Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jeesuksen 2. tulemisen haasteellisuus

Aloittaja Eugen, 02.06.10 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 64 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 19.10.10 - klo:10:09

Hieno postman... Mietin pitkin aamupäivää miten vastaisin ko. kysymyksiin... Sinä viitoitit oikeaa tietä?
Lisään vielä vähän...K.K.

Kiitos, kiitos,  sanoit lisään vielä vähän. Tarkoitit varmaan kehu-pisteitä.., eivät ole muuttuneet?

rapevainaa

.

Tosta eheyttämisestä. Tietokoneelle joutuu tekemään kerran vuoteen eheyttämisen. Lähtee liikkeelle restore c: tai format c:

shköshokit ovat vastaava hoitotoimi ihmisellä. Osa vanhasta muistista häippäsee. Toivottavasti ne ikävät muistot.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: QUIT - 20.10.10 - klo:12:06
.

Tosta eheyttämisestä. Tietokoneelle joutuu tekemään kerran vuoteen eheyttämisen. Lähtee liikkeelle restore c: tai format c:

shköshokit ovat vastaava hoitotoimi ihmisellä. Osa vanhasta muistista häippäsee. Toivottavasti ne ikävät muistot.

postmannin muistutuksesta eheytin kovalevyni eilen ja hyvin onnistui...
K.K.

K.K. Jostakin olen kuullut tai lukenut, että kannattaa kovalevy eheyttää noin kolmen kuukauden välein... Nyt väliä oli puoli vuotta...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Eheyttäminen on niin pieni juttu että sen voi tehdä vaikka joka viikko.
Mitä pidempi huoltoväli sen pidempi järjestämisaika.

Muisto Keijo Kullervo

Olen analysoinut linkin http://personal.inet.fi/koti/kullervo/sanaidea.htm?a=216&v=2&s=250 tiedot ymmärrykseni mukaan seuraavasti ja olen laittanut jotain synteesin aineksiakin mukaan kuvioihin..

1. Ensinäkin:
Silloin kun Suomen Kielen taajuussanastoa koottiin oli 'ilmassa' tietynlainen henki tai 'ilmapiiri'.
Omin omista lähtökohdistani oman tutkielmani ja kun hidasjärkinen olen siitä venyi aina näihin päiviin saakka oleva stoori.
2. Toisaalta: En ole ainoa - lähes varmasti näin oletan - joka ko. ilmapiirin sisäisti ja kirjoitti oman stoorinsa jos ei nyt muuten - niin ainakin pöytälaatikkoon.. Epäilen, että jopa joku on julkaissutkin?

3.Kolmanneksi: Minä kuolen muutaman vuoden kululuttua, mutta 'joku' vie tietynlaista henkeä yhä eteenpäin uusin sanoin ja uusin oivalluksin.

4. Neljänneksi: Loppu hyvin - Kaikki hyvin... Lienen oman osuuteni sukupolvien saatossa vienyt eteenpäin seuraaville sukupolville... Ja niin sukupolvien tarina jatkuu, jatkuu ja jatkuu...
Ystävällisesti...
K.K.

JK. Kirjoittelen ja heittelen keskustelujen avauksia omaan tahtiini... Ja oletan että joku vastaileekin niihin ajastaan... Olkoon se minun tavoitteeni tulevaisuuden varalle vat'edeskin.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

AveLazio

KK. Annan sinulle kehupinnan tuosta avoimesta tilityksestäsi.

Miten niin meinaat kuolla lähivuosina? Minä olen nyt kolmatta kertaa elämässäni tilanteessa, että päiväni saattavat päättyä jo ennen sinun aikaasi. Mut en aio nytkään kuolla.

Jumala korjaa, kun on lähdön aika. Eivät siinä ennakkovaroitukset ole paljonkaan arvoisia suuntaan eivätkä toiseen.

Jeesus kanssasi, veli
At a narrow passage there's no brother, no friend

Muisto Keijo Kullervo

Jossakin Raamatussa on paikka jotenkin näin:

"Saarnaamamme 'hyvä sanoma' on hullutus pakanoille, mutta meille se on Jumalan voima."

K.K.

JK. Jos kuulee haukkumista, rienaamista ja pahoja sanoja sisimmässään, on hyvä mennä joko psykologille tai vaikkapa psykiatrille... Jos taas kuullee hyviä sanoja, kannustamista ja Jeesuksen puhetta sisimmässään, ei psykiatria tarvitse, vaan oman itsensä ymmärtämistä...

Yllä olevissa käsityksissä on olemassa yhteisnimitys skitsofrenia... Jälkimmäinen tapaus paranee ja olo helpottuu ja oman arvon tunto kohenee - ensimmäisesä tapauksessa olo on huono ja tarvitaan vahvoja psyykenlääkkeitä(kin). Ensimmäinen tapaus on sairauden ensi vaihe - jälkimmäinen tapaus toipumista ja hyvän olon tunnetta kaikkinensa...

Olen kokenut molemmat vaiheet - tosin ensimmäinen vaihe kesti vain hetken ja jälkimmäinen vaihe koko loppuelämäni. Enkä kadu tuumaakaan - vaan otan niistä oppini.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

PusiSusi

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 30.10.10 - klo:12:32
Jossakin Raamatussa on paikka jotenkin näin:

"Saarnaamamme 'hyvä sanoma' on hullutus pakanoille, mutta meille se on Jumalan voima."

En ole lukenut Raamattua sanatarkasti kannesta kanteen, väliin vilaissut, ehkä enimmäkseen koulun uskontotuntien myötä.
Siitä sen enempää, olen kaappiuskovainen ja pidän tämän palstan hippyshake-asenteesta, täällä kaikilla on omat juttunsa ja konttori on yhteinen.

Termi "pakana" on mielestäni menneisyyttä, on ateisteja, gnostikkoja, skepsistejä, satanisteja, wiccalaisia sun muita.
Varmasti luulisin että jokainen haluaa uskoa ja uskookin johonkin hyvään, ainakin parempaan, jos menee hyvinkin huonosti.

Väittäisin tuon hyvän sanoman olevan olemassa jokaisella ja myös jokaisen omaavan avaimen sen vastaanottamiseen.

Se olkoon kristinuskovaisille Jeesus, mutta yleisesti asenne ja halu johonkin parempaan, eikä kyyninen asenne jäädä tuleen makaamaan.

Matkaleena

Periaatteessa pakana on henkilö, joka ei ole koskaan kuullut Jumalasta ja Jeesuksesta. Ne, jotka eivät usko kuultuaan, ovat toisuskoisia.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä