Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Biologinen kuolemattomuus

Aloittaja Sini, 21.12.13 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

.
Aivot ovat siitä metka vempain, että jos joku osa tuhoutuukin, niin muut osat ottavat tämän tuhoutuneen osan toiminnot hoitaakseen.

Eivät tietenkään mitenkään automaattisesti, se vaatii helvetistä työtä!

(Nyt sitten Angela viisastelee lisää, mut viisatelkoon, mehän tiedämme, että jos aivoista tuhoutuu liian suuri osa tai jokin ratkaisevan tärkeä elementti, esim. liiallisen alkoholin nauttimisen vuoksi aivot kertakaikkiaan menevät rusinaksi, niin milläs sellaisia enää elvytät.)
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 08.01.14 - klo:08:08
.
Mulla tämä verenvuoto tapahtui tasan 11 v sitten, ja sillä sairaslomalla tutustuin jippii-foorumiin ja tapasin siellä Teehooällän.

10-vuotisjuhlat, voi ihan sanoa. Teehooäl on ollut paras tyyppi mitä olen näissä ympyröissä tavannut.

.
Jaha, ja se mun kehuminen oli sitten vaan nousuhumalaisen mölinää, vai? ???
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Haista home, Rape! Tämä outomaa on kuin Shellin baari, missä äijät käy kehumassa toisiaan ja tuijottaa ohikulkevien naisten perseitä ja tissejä. Jutut on yhtä älykkäitä kuin Shellin baarissa ja pajatsosta odotetaan onnenpottia, eikä muisteta, että sekin peli meni jo!  ???
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Juha


Amanda

#84
Joo, niin varmaan, ilman Rrapea tämä foorumi olisi kuukahtanut viime vuoden aikana, tunnustusta.. laittaisiko tuohon viimeistä edellisen hymiön.. no en, ymmärrettäisi kuitenkin väärin :P

Muistan. Aloin aktiiviseksi Näkkärille samalla viikolla Pohjakölin kanssa, taisin olla pari päivää ennen häntä. Joka sitten alkoi kertomaan tuosta sairaslomastaan. Siksi jäi mieleen, kun paras lapsuudenystäväni kuoli aivoverenvuotoon vähän yli 20 vuotiaana, ei ainakaan 25 vuotiaaksi ehtinyt. Siitäkin on tarina, jonka olen kertonut pariin kertaan. Nykyään varmaan olisi selvinnyt.. hän oli uupunut matkalla töistä kotiin.. oli talvi. Eli viikon koomassa vielä  :-\  

Siksi ihmettelen, miten Schuhmacher on jo 10 päivää koomassa.. olisi pitänyt jo herättää. Lääkärit eivät anna enää julkisia lausuntoja, kaikki tieto on manageriltaan.


sniper

#85
Tuo shumin koomahan on keinotekoinen eli lääkkeillä aiheutettu ja se ei liity mitenkään oikeaan koomaan.

Lekurit, ainakin täällä puhuvat eri asteisista koomatiloista eli niitten syvyydestä.

Helpoin tapa saada itsensä koomaan on ottaa suonensisäinen yliannos insuliinia jolla verensokeri pitoisuus saadaan alle < 1,5 mmol jotkut kestävät niinkin alhaista arvoa kuin 0,8 mmol ennenkuin vaipuvat koomaan.
Eriasia on sitten selviääkö siitä vai ei?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Juha - 08.01.14 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Ei tänne kukaan täysjärkinen kirjoittele, pidän siis tauon. - 08.01.14 - klo:11:02


Hyvä Ei tänne jne,

Anna ny Rapettimelle vähän lissää tunnustusta, niin mies jaksaa taas lisätä höyryä!

t. Juha
Ei Rape nyt pysty. Sillä meni Shellin munkkipossut väärään kurkkuun. Ei osaa enää sanoa mitään tähän ketjuun.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

sniper

Jos tuohon vielä lisäisin senverran jotta liian korkea veren sokeripitoisuus eli veren korkea glukoosipitoisuus aiheuttaa shokkitilan ja samalla kooma-alttiuden tämä on vielä vaarallisempaa kuin alhainen verensokeri.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Posiella

Tiistai, niinkuin Sniper jo kertoi, kooma on tehty lääkkeillä. Oma poikani laitettiin koomaan kolmeksi päiväksi syntymänsä jälkeen. Syitä oli kaksi. Ensimmäinen oli kovat kivut, jotka oli koomalla helpompi hoitaa. Toinen ja tärkein syy oli se, että haluttiin, että vastasyntyneen keuhkot vahvistuisivat ennen leikkausta. Vastasyntyneen keuhkot vahvistuvat vielä parina ensimmäisenä elinpäivänä. Shumin kohdalla on syynsä myös.  Omaisille vaikeinta ei ole se koomassa pitäminen, vaan se koomasta herättäminen. Jos herättäminen ei onnistukaan tai joudutaan antamaan lupa toimenpiteisiin, jotka johtavat kuolemaan.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#89
Joo, olen tietoinen tuosta keinotekoisesta koomasta, kun katsellaan usein saksankielisiäkin uutisia :) Tetääkseni jo runsaan viikon päästä aletaan varovaisesti herättelemään tällaisessa tapauksessa. Mutta ihan kuin sanot, omaisia pelottaa se mitä tulee herättämisen jälkeen ja eihän tämän kooman jatkuminen pahemmin terveydelle haitallista ole.. mutua vaan multa.

Sinulla on ollut kova paikka lapsesi kanssa. Muistelen hämärästi Näkkäriltä, että nuorimmaisesi oli lapsena hyvin sairas. Äidille ei ole mikään pahempaa kuin huoli omasta lapsesta, jo turhakin sellainen on melkein sietämätöntä! Äskettäin leikattiin vastasynyt n. viikon vanha vauva siipan perheessä.. kyllä siinä esikoistansa pelkäävä nuori äiti laihtui viikossa, varjoksi melkein..

Kun esikoiseni syntyi Hämpurissa naistensairaalassa meidän 5 hengen huoneesssa oli myös nainen, jonka piti olla makuulla ihan koko ajan, ei des vessaan saanut nousta ja oli vielä pari kuukautta edessä. Hoitajat pahoittelivat, ettei se ole käytäntö, mutta kun kaikki huoneet on täynnä. Kun sitten vauvani syntyi ei uskaltanut oikein iloita terveestä 4kg vauvastaan ihan kuin olisi tehnyt jotain pahaa.. ja samaa kertoivat muut huonekaverit. Naisilla on joku solidariteettiviettikin, vaikka joskus ovat tukkanuottasillaankin  ;D

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä