Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Huumoria

Aloittaja Samja, 27.09.09 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

Posiella

Sitten yksi tositarina. Olen kyllä tainnut sen jo kertoakin muutama vuosi sitten, mutta täällä dementikko-osastolla se menettelee kai toisenkin kerran. Lähinnä täsmäosoitettu Snipelle, kun nää muut ei hurrihuumoria ymmärrä..Eli tapahtui Ulleråkersin sairaalassa. Siellä suomalainen opiskelijaneito huonolla ruotsinkielentaidollaan yritti pysytellä mahdollisimman huomaamattomana. Hän teki siivoushommia, niinkuin muutkin finnjävelit siihen aikaan. Ulleråkerissa oli siivoojilla ja potilailla lähes samanväriset takit. Niinpä tyttöseltä usein kysyttiin, että "jobbar du här eller är du som patient?. Tyttö oli kyllästynyt kysymyksiin, joita ei tahtonut ymmärtää ja vastasi aina samalla tavalla: " Jag vet inte jag har nyss kommit".
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

sniper

Tuosta Ulleråkerista tuli mieleeni se, että sehän oli aikoinaan vain sjukhusområde ja yksi Uppsalan kaupungin osa ja vielä yksi ruotsin kuuluisimpia sairaala-alueita tais olla -80 luvulla.

Men detta vet väl du, om och hur detta var, kära Lady?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

Jag undrar om Lady Positive vore själv den nykommande flickan i sjukhuset.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 27.05.13 - klo:21:50
Jag undrar om Lady Positive vore själv den nykommande flickan i sjukhuset.

Niinpä olisiko tässä kysymyksessä niin jalo tarina, odotellaan ja kuulostellaan.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 27.05.13 - klo:21:50
Jag undrar om Lady Positive vore själv den nykommande flickan i sjukhuset.
Nej, tyvärr inte! Jag jobbade som sommarvikariat på utlandsavdelningen i Stockholm. Och bodde vid Upplandsgatan nära Odenplan. Och cyclade till jobbet via Sveavägen! Tulikohan vielä oikiaa ruattin kieltä...? ;)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)


Posiella

Lainaus käyttäjältä: snipe - 27.05.13 - klo:21:46
Tuosta Ulleråkerista tuli mieleeni se, että sehän oli aikoinaan vain sjukhusområde ja yksi Uppsalan kaupungin osa ja vielä yksi ruotsin kuuluisimpia sairaala-alueita tais olla -80 luvulla.

Men detta vet väl du, om och hur detta var, kära Lady?
Ulleråker on mielisairaala, ja siinä se vitsi onkin..
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Sitten yksi toinen tositarina, joka tapahtui opiskelijapojalle samassa sairaalassa. Huomio, tätä vitsiä ei tajua kuin nuo ruattinkiäliset...kahvitunnilla kaunis ruottalainen sairaanhoitaja valitti päänsärkyä ja ihonsa kuntoa. Suomalainen opiskelijapoika päätti olla fiksu ja tehdä vaikutuksen sairaanhoitajattareen ja sanoi: du måste ha något fel i ditt ph." Se kaunotar katsoi hetken vinosti poikaa ja vastasi: " Jag har inga!".
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo

#367
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 28.05.13 - klo:00:11
Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 27.05.13 - klo:21:50
Jag undrar om Lady Positive vore själv den nykommande flickan i sjukhuset.
Nej, tyvärr inte! Jag jobbade som sommarvikariat på utlandsavdelningen i Stockholm. Och bodde vid Upplandsgatan nära Odenplan. Och cyclade till jobbet via Sveavägen! Tulikohan vielä oikiaa ruattin kieltä...? ;)

Jassoo.

Det var ngt som under 1965-1967 när jag jobbade på Volvo i Göteborg, i måleriet. Vi, tre kombisar, en från Savolax, en annan från Tammerfors och jag som Björneborgare, bodde nära centralstationen och gick på morgnarna med spårvagn till Jobbet. Det kommer ihåg då, o då när spårvagnens förare ropade:

   - Nästan Biskopsgården, eller Nästan Långedrag osv

Det var den finaste tid att leva och triva, tjäna pengar, träffa vackra jäntor (=flickor=tjäjor) och triva mellan framkommande dagliga, personliga äventyrer varje dag

Juuli Hukkaskukka

reino & aino hukkanen

Posiella

No jopas! Tänne Outomaallehan on muuttanut sitten monta ihan ehtaa riikinruotsia sujuvasti puhuvaa asukkia. Ei mitään närpiönmurretta peruna suussa.  ;D Itse ymmärrän kyllä hyvin vielä, mutta on niin vähän tullut viime vuosina puhuttua ruotsia, että puhuminen on tönkköä. Vaikka aika nopeasti se palautuu. Pari päivää, kun on naapurin puolella, niin puhe alkaa tulla taas selkärangasta.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä