Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 18.03.09 - klo:21:20
Se ja Rape aivan oikeassa. Yeah. Mutta Stukat ja jenkkiflmin alkumusiikki jäi kaikille hämäräksl.... Mitäs pyysit vaikeita kysymyksiä, Se!

Heh!

Mun täytyy varmaan ottaa yhteyttä siihen hoitopoikaamme.
Se oli, ainakin siihen aikaan, ihan lentokonehullu. Tiesi kaiken II maailmansodassa käytetyistä lentokoneista. Väritykset ja kaikki.

Mua ei tommoset kyssärit kiinnosta. Siks mä jätän väliin tuon tapaisiin vastaamisen. Sorry!

Pitää olla mulle sellasia kyssäreitä, joissa pitää ajatella. Pöh, tommosissa ei vaadita ajattelua, kun tota Stugien hyökkäysmenetelmää, siis sitä yhtä ainoata! kysytään. Sekään ei vaadi ajattelua, että selvittää montako niitä kulloinkin oli.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: se - 18.03.09 - klo:22:10
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 18.03.09 - klo:21:20
Se ja Rape aivan oikeassa. Yeah. Mutta Stukat ja jenkkiflmin alkumusiikki jäi kaikille hämäräksl.... Mitäs pyysit vaikeita kysymyksiä, Se!

Heh!

Mun täytyy varmaan ottaa yhteyttä siihen hoitopoikaamme.
Se oli, ainakin siihen aikaan, ihan lentokonehullu. Tiesi kaiken II maailmansodassa käytetyistä lentokoneista. Väritykset ja kaikki.

Mua ei tommoset kyssärit kiinnosta. Siks mä jätän väliin tuon tapaisiin vastaamisen. Sorry!

Pitää olla mulle sellasia kyssäreitä, joissa pitää ajatella. Pöh, tommosissa ei vaadita ajattelua, kun tota Stugien hyökkäysmenetelmää, siis sitä yhtä ainoata! kysytään. Sekään ei vaadi ajattelua, että selvittää montako niitä kulloinkin oli.






Selvä Se! Mutta annan vielä vihjeet edellisiin kysymyksiin. Nyt ne vastaukset ovat järjellä pääteltävissä, vaikkei tietäisi  Stukista mitään a) vaikein, Stukat hyökkäsivät kahdessa aallossa, jossa ekassa oli 3 konetta toisessa, niitten perässä kauempana 6 konetta, b)Helpohko: tankaavaan panssarimassaan hyökättiin täysillä vain yhteen kohtaan, mihin?. c) arvaus; Suomella oli Stukia 0-5
Musiikki: Tarantinon filmiin valittiin suomalainan bändi, jonka nimi viittaa Ryssään.

Jos ei nyt kukaan osaa päätellä edes yhtä, mä en kehtaa   sanoo käyväni Outomassa...
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Vastataanpa.

Suomella (Suomen armeijalla) ei ollut ainuttakaan Stukaa. Suomen liittolaisella Saksalla sen sijaan oli, paljonkin. Ne käyttivät suomalaista lentokenttää tehdessään pommituslentojaan Neuvostoliiton joukkoja vastaan keväällä 1944. Tätä myöhemmin Saksa käytti Stukia myös Pohjois-Suomessa yrittäessään estää Suomen joukkojen maihinnousun Perämerellä.

Missään eikä koskaan ole ollut 10 kilometriä pitkää tankkaukseen odottavaa panssarivaunujonoa. Niin tyhmiä sotilaatkaan eivät sentään ole.

Tankkausta suorittavaan panssarivaunuryhmään pitää kohdistaa se isku tietenkin siihen polttoainesäiliöön.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.09 - klo:00:30

; Suomella oli Stukia 0-5


Wikipediassa on hyvät luettelot mitä Suomella oli.

Jatkosodan suurhyökkäyksissä Saksa tuli apuun Suomen rintamalle ja siitä on tällaista tarinaa:

Lento-osasto Kuhlmey (saks. Gefechtsverband Kuhlmey) oli komentajansa everstiluutnantti Kurt Kuhlmeyn mukaan nimetty toisen maailmansodan aikainen Luftwaffen väliaikainen osasto, joka oli koottu Kuhlmeyn komentaman Schlachtgeschwader 3:n ympärille.

Osasto osallistui jatkosodan kesän 1944 Puna-armeijan suurhyökkäyksen torjuntataisteluihin. Hyökkäyksen alettua 9. kesäkuuta 1944 marsalkka Mannerheim pyysi Saksalta lisäapua. Hitler lähetti osaston Suomeen 12. kesäkuuta. Se saapui Immolan lentokentälle 17. kesäkuuta, jonka jälkeen kenttä oli kokonaan osaston käytössä. Osasto teki 1242 taistelulentoa ja pudotti 577 tonnia pommeja. Se tuhosi yli 100 vihollisen konetta, noin 200 panssarivaunua sekä kymmeniä siltoja ja huoltokuljetuksia. 23 osaston lentäjää kuoli ja 24 haavoittui taisteluissa. Osasto menetti taistelutoiminnassa 27 konetta. Suomen Ilmavoimien lisänä osasto kaksinkertaisti hävittäjävahvuuden Karjalankannaksella ja auttoi siten haastamaan Neuvostoliiton ilmaherruuden.

Osastoon kuului kerralla noin 70 lentokuntoista konetta,

Aselepo astui voimaan 4. syyskuuta 1944, eli saksalaiset riehuivat 2,5 kk Suomen rintamalla.
   

THL tiedottaa

Ei sitä Avee yhtään kiinnostas tarkastaa meirän kotitehtäviä?



Ei noista muiden puheista kannata välittää.


rapevainaa

.
Ave: tankaavaan panssarimassaan hyökättiin täysillä vain yhteen kohtaan

Tän mää tierän. Tankkausletkuun.

AveLazio

Rape sai jo kiinni asiasta. Sil viisii!
Mut Se veti hienosti. Suomen iv:ssa ei ollut yhtään Stukaa. Ja sen panssarimassan sijasta tuhottiin just ne säiliöautot. (Oli 10 km:n jonoja, harvoin) Tosi hyvä.
Avoimeks jäi vielä Stukien erikoinen hyökkäystaktiikka ja Tarantinon musiikkivalinta Suomesta.

Kysyn jotain päättelyyn pohjautuvaa kohta, kuten Se pyysi.
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Rape - 19.03.09 - klo:20:57
.
Ave: tankaavaan panssarimassaan hyökättiin täysillä vain yhteen kohtaan

Tän mää tierän. Tankkausletkuun.

No ylipäätään tankkiautoihin. Mutta nyt Rape otti Se:n kiinnni. Hienoa työtä!
Mut ne 2 kyssäriä vielä siinä lojuu.....

Jos jompikumpi tietää molemmat, julistan hänet Outoneroksi!
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.09 - klo:21:21


Jos jompikumpi tietää molemmat, julistan hänet Outoneroksi!

Ei tehä kauppaa noin halvalla eikä noin halvoista titteleistä.

Se on ehdottomasti Outomaan lukenein mies. Raamatun se on oikolukenut omien sanojensa mukaan 7 kertaa.

Minä olen nopea kuukkelin käyttäjä. Se taas johtuu siitä että muut ei viitti vaan arvaavat mieluummin.

Mikä nero se on sellainen  joka tietää yhtä paljon kuin Ave?

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.09 - klo:21:21

Jos jompikumpi tietää molemmat, julistan hänet Outoneroksi!

Pöh!

Ja tommosta titteliä en hyväksy!




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä