Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hawking ja tarpeeton Jumala

Aloittaja Bongaaja, 03.09.10 - klo:15:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Matkaleena

Uuden omaksumista... Yhtä tärkeää on myös osata sulattaa pois turha tieto. Tarkastaa määräajoin tiedon tarpeellisuusluokitus. SEllä tosin on hankala tilanne, kun kaikki homma on tehtävä itse, kun muisti on niin loistava. Muilla sentään kohtuullisen huono tai todella huono muisti hieman auttavat siivoustyössä, joskin sitä tarpeellistakin tietoa saattaa unohtua. No, ainahan sen voi oppia uudelleen.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

AveLazio

Älä ole kyyninen Quito. Kaikki mehiläiset pärjäävät hyvin yhtä hyvissä oloissa. Älä myy!

Yliluonnollista ei voi olla - se on jo termien ristiriita. Me vain emme tunne kaikkia ilmiöitä - sitä mukaan kuin opimme tuntemaan ne, ne muuttuvat "yliluonnollisista" luonnollisiksi. Esimerkkejä voisi luetella loputtomiin. Hyvä silti muistaa, että nykytiede katsoo meidän tuntevan vasta murto-osan luonnon/universumin ilmiöistä.

Pahimpana ovat kaaosteorian ilmiöt: miksi tupakansavu kiemurtelee juuri niin kuin se kulloinkin tekee - ja pikkuusen vakavampiakin juttuja...

HUOM vielä, Hawking ei ole yrittänytkään selittää, miten universumi syntyi ilman luomistyötä. Ei ees yrittänyt...
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Matkaleena - 06.09.10 - klo:17:38
SEllä tosin on hankala tilanne, kun kaikki homma on tehtävä itse, kun muisti on niin loistava. Muilla sentään kohtuullisen huono tai todella huono muisti hieman auttavat siivoustyössä, joskin sitä tarpeellistakin tietoa saattaa unohtua. No, .

Niin, aivan, SE:n mahtava muisti alkaa pikkuhiljaa käydä häntä itseään vastaan.


Siellä on niin, niin paljon sitä vanhaa, osa todellakin Wanhaa, Retroa, Antiikkiaikaista, moneen kertaan kumottua uutta ja taas uudempaa , jopa uuden uutukaista, Mutta pääosin kuitenkin kymmenien vuosien takaista ja sen aikaisin menetelmin tutkittua ja hutkittua Faktaa, josta osa on jo mennyt Fiktioksi.

Niin tälläisen mahtavan ja Massiivisen tietomäärän.,suurimmilta osin vanhentuneen pyörittäminen päivän arjessa., niin SE kyllä ottaa koville.

En silti epäile, että SE murtuisi tuon taakan alle, ei suinkaan., mutta jotain esteitä se tuo tiedon jalostamiselle ja hyödyntämiselle tämän päivän kiivasrytmisessä Urbaaniyhteiskunnassa.

Mielestäni kuitenkin SE:n  ei tarvitse, eikä hän voi syyttää itseään tässä asiassa, minkäs teet, kun on hyvä muisti ja haluaa tietää kaikki asiat Taivaan ja Maan välillä.

JukriS

Oho, täällähän on paljon asiaa.

Henkilökohtaiset minulla on muistaakseni erittäin huono muisti eli omaisin näin ollen tämän jalon taidon deletoida kaiken turhan tiedon, jonka voin etsiä aina uudestaan tietokoneen avulla verkon syövereistä.

Tuttujen nimenkin voin aina kysyä uudestaan ja uudestaan, jos ei hävetä liikaa kysyä aina mikä se nimi oli, niin keskustelee muina miehinä ja käyttää sellaisia ilmaisuja joissa nimeä ei tarvitse käyttää.

En ole myöskään aivopessyt itseäni nykyisillä väärillä teorioilla. Enkä ainakaan vie kovalevyni tilaa niillä väärillä tiedoilla.  ;D

Olen vain ottanut selvää mitä nykyisten teorioiden avulla ei kyetä selittämään ja kehitellyt omaan tahtiini kolmiulotteista mallia jonka ihminen kykenee ymmärtämään.

Aika hyvän paketin olen saanutkin aikaan ja päivitinkin etusivuani pitkästä aikaa. Eikö lie pari vuotta vierähtänyt edellisestä kerrasta.

http://www.onesimpleprinciple.com/

Muutama kirjoitusvirhe, kuten: on Aurinko suht Maapallon ja Auringon välisellä alueella.

Pitäisi olla, on aurinko suht Maapallon ja galaksin keskustan välisellä alueella.

Mutta muuten aika ison paineen omaavaa tekstiä, vaikka itse sanonkin.

;)
Mitään uutta ei synny ilman vuorovaikutusta, ei edes lapsia. ( / maailmankaikkeutta )

Matkaleena

JukriS, se on hyvä, ettet väärillä teorioilla ja väärillä tiedoilla ole päätäsi täyttänyt. Kunhan vain muistaisit täyttää edes jollain tiedolla.  ;)
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 06.09.10 - klo:17:13

Toisaaltaan jo todella hyvin paljon oppineet ovat tulleet tavallaan tiensä päähän. On sitä ähkyä tietoa niin täynnä, ettei kertakaikkiaaan lisää enää sovi.
Siellä on joukossa aivan tarpeetontakin tietoa ja turhanpäiten lueskeltua, joten mitta on kertakaikkiaan täysi, ei sulata enää mitään uutta.

Joten jonkun toisen esittämä  näkemy Voi, voi, ne tollot., minähän olen omaksunut tuon asian kokonaan eri tavalla, enkä näkemystäni muuta, en Perhana soiko tiedonty





no, ainakin näytit korttisi.  noilla eväillä maailmanaikkeus on ja psyy järjestyksessä. Luota jumalaan.

veini

Hawking oli järki jätkä, hän sai ateistit antamaan itselleen rahansa..kukas muukaan on keksinyt moisen uskonnon missä nämä aikansa nerot jotka ovat havainneet jumalan olemattomuuden luovuttavat rahansa mihin ei uskonnot ja kirkot pystyneet..

Pitäisi keksiä itsekkin jonkinlainen "uskonto" ateistielle, ja alkaa kirjamyyjäksi..näitä nämä tollot sitten ostelisivat ja toistelisivat keskenään.."enkös minä sitä sanonut" painelisi kirjaan vain itsestään selviä ateistien lauseita..laittelisi muutamia aurinko teorioita..pitäisi myöskin käyttää calaksi sanaa ja erinlaisia muita huuhaa teemoja mitä nyt netistä ateistien ja muiden hörhöjen toimesta itsestään selvyytenä kirjoitetaan...samoin pitää olla ylimielinen..ja halveksia kaikkia muiden mielipitetä, näin loisi itselleen aika helposti omaisuuden.

Hawginsilla oli muuten vielä viimeinen repäisy, ennen kuin ihiminen pääsi ylimmälle asteelle (vastasi ilmeisesti pirua), tempaisi hän viimeiset slatit mustalla kirjallaan eteisen pöytälaatikosta..ja teki toiset 500.000 taalaa...kohta tämä maailma on niin täynnä netissä kirjoittavia calaksi hörhöjä..että ihmettelen kuka nostaa syys perunat maasta:) Tuo viimeinen toteamus oli korkeampaa peruna filosofiaa..

veini

karpalo

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 06.09.10 - klo:19:29

no, ainakin näytit korttisi.  noilla eväillä maailmanaikkeus on ja psyy järjestyksessä. Luota jumalaan.

Kiitos ehdotuksesta luottaa jumalaan.  Jokainen uskoo mihin haluaa.

Joidenkin mielestä jopa ihan itse on jumalainen voimatekijä. En ole näyttänyt korttejani, enkä yleensä näytäkkään.

Laitan huonoja pois ja nostan aina pakasta parempia, näin olen mukana kuvioissa, mutta en silti katso tarpeelliseksi selvittää kenellekkään, että hänen Jumalansa vaikuttaa melko tarpeettomalta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 06.09.10 - klo:08:59


Luonnon toiminnan ymmärtäminen on useimmille ns. kiven takana.
Kivi on niin suuri, ettei sitä ylitä millään. Niin leveäkin, ettei kiertäminenkään onnistu.
Jotkut yrittää kaivaa jotain käytäviä. Konstit on monet.



Luonnon-Evoluution ymmärtäminen

"Syö tai tule syödyksi" ?

karpalo


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä