Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Milloin sait aikaan hämmentyneen hiljaisuuden?

Aloittaja Metsäminussa, 19.10.09 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

reedik

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.10.09 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: reedik - 20.10.09 - klo:16:01

Lisään vielä hiukan vauhtia ja pyrin tässä kenties provosoidenkin hiljentämään lisää: väitän, että ilman henkistä ei voi olla fyysistäkään. Kaikki fyysinen on henkisen ilmentymää. Yritän vähän vaimentaa ässänkin ääntä: ajatus on jo sinänsä teko ja ajatuksilla an sich on merkitystä ja voimaa, josta meillä ei voi olla kuin hatara aavistus. Ei ajatusta välttämättä tarvitse seurata fyysistä toteutusta.

Hiljennyin hetkeksi.. aioin jo päivällä niin tehdä, mutta ajatus karkasi.

Mielenkiintoista. Mikä filosofia tuo on, anteeksi .. en sano tyhmyyteni :P vaan tietämättömyyteni, en ole harrastanut filosofeja.

Ajattelen täsmälleen samoin, mutta olen sen itse omaksunut ja elämäni varrella oikeaksi havainnut. Ajatukset ovat tärkeämpiä kuin teot. Jo aikomus voidaan laskea teoksi, vaikka se ei ehkä jostain syystä onnistuisikaan. Positiivisella asenteella on myös taipumus tarttua paatuneisiimpiin ihmisiin, kunhan aikansa .. vaikuttaa :P  Pahan irl tilanteen voi pelastaa intuitiivisella toimimisella ja katso, kaikki on toisin.. paremmin,  hyvin..

Minun käsitykseni mukaan ajatus on kaiken luomisen edellytys. Me vasta harjoittelemme ajattelemista, emmekä ymmärrä, mitä se saa aikaan. Ihmisen ajatus, joka vihamielisenä suuntautuu johonkin toiseen ihmiseen ja tuottaa kärsimystä tuolle toiselle ihmiselle syystä, jota hän ei tiedosta, tuo ajatus palaa ennemmin tai myöhemmin lähettäjälleen yhtä vastenmielisenä kokemuksena. Samoin hyvät ajatukset palaavat lähettäjilleen, mikäli hyvää ei ajatella siksi, että se tuottaisi hyvää ajatuksen lähettäjälle itselleen. Myös tästä syystä meidän tulisi kontrolloida ajatuksiamme. Palaan tuohon luomiseen sikäli, että on mahdollista, että ihminen kykenee joskus luomaan materiaakin pelkällä ajatuksen voimalla.

Ja nyt reedikin suu suppuun, sillä minusta tuntuu, että olen lörpötellyt liikaakin ja saanut jotkut hiljaisiksi ja ajattelemaan, että tuon miehenhän täytyy olla mielenvikainen. Tämähän oli kaiketi tuon metsäminussa hienosti avaaman keskusteluketjun tarkoitus.

THL tiedottaa

.
Heh, älä nyt kuitenkaan vaikene, reedik!

Raamattu on juuri ajatustesi mukaan etenevä teos.
Ensin todellakin henki leijailee, sit vasta tulee materiaa, joka luodaan.

Sen me kaikki tiedämme, että ihmiselle ei ole toistaiseksi löytynyt mitään tarkoitusta.
Jaa, jotkut ovat tiukasti sitä mieltä, että kyllä vaan, he tietävät tasan tarkkaan, mikä on elämämme tarkoitus.
Pidän tällaisia tyyppejä hörhöinä. Sanan höpössä merkityksessä.

Niin, koska järkevästi ajatellen me emme tiedä elämämme tarkoitusta, on kehitelty mitä mielikuvituksellisimpia oppeja ja tarinoita elämän tarkoituksellisuudesta. On uskontoja jos jonkinlaisia.

Pääosa ihmisistä todellakin uskoo sellaisen olemassoloon, josta ei ole tehty mitään havaintoa. Tämä kaikki uskomus asustaa vain ja ainoastaan näin uskovien mielissä. Ja tiukasti. Tämä näkymätön ja olematon jopa määritellään ja kuvataan tarkasti.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.10.09 - klo:22:55

Ajatukset ovat tärkeämpiä kuin teot. Jo aikomus voidaan laskea teoksi, vaikka se ei ehkä jostain syystä onnistuisikaan. Positiivisella asenteella on myös taipumus tarttua paatuneisiimpiin ihmisiin, kunhan aikansa ..

Mun sanavarastossa  tuota sanotaan paskan jauhamiseksi. Minua alkaa ottaa päähän aika nopeasti.

Jotkut sanovat näitä tyyppejä lähetyssaarnaajiksi. Jatkuva puhe että pitäisi tehdä, mutta ei ole koskaan itse tekemässä.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: reedik - 20.10.09 - klo:23:25
Tuollainen fanaattinen rajoittunut usko on aiheuttanut äärettömästi enemmän pahaa kuin kaikesta uskosta riippumaton ajattelu. Ateistilla on usein paljon eettisemmät ja moraalisesti arvokkaammat näkemykset kuin ylimmillä uskonnollisilla johtajilla. Kaikkein vastenmielisimpänä minä pidän johonkin näkemykseen fanaattisesti uskovan pakkosyöttöä tuon ryhmän ulkopuolella oleville ja omaan pelastukseensa uskomisen vakuuttelua korokkeelta kerettiläisille.

Tuossa ajatuskulussa ei sinänsä mitään erityistä vikaa ole. Ainahan voi saivarrella ja aina voi myös esittää myös erilaisia väittämiä jotka eivät sinänsä ole oikeampia tai väärempiä kuin tuo yllä esitetty mutta kumoaa yllä esitetyn.  Niin että sinänsä tuota ajatusta en mitenkään erityisesti vastusta vaikka en kannatakaan.

Hassua tässä vain on se että ateistit itse käyttäytyvät ryhmänä hyvin samalla tavoin kuin ne monet uskovaisryhmät joita he arvostelevat.
Atistit hakevat tukea omalle vakaumukselleen, tai vakaumuksettomuudelle kuten he itse asian ilmaisevat, toinen toisiltaan, kuten uskovaiset.
Lisäksi ateistit ovat sitä mieltä että he itse omaavat moraalisesti arvokkaammat ja eettisemmät näkemykset kuin muut uskovaisryhmät, siis aivan samalla tavalla kuin muutkin ryhmät pitävät itseään muita ryhmiä ja ateisteja parempina.

Lainaus käyttäjältä: reedik - 20.10.09 - klo:23:25
Enemmän minua ihmetyttää avaruuden tutkiminen puhtaasti materialistisena ilmiönä.

Miksi tämä ihmetyttää sinua.  Muinaisajan ihmiset eivät tienneet mitä tähdet olivat ja he kuvittelivat ne jumalallisiksi.
Me tiedämme että ne ovat puhtaasti materialinen ilmiö ja ainakin minä toistaiseksi uskon tähän tietoon. 
Jos joku muu voi uskoo että tähtiin liittyy jotain jumalallista niin se on teitysti hänen oma asiansa.
Mutta miksi ihmettelet sitä että joku voi pitää (tai tutkia)  tähtiä puhtaasti materialisena ilmiönä?

Lainaus käyttäjältä: reedik - 20.10.09 - klo:23:25
Ehkä kuitenkin kaiken mittavan avaruustutkimuksen taustalla piilee alitajuinen vastauksen etsiminen kysymykseen siitä, mitä me ihmiset oikeastaan olemme, mistä tulemme, mihin kuulumme ja mikä on meidän matkamme määränpää ja ikuiselta tuntuva vastauksen etsiminen jo kuluneeseen fraasinomaiseen, mutta aina ajankohtaiseen kysymykseen: mikä on elämän tarkoitus. Toivottavasti ihmiskunta löytää siihen joskus vastauksen.

Ehkä vastaus kysymykseen elämän tarkoituksesta on olemassa.
Ehkäpä vastauksia on useita, ehkäpä niitä on lukemattomia.
Ehkäpä jotkut vastaukset ovat hyvin selviä ja yksinkertaisia.
Ehkäpä tiedämme jo jotkut vastaukset.
Ehkäpä tiedämme jo suurimman osan vastauksista.
Ehkäpä emme koskaan voi löytää kaikkia vastauksia koska niitä on niin paljon että elinaikamme ei riitä niiden kaikkien selvittämiseen.

Ehkäpä ei ole tarpeen tietää mikä on elämän tarkoitus, toteutamme sitä jokatapauksessa.

.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: Rape - 21.10.09 - klo:07:25


Mun sanavarastossa  tuota sanotaan paskan jauhamiseksi. Minua alkaa ottaa päähän aika nopeasti.

Ja se nyt on kyllä huomattu ;D


THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.10.09 - klo:22:55
Ajatukset ovat tärkeämpiä kuin teot. Jo aikomus voidaan laskea teoksi, vaikka se ei ehkä jostain syystä onnistuisikaan.

Onneksi ainakin Suomen lainsäädäntö erottelee toisistaan ajatukset ja aikomukset.

Tämän vuoksi ajatusrikos on tuntematon juttu laissamme.

Natsien hallitsemassa Saksassa toki oli aivan eri lait.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

.
En vielä hiljentynyt.       ;)

Kuten jossain toisaalla jo totesin, useimmilla ihmisillä on selvästi ristiriitainen ajatusmaailma.

Samaan aikaan, samassa persoonassa yksilö ajattelee toisiaan korville lyöviä ajatuksia.

Tuo on aivan normaali tilanne.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Kuten olemme huomanneet pankkiryöstön suunnittelu ja harjoittelu eivät ole Suomessa rikos.
Poliisi voi vain seurata vierestä kun 35 tyyppiä harjoittelee panssariauton kaappausta.

Mutta toisaalta näin foorumilla. Eihän täällä ole muuta kuin ajatuksia ja ne voivat yhdessä lauseessa liikkua miljardi vuotta ja
pienellä isi- päätteellä kirjoittaja nousee multinerojen joukkoon. Foorumilla kaikki on mahdollista, - kunnes bannataan.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 21.10.09 - klo:07:57
.
... pienellä isi- päätteellä kirjoittaja nousee multinerojen joukkoon.

Tarkoitatko tätä:

Mara vai Mooses EU pressakisi


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä