisista työskenteli maataloustöissä. Ja oli jopa yksi hevonenkin talossa.
nyt sukupolvi tästä eteen päin olemmekin "länsimaisen kulttuurin varjelijoita" ja paskan jauhamisella "pannaan muut ajattelemaan".

Toopen opit vaikuttavat vääjäämättä.

*****

Mutta kuten aiemmin sanottu, Outomaassa on vieraillut jumaliakin ja ne ovat pystyneet vaihtamaan sukupuolta kesken lauseen.
.

Amanda

#237
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.07.14 - klo:09:31
.
omituista uhoomista.

olen kuullut miten Aasiassa työskennelleet pannaan siellä henkisesti  jonon jatkeeksi. Eli ulkomaalaisia kohdellaan mutakuonoina, olivat kuinka valkoisia tahansa. Joo, täällä voimme ihastella erinomaisuuttamme, mutta kannattaa pysyä kotona.

käsittämätöntä jauhamista .  Ai rasisteja Outomaassa... Aika sievä adjektiivi tästä sakista.

Samaa mieltä..
Pojallani oli amerikkalainen opikelukaveri, joka meni japanilaisen tytön kanssa naimisiin vielä ollessaan opiskelija. Koodaajana sai heti töitä ja pariskunta muutti Tokioon. Olen seurannut heidän Facebook keskustelua muutama vuosi sitten ja on jäänyt mieleen, kun aikoinaan tunsin japanilaisia työtovereita. He ovat yltiökohteliaita, kumartelevat asiakkaalle tämän kävellen takaperin, kumpikaan ei halua lopettaa ensin .. pankinjohtan näin kerran tuossa tilanteessa. Taisi olla tärkeä asiakas, kun vietiin ihan ulko-ovelle asti noin.
He ovat hyvin tietoisia kulttuuristaan ja kuin myöhemmin olen saanut lukea myös vähän syrjivät ulkomaalaisia. Mutta ei tylysti, vaan esim. taksi ei pysähdy valkonaamaalle tai kuin tämä nuori mies valitti, ettei mistään saa asuntoa. Kun he menevät katsomaan vaimonsa kanssa, niin se onkin yllättäen jo vuokrattu, kun huomasivat aviomiehen olevan vierasmaalainen.

Voi olla vähän yleistämistä, mutta he kyllä vaalivat kulttuuriaan.. ja ehkä pelkäävät kerrostaloissa naapureidenkin takia vieraita elintapoja, jotka voivat häiritä muita..

Amanda

#238
Sen varalta, että joku tosikko otti sen väärin meillä on ikivanha vitsi, joka on jo legendarinen keskimmäisen poikani kanssa, kun tämä tulee parturista tai on uusi paita ja äiti vähän kehaisee:
"äidin silmissä apinakin on kauris"  ;D ..mitenkään apinoita halveksimatta.

Siippa kertoo aina sopivassa tilaisuudessa tositapahtumaa muutaman vuoden takaa eläintarhassa.. taisi olla Cincinnatissa:
paksun lasin takana melkein kättelyetäisyydellä istui kivellä orangutan omissa mietteissään. Moni lapsi sitä lasia yritti koputtaa. Mutta kun me sen teimme että kääntäisi päänsä ..tekisi mieli sanoa "miehen" katse oli unohtumaton, muistan sen ilmeen tarkkaan vieläkin. Vanha viisas, paljon elämää nähnyt ja melkein siihen kyllästynyt, mutta ei kuitenkaan masentunut pitkä katse, että "olettepa lapsellisia" ja mitä te minulta haluatte.. ei ole koskaan ollut ihmsen ja apinan sukulaisuus ollut niin käsin kosketeltavaa  ::)

Tytär on tietenkin ihan tavallinen nuori nainen.. noita on vaikka kuinka, tuossa vanhassa kuvassa joulubasaarilla takana mustassa villapaidassa (on muuten puuvillaa, ostin sen kerran hänelle).
http://i257.photobucket.com/albums

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Toope - 02.07.14 - klo:01:51

Törmäsit romanimafian alimman kastin edustajaan, eli kerjäläiseen. Ei tuossa sen ihmeempää ole. Heikoimmat he kerjäläisiksi laittavat, jos eivät varkaiksi sovi. Kerjäläiset tuovat pikkuropoja ja saavat elantonsa. Pätevämmät laittavat varkaiksi, mutta kaikki tekevät osansa, kykyjensä mukaan. Siten tuo romanimafia toimii. Älä ole naiivi.


En tiedä kuvailinko mainitsemani naisen huonosti, mutta itselleni ei tullut vähimmässäkään määrin mieleen, että hän olisi ollut romani tai kerjäläinen. Hän osti lähinnä erilaisia pieniä "kauneudenhoitotarvikkeita" ja maksoi ne Optia-pankin kortilla. Kyseisen pankin konttoria ei ole mainitsemallani paikkakunnalla. Niitä on Suomen köyhimmillä alueilla Itä-Suomessa (Iisalmi, Joensuu, Pyhäsalmi, Kiuruvesi, Kajaani), mistä suunnalta kuvittelinkin naisen olevan kotoisin.

Koska vain minä olen nähnyt kyseisen naisen, niin ehkä pohdiskelua siitä, kuka tai mikä hän on, ei kannata jatkaa. Ennen kaikkea kiinnitin huomiota hänen kasvoihinsa, ja vasta toissijaisesti muihin asioihin kuten siihen, mitä "yhteiskuntaluokkaa" hän mahdollisesti edusti. Näissä asioissa voi arvata väärinkin.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä