Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jokaisella maailmalla on oma maailman lopun ennusteensa

Aloittaja rapevainaa, 22.02.09 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

S

Mukava havaita, etä muutkin ovat samassa veneessä sitä keikuttamassa. Elämän tarkoitus ei todellakaan ole heilua koko ajan aallonharjalla. Vastatuulta vasten seilatessa sitä huomaa olevaisen rajallisuuden, mutta myös uusien suuntien mahdollisuudet.

Kun on tarpeeksi monta kertaa ajautunut karille, niin sitä tajuaa selviytymisen niksit, ikäänkuin kantapään kautta oppien. Myrskyn silmässä luoviessaan sitä kamppailee elintilastaan laidat ryskyen, joskus myös keuhkot pakahtuen. Välillä äyskäröidään henkensä edestä taistellen, mutta lopulta aina koittaa se hetki jolloin aurinko paistaa sinne pimeimpäänkin ruumaan.

Turha sitä on huoliensa tai murheidensa alle ehdoin tahdoin hukkua. Kannelle vaan seisomaa pää pystyssä lippu nostettuna liehuvana mastoon, taistelun voitoksi. Jos paatti uppoaa ennenaikaiseksi, niin kippari on se joka viimeisenä poistuu uppoavasta aluksesta.

Mitä sitten meillä puolimatkan krouvin ylittäjillä on yhteistä, on se jos seilaamme toisinaan vaarallisilla vesillä, niin peräänanatamattomalla sisukkuudella sekä sinnikyydellä kaikki arkipäiväiset vaikeudet voitetaan, sekä selvitään vankan elämänkokemuksen turvin pahoistakin paikoista.

- Vaikka hetkittäin kaikki tuntuu ehkä toivottomalta, tai muuten menetetyltä, niin jossain taivaanrannan sinessä siintää yleensä toivon kuultavia kipinöitä, jotka sytyttävät jatkamaan taivaltamista seuraavaan rastiin asti. Se potkii taas eteenpäin, kamppailemaan omasta elintilasta, sekä elämänsä edellytysten oikeutuksesta.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Näinä metaforisina hetkinä sitä herkistyy maalailemaan vertauskuvallisia merkityksiä tavallistakin intensiivisemmin. Filosofinen perspektiivi asioihin on myös koko ajan pinnalla, joten niihinkin liittyviä havaintoja projisoin ahkerasti, kun mieli on taas saatu otollisesti auki subjektiiviselle empirialle.

Kuullostaa siis jälleen kerran tutulta Tietäjän metodilta, jossa maailmanloppu saa luvan omasta puolestani vielä siirtyä johonkin hamaan tulevaisuuteen. Ainakin enteet ovat sellaiset, että turha lietsoa liikaa epätoivoa, tai synkkiä näkymiä, kun enemmänkin olisi tarkoitus kannustaa selviytymään ylösnostavassa hengessä.

Kaikista synkistä ennusteista huolimattakin, maailma makaa entiseen tapaansa. Mitään suuria mullistuksia tai romahduksia ei ole lähiaikoina näköpiirissä, vaan sitä samaa tuttua vuorovaikutusta - vuoksea & luodetta kaaosvoimineen on luvassa tästäkin eteenpäin. Tämä kaikkeuden & olevaisuuden ydin on pohjimmiltaan & perustaltaan omanlaistaan elämän luonnonmukaista sykliä, jota vastaan on turha pyristellä.

- Kaikella on kuitenkin loppujen viimeksi tarkoituksensa, vaikka välillä kaikki tuntuisikin tarkoituksettomalta elämän jatkumolta, jonka aikajanaa ei voi enää pysäyttää. Se tapahtuu mikä on tarkoitettukin tapahtuvaksi, joko sattuman tai muun luonnonvalinnan sattumusten kautta.

- Näin julistaa oraakkelimaisesti ennustaen hybris-symbioottinen Tietäjä kevätpäiväntasauksen jälkeisenä päivänä, jolloin aurinkokin on jo näyttänyt valaistuneet kasvonsa, sekä kevään korvilla elämänvoimana luoden säästöliekilläkin uutta energiaa tulevia koitoksia silmälläpitäen. 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 22.03.09 - klo:22:52

Kaikista synkistä ennusteista huolimattakin, maailma makaa entiseen tapaansa. Mitään suuria mullistuksia tai romahduksia ei ole lähiaikoina näköpiirissä, vaan sitä samaa tuttua vuorovaikutusta - vuoksea & luodetta kaaosvoimineen on luvassa tästäkin eteenpäin. Tämä kaikkeuden & olevaisuuden ydin on pohjimmiltaan & perustaltaan omanlaistaan elämän luonnonmukaista sykliä, jota vastaan on turha pyristellä.

- . 

Ässä, sulla pää wörkkii ihan mainiosti. Tuon realistisempaa kuvausta ei voi antaa.

Ave, unohda avaruuden litistyminen ja palaa tottuksien pariin.

AveLazio

Mitä, Rape, tarkoitat avaruuden litistymisellä? Ja kerro nyt lopulta oma näkemyksesi maailmanlopusta. Me kaikki odotamme....

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.03.09 - klo:13:21
Ja kerro nyt lopulta oma näkemyksesi maailmanlopusta. Me kaikki odotamme....

Sinä yksin odotat, koska muut ovat jo lukeneet, että maailmanloppu ei kuulu minun fobioihin. Jos oisit sanonut että koko universumi odottaa, niin olisin uskonut sen .
Me kaikki - onpa siinä mehenkinen klisee.

Mutta Ave, kun sulla noita fobioita on ja varmaan haluaisit päästä jostain eroon, niin minkä maailmalopun antaisit minulle.
Se voisi olla ihan jännittävääkin.

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Rape - 23.03.09 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.03.09 - klo:13:21
Ja kerro nyt lopulta oma näkemyksesi maailmanlopusta. Me kaikki odotamme....

Sinä yksin odotat, koska muut ovat jo lukeneet, että maailmanloppu ei kuulu minun fobioihin. Jos oisit sanonut että koko universumi odottaa, niin olisin uskonut sen .
Me kaikki - onpa siinä mehenkinen klisee.

Mutta Ave, kun sulla noita fobioita on ja varmaan haluaisit päästä jostain eroon, niin minkä maailmalopun antaisit minulle.
Se voisi olla ihan jännittävääkin.

Mikset sä sano mitään omaa täällä. Vittuilet vain muille. No, sulla on ehkä jotain muita huolia. Ei tarvi avautua!
Ei mullakaan mitään fobioita asiasta ole, mistäs sä tommosenkin jutun tipautit.
Ohje sulle: kirjota useemmin selvin päin. Sulla on kiintoisaa kamaa joskus, mutta näitä sun kännikirjoituksia ei jaksa lukea. OK, pal?
Mutta jos pitäis tehdä sulle henk.koht. maailmanloppu, niin se olis se armeijan tapa: Lähdet kävelemään miinakenttää auki. Hehe.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.03.09 - klo:21:12

Mutta jos pitäis tehdä sulle henk.koht. maailmanloppu, niin se olis se armeijan tapa: Lähdet kävelemään miinakenttää auki. Hehe.

HEheheheh Voi vittu sun kanssa. Sinä ja sun miinakenttäs.

En varmana saa yöllä unta kun pelottelet noilla armeijajutuilla. Olen muuten reservin vääpli.  Miinakentää auki hahahahahahahhahha. Idiootti eheheh

Ai niin, tämä olisi se fobia jonka annoit mulle. Hui helvetti sun kanssa. Nyt vasta tajusin.

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Rape - 23.03.09 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.03.09 - klo:21:12

HEheheheh Voi vittu sun kanssa. Sinä ja sun miinakenttäs.

En varmana saa yöllä unta kun pelottelet noilla armeijajutuilla. Olen muuten reservin vääpli.  Miinakentää auki hahahahahahahhahha. Idiootti eheheh

Ai niin, tämä olisi se fobia jonka annoit mulle. Hui helvetti sun kanssa. Nyt vasta tajusin.

No jatketaan sitten, kun oot selvin päin. Vaikkei tää aihe taida siitä edistyä.
Mä oon res. yliluutnantti, joten tästedes sinun on puhuteltava minua sanomalla "HERRA AveLazio".

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.03.09 - klo:21:33
Mä oon res. yliluutnantti, joten tästedes sinun on puhuteltava minua sanomalla "HERRA AveLazio".

Mulle sä oot pelkkä Super Ave. Super tarkoittaa yli. Mitä mieltä oot nimestä. Makee?  Ultra Ave sointuu myös? - Söör!

Ota sääki paukut niin mielikuvitus alkaa laukkaamaan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä