Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Totuus julki!

Aloittaja THL tiedottaa, 13.04.09 - klo:18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

.
Koko Suomi ja suomalaisuus on melko nuori juttu.
Kyllähän me täällä ollaan tästä jo kirjotettu eräitäkin metrejä.

Ennen suomalaisuutta oli hämäläiset, savolaiset jne.

Tätä ennen oli mitä oli. Ja missä nyt sitten olikin.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Voidaan siis sanoa, että voipi se olla niinkin, tai voi olla olemattakin. Ennen oli suo, kuokka & Jussi - käet taskussa kuljeskeltiin maita & matuja - eli suomalaisia riittää monessa polvessa joka lähtöön. Onko pojasta sitten polvi pahentunut - vai miten se nyt menikään. On myös näitä sekasikiöitä; hybriksiä, tms. symbiootteja, jotka ovatkin geenibooliltaan sitä sun tätä...

- Siperia, sekä historiakin on kyllä opettanut aikojen saatossa sopeutumaan - näitä elämäntapaintiaaneja, hitaita hämäläisiä yms. sekä kaikkia muitakin, jotka polveutuvat omalla tavallaan alkuperältään mm. suomalais-ugrilaisuudesta. Se ei ole kuitenkaan tärkeää mitä alkujaan olemme, vaan miten nykyään itsestämme ajattelemme, itsemme koemme. Pääasia, että olemme omanlaisiamme persoonia - myös niitä sivusellaisia...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Mieluummin uskon teoriaan "jumala loi suomalaisen omaksi kuvakseen kuin etta "kun naki tuloksen, karkotti siperian kautta amerikkaan".

S

On siinä ollut kuvitellulla Jumalallakin peiliin katsomista, kun on luomistyössään päässyt meitä ihmispoloja sorkkimaan. Tähän ikiaikaiseen uskomukseen perustuu myös teoria; että haikara tuo vauvat - tai että ihminen on syntynyt sotkan munasta.

- Samat mytologiset kansantarut ovat kulkeneet isältä pojalle, sekä äidiltä tytärelle. Herkkäuskoinen ihmisluonto uskoo mielellään uskomattomaan, tai luonnottomaankin; koska se on vain osoitus ihmisen lapsenomaisesta mielikuvituksen lennosta. Onko usko sitten pelkkää uskoa, tai taikauskoa, se on onkin sitten jo toinen juttu...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

olen ässän kanssa samaa mieltä. Aven teoria inkkareista kelpaa paremmin lyriikan oppikirjaan kuin genetiikkaan. 

seen myøtailyjä en ymmärrä.

Eugen

20-luvullahan Suomessa tehtiin tutkimusta, jolla pyrittiin löytämään suomalaisille ylevät juuret ja todistamaan, että emme ole oikeasti metsäläisiä. Todisteet löydettiinkin siitä, että suomalaiset ovat kotoisin Hellaasta ja polveutuvat muinaisista kreikkalaisista, muistaakseni ateenalaisista.  Todisteina oli mm suomalaiset ovat hyviö olympialaisissa, Suomen lippu on sinivalkoinen kuten Kreikan ja meillä on Hellaksen makeistehdas. Todisteet olivat siis murskaavat, tieto painettiin historianoppikirjoihin!

"Aye, caramba!"

Eugen

Jo muinaiset reikkalaiset olivat hinureiden maineessa!

"Aye, caramba!"

Eugen

Mistähän muutoin johtuu, että homoja kutsutaan Chymoksen miehiksi, vaikkaa Hellaksella sitä vasta homosteltiin.... :P

"Aye, caramba!"

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 17.05.09 - klo:13:40
olen ässän kanssa samaa mieltä. Aven teoria inkkareista kelpaa paremmin lyriikan oppikirjaan kuin genetiikkaan. 

seen myøtailyjä en ymmärrä.

Et ymmärrä?

Mitähän ihmettä et ny tarkkaan sanottuna ymmärrä?

Mitä mä muka oon myötäilly?    >:(




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 18.05.09 - klo:16:03


Mitä mä muka oon myötäilly?    >:(



Oikea vastaus

Lainaus käyttäjältä: se - 16.05.09 - klo:09:51
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 16.05.09 - klo:00:49
Ei, Rape, inkkarit ja suomalaiset elivät samalla alueella 8000-9000 v sitten.

Joo, siitähän se on kiinni, miten laajaksi tuo sama alue määritellään.     :D


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä