Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jeesuksen 2. tulemisen haasteellisuus

Aloittaja Eugen, 02.06.10 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 73 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Taajuussanaston sivuista:
http://personal.inet.fi/koti/kullervo/Sanat_1_1000.htm
Niitä pitää myös tutkia ja tietää mitä Suomen kielen taajuussanasto pitää sisällään ja että ko. aineisto on kerätty kaunokirjallisuudesta, TV:stä ja radiosta, Lehditöstä ja tietokirjallisuudesta... Tosin jo vuona 1979, mutta voin vakuutaa, että sama trendi jatkuu koko ajan vielä tänäkin päivänä... Sanat on ko. teoksessa laitettu yleisyysjärjestykseen ts. yleisimmin esiintyvä sana ensin ja vähemmän yleiset numerojärjestykseen seuraavina...

Kun tutkit sivuja vasemmalta oikealle, huomaat, että tietyistä sanoista muodostuu vilkasta mielikuvitusta käyttämällä selkeää viestiä...

Alla sanaryhmittymää, mutta jätän viittaavan numeron pois, jonka voi kyllä etsiä myöhemminkin, jos vain viitsii:

Tulla     Asia       Työ          Mieli
Te         Kertoa   Näyttää  Tieto
Jeesus  Asettaa Johtua    Oikeus
Elää      N.          Todella    Näkyä
Yrittää
Edessä
Vahvistaa
Vene
Yllä
Eilen
Puite
Lääni
Eräänlainen
Totuus
Jne.

Keijo Kinnunen
Lappeenranta
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Suomen kielen taajuussanastosta 1979 ja siihen uskomisesta:
Noinhan se aina On....

Jos on päättänyt, että ei usko selvää todistustakaan, ei 'tieteellä' ole silloin sanansijaakaan.
Itse tein tarvittavan työn, pähkäilin ja punnersin ja - lopulta selkeytyi minulle koko taulukon arvoitus... Se on selkeä ja johdonmukainen... Koko Suomi ja suomalaiset ovat siinä mukana - eikä kukaan pääse etuilemaan tiedoillaan tai taidoillaan...
Suunta On kuitenkin selvä:
"Olemme oikealla tiellä - vaikka joskus yksityisestä ihmisestä voikin tuntua että päin mäntyä menee..."

Sanot, että kolmekymmentä vuotta kun taajuussanasto luotiin - ja kieli muuttuu kovastikin?
Huvittavaa kun tärkeimmät ihmiskunnan totuudet On voitu kertoa jo tuhansia vuosia ymmärretävästi seuraaville sukupolville vaikka kieli On muuttunut kovastikin...

K.K.

JK. Ehkä on niin, että vasta itse koettu ja itse havaittu antaa kaikupohjaa sille uskolle jonka omaksuu... Silti tieteitten totuudet ovat ihan samanlaisia... Atomia kuvataan hyvin yksinkertaisella piirroksella ja ilmeisesti olet valmis hyväksymään asian - vaikka kysymyksessä on pelkkä mielikuvituksen luomus... Ikinä ko. kuva ei kerro sitä minkälainen on yksittäinen atomi... Mutta antaa mielikuvan jostain jonka voi laittaa kokemusten laajaan kirjoon.

Esittämäni taulukko On niin yksinkertainen ja samalla viehättävä, että suuri joukko tiedemiehiä ei voi hyväksyä sen esittämää totuutta... Totuuden pitää olla heidän mukaansa mystinen, laajojen laskelmien muovaama ja sillä pitää olla selkeät matemaattiset kaavat. Eikö ole noin?
Kun esitän pelkkään yhteenlaskuun ja kertolaskuun perustuvan, todistettavan jutun, pidetään sitä parhaimmassa tapauksessakin 'alempien kansanosien sekavana uskonnollisella hölynpölynä'?

Olen kokenut tuon aikaisemminkin... Eikä se minua hetkauta... Maailma toimii yllä kuvatulla tavalla... Ja luotan, että se toimii Suomessakin juuri noin - onneksi...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Tietysti lähes 'kaikki' kyselevät, että missä se 'Jumala' piileskelee kun ei ole näkynyt?
Samaa taajuussanaston sanoja voidaan käyttää uudelleen ja uudelleen 'tutkimuksissa'. Otetaanpa esimerkki - nytkään en kirjoita numeroviitteitä näkyviin, mutta ne voi tarkistaa ko. taulukosta:

Saada           Sekä       Jokin          Jumala
Juuri              Mikään    Toiminta    Vaikuttaa
Joku              Vastaava Nopea       Jäsen
Viikko            Asema     Metsä        Sydän
Jälleen
Sattua
Esillä
Kuljettaa
Onni
Maaseutu
Ilmiö
Ensiksi
Välittää
Nykyaikainen
Jne.

K.K.

JK. Taulukot on luotu 'tutkittavaksi'. Ne voidaan sivuuttaa olankohautuksella, mutta silloin ei voi puhua 'tutkimisesta'. Silloin puhutaan aivan jostain muusta. Esimerkiksi välinpitämättömyydestä?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Mistähän johtuu että olen samat jorinat nähnyt netissä jossain?
Taitaa olla uskovaisen jorinaa, mutta sen verran kiinnostaa että mitä niistä taulukoista saa selville Jeesuksen 2. tulemisesta?
Todistaako ne edes 1. olemista?

Se on kummallista miten näitä tiedemiehiä näkyy kertyneen Outomaalle. Pari on ulkona miettimässä tarkennuksia teorioihinsa, mutta nämä taulukot taitavat olla niin valmiita ettei mietintätaukoa tarvita?

karpalo

Aivan, saman huomion olen tehnyt.

Kyllä tämä Keijo sitä omaa, vähän harmitontakin uskomustaan haluaisi levittää ja tohottaa muillekkin.

Eikös vain Keijo? Olis se Woarmaan sulle hauskaa, jos jotkin  toisetkin olis huomannu, että kannattaa luulla kaikkea, ja joskus luulla ihan olemattomiakin, niin silloin olis noita tunareita enemmän, ja riittäis jakaa vaikka kaikille Foorumeille.

Nii sit ei tarttis olla yksin liikkeellä tekemässä tämmöstä "Kansansivistystä"

THL tiedottaa

........ keskuudessamme.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Muisto Keijo Kullervo

Jännittävää kun alan asian tuntijat - jotka käyttävät numeroita päivät pääksytysten tutkimuksessaan - vetovat 'numeromagiaan', kun eivät halua ottaa tiettyjä tutkimuksia vakavasti... Siis myönteisessä mielessä...

Epäilen - en tosin ole varma - kaiken johtuvan eriytymisestä ... Ts. yksilö taivaltaa koko elämäntiensä, itse valitsee tiensä, eikä useinkaan yleensä palaa vanhoja jälkiä takaisin valitakseen uuden tien jota lähtee kulkemaan... Unohtaakseen ennen oppimansa...

Eiköhän ole niin, että vanhan opitun päälle on helppoa rakentaa tiedon muita kerroksia...

Olen oman osuuteni tutkimuksellisesti suorittanut... Itseni on vaikea - ellei mahdotonta nähdä muuta kuin se näkövinkkeli jota olen käyttänyt elämisessäni olemisessani... Noihin näkökulmiin takerrun kuin hukkuva oljenkorteen... Ja yllättävän vähän tarvitaankin uimisliikkeitä - varsinkin kun oppii uimaan - että pysyy pinnalla...

Olen oppini ottanut ja kasvatankin niitä kykyjeni mukaan...

Mutta - niin tekevät kaikki muutkin... Jotta ei mitään hätää...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.01.11 - klo:14:46
Olen oman osuuteni tutkimuksellisesti suorittanut...

ja eppäilenpä että sen tutkimuksen tutkimuksellinen osuus jää sinun harteillesi. Tuskinpa on tutkijaryhmiä asian kimpussa.

Mutta mitä oikein tutkit, mikä oli se kysymys johon hait vastausta ja saitko sen?
Oliko se "voidaanko Suomen kielen taajuussanastolla todistaa Jeesuksen toinen  tuleminen" vai oliko se "voidaanko vilkkaalla mielikuvituksella todistaa mitä vain"?

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.01.11 - klo:14:46
Itseni on vaikea - ellei mahdotonta nähdä muuta kuin se näkövinkkeli jota olen käyttänyt elämisessäni olemisessani...

Kyllä varsinkin tutikjan pitäisi olla aina avoin uusille näkökulmille ja varsinkin totuuksille. Eihän keskustelustakaan tule mitään vain samoja kantoja perustelematta jankkaamalla.

Muisto Keijo Kullervo

Patu...
Todistin, että lähes jokaisessa Jeesukseen uskovassa 'Jeesus elää' sanoissa ja teoissa...
Samoin todistin, että ateistitkin omalla panoksellaan vaikuttavat siihen miten Suomi kokonaisuudessaan selviää juuri tänä päivänä... Onhan tällä hetkellä Suomessa paremmin asiat kuin 1976 luvulla viime vuosisadalla?

Tosin on niin, että siihen keskimääräisyyteen sisältyy oire... Sellainen, että 'rikkaat rikastuvat pika vauhtia ja nk. köyhät köyhtyvät lähes samaa tahtia'.

Keskimäärin on kutenkin kaikilla hyvä olla.. Vähän samaan tapaan, että jos toinen jalkasi on pakastimessa ja toinen jalkasi sähköhellan päällä on munissasi ihan hyvä olla ja jaloillasikin, mutta pannaanpa virta pakastimeen ja sähköhellaan, silloin vain munissasi on keskimäärin hyvä olla.

K.K.

JK. Maailma ei ole vielä valmis... Tarvittaisiin puolueohjelma joka voisi ohjata ihmisiä hieman tasaamaan sitä rikkautta joka Suomessa tälläkin hetkellä On.
Minusta sellainen puolue on SDP, mutta jos tiedät puolueen joka edellä kuvattuja arvoja vielä ensi eduskuntavaalien jälkeenkin ajaa, kerro minulle... Se olisi tosi hienoa?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.01.11 - klo:16:04
Patu...
Todistin, että lähes jokaisessa Jeesukseen uskovassa 'Jeesus elää' sanoissa ja teoissa...
Samoin todistin, että ateistitkin omalla panoksellaan vaikuttavat siihen miten Suomi kokonaisuudessaan selviää juuri tänä päivänä... Onhan tällä hetkellä Suomessa paremmin asiat kuin 1976 luvulla viime vuosisadalla?

Siis väitteesi oli "lähes jokaisessa Jeesukseen uskovassa 'Jeesus elää' sanoissa ja teoissa..." ja sen todisti taajuussanasto?
Älä nyt hyvä mies viitsi pelleillä meidän kanssa. Jo jäähyllä olevat tiedemiehetkään eivät sentään noin hassuja esittäneet.
Pitäisiköhän sinunkin mennä miettimään vähäksi aikaa?

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.01.11 - klo:16:04
JK. Maailma ei ole vielä valmis... Tarvittaisiin puolueohjelma joka voisi ohjata ihmisiä hieman tasaamaan sitä rikkautta joka Suomessa tälläkin hetkellä On.
Minusta sellainen puolue on SDP, mutta jos tiedät puolueen joka edellä kuvattuja arvoja vielä ensi eduskuntavaalien jälkeenkin ajaa, kerro minulle... Se olisi tosi hienoa?

En pysty ymmärtämään ajatuksenkulkuasi (onhan sellaista todettu jollain koneella, onhan?) miten tuo liittyy Jeesuksen 2. tulemiseen, mutta olkoon. Maaahanmuuttajasta on kuitenkin kysymys eikä oleskelulupaa kaiken sortin anarkisteille pidä heti antaa.

SDP:ssä esiintyy ehdokkaita jotka ovat valmiit erottamaan kirkon ja valtion toisistaan ja se on hyvä. On miellyttävää huomata että sinäkin kannatat kirkon ja valtion eroa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä