Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

”Reaktori on sulanut”

Aloittaja THL tiedottaa, 12.03.11 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

LexA

Jos vilkaisette sitä JAIF:in kaaviota - joka on siis Japanin viranomaisten arvio tilanteesta, ja jos jotain ennemmin vähättelevä kuin liioitteleva, niin huomaatte että ihan oikeita vakavia ongelmia on Daiichin kaikilla kuudella reaktorilla. Osalla vähemmän vakavia, muutama enemmän vakavia. Ja nämä on faktaa - ei fiktiota uutisoinnin perusteella...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

S

Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että tiedotus on monilta osin epäselvää. Informaation taso heittelee rajusti. Maailmalle esitetään sensaatiohakuisesti shokkikuvia, joiden tarkoitus on hätkähdyttää. Myös tyynnyttelevät, vähättelevät raportit ovat osa tätä mediasirkusta.

- Lisäksi paljon tuodaan julkisuuteen väittämiä & olettamuksia, joiden paikkansapitävyydestä ei olla täysin varmoja. Jatkuva uutistulva paikan päältä hukuttaakin sen tosiasiallisuuden; että tilanne maassa on tietenkin kaikessa karmeudessaan katastrofaalinen. Siitä vain halutaan antaa maailmalle tietynlainen tyylitelty kuva, joka palvelee tiedotusvälineiden tarpeita.

- Lehdethän myyvät myös kuin häkä, kun saavat samalla levikkiään nostetuksi tälläisillä katastrofiuutisilla. Tiedotusvälineiden toimittajillakin on pitkäksi aikaa hommia tämän onnettomuuden, tai pitäisikö sanoa heidän näkökulmastaan 'onnenpotkun' siivittämänä. Päivälehtien lööpit kirkuvat vielä pitkään Japanin turmasta, sillä siitä halutaan varmasti repiä irti kaikki mahdollinen, jopa mahdotonkin!

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

LexA

Tuosta olen samaa mieltä, ja esimerkiksi Twitteriä seuratessani voin sanoa täysin ohittaneeni 2/3 kaikesta "uutisoinnista" siellä, ja pyrkinyt seuraamaan järkevämpiä ja tasalaatuisempia tiedonjakajia joilla tuntuu olevan taustatyö tehtynä. Myös hesarin uutisoinnit olen pyrkinyt varmistamaan jostain muualtakin - ja iltalehteä en seuraa lainkaan, sen uutisoinnin selvästi ollessa a) hidasta ja b) yksipuolista verrattuna esimerkiksi Japanilaiseen NHK World uutispalveluun joka tiedottaa ihan oikeasti Japanista käsin.

Tiistai

Ja kaikilla kanavilla ei puhuta mistään muusta. DW juuri, että sammutusyritykset ovat alkeellisia, avuttomia, ilman konseptia.. ja kaikista saatavilla olevista tiedoista päätellen isoa katastrofia ei voi enää estää. Kuinka suuri siitä tulee on avoinna..

Laitoin googleen Prof. Edmund Lengfelderin, joka puhui äsken. Sanoi, että säteily on niin paha reaktorissa oleville työntekijöille, että he eivät elä kuin pari viikkoa tämän jälkeen. Nuoria miehiä lähetetään sinne huonosti suojattuna..

Ja lisää googlelta, haastattelu 13.03.2011 (voi laittaa google kääntäjään):

LainaaStrahlenbiologe zu Atomunfall in Japan
"Schlimmer als Tschernobyl"

13.03.2011, 14:07
Zu viele Menschen betroffen und von der Regierung heruntergespielt: Die Atomkatastrophe in Fukushima könnte Strahlenbiologe Edmund Lengfelder zufolge noch schlimmere Folgen haben als die Katastrophe von Tschernobyl 1986....

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 16.03.11 - klo:19:58

Laitoin googleen Prof. Edmund Lengfelderin, joka puhui äsken. Sanoi, että säteily on niin paha reaktorissa oleville työntekijöille, että he eivät elä kuin pari viikkoa tämän jälkeen. Nuoria miehiä lähetetään sinne huonosti suojattuna..

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 16.03.11 - klo:18:53

Japanin viranomaiset ovat nostaneet sallitun säteilyannoksenkin, jotta työtekijöitä voidaan lain mukaan pitää töissä.

Tuossa tilanteessa ottaisin välittömästi lopputilin...

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Olen ollut täällä Outomaassa koko ajan ydinvoimaa vastaan.
En voisi tehdä ydinvoimapäätöstä, koska olen äiti ja en naisena voisi tuhota tulevia sukupolvia.
Tämä katastrofi ei ole muuttanut aiempaa kantaani miksikään, koska se on koko ajan ollut sama. Ei ydinvoimalle.

Voitte ihan vapaasti jauhaa teollisuuden tarpeesta ja elintasosta sun muusta, mutta se ei kantaani muuta.
Tällä maailmassa puhuu vain raha ja valta ja siksi meillä on myös ydinvoimaa, koska se on edullisin tapa tuottaa energiaa ja saada korkeampia voittoja.

Olen itse yrittäjä, joten älkää laittako minua mihinkään kommunistileiriin, elän itsekin voitoista.
Mutta! Huom, olen ihan oikeasti valmis tinkimään kaikesta turhasta tavarasta ja kaiken maailman eineksistä ja helpolla ja ponnistuksitta saatavista asioista. Ja voitoistakin, vaikka niistä ei viimeaikoina ole päässytkään tinkimään, kun on elänyt muutenkin kädestä suuhun...Luulen, että meidän kaikkien on pian pakko tinkiä. Ei mene kuin ehkä kymmenen vuotta korkeintaan.

Mutta te viisaat, kertokaa minulle:

- Minne säilötään tällä hetkellä suomalaisten ydinvoimaloiden vaaralliset jätteet?
- Kuljetetaanko ne ihan muun liikenteen seassa meidän tavallisten pulliaisten seassa?
- Entäs jos Eurooppa huomaa, että Suomessa on luja kallio ja pakottaa EU:n yleisen edun nimessä loppusijoittamaan paskansa tänne meille. Ja me teemme kataiset ja nyökyttelemme maireina, jotta joo tottakai, me olemme kilttejä ja teemme sen, koska meillä ei maa järise ja lujaa kalliota riittää. Kun kerran taataan persaukisten maiden lainat, niin yhtä kiltisti säilötään muiden maiden jätteetkin.

Ja sitten vielä yks helvatintärkee juttu:
Miksi ihmeessä te täällä puolikuolleella foorumilla vielä piilotatte profiilinne? Melkein joka kerta, kun käyn täällä, niin paikallaolijatiedoissa lukee, että paikalla 3 jäsentä piilossa ja Positiivi.

Samalla laillako laitatte tässä ydinvoimalaasiassakin päänne puskaan????
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Canardian

I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

THL tiedottaa

Lumoojan linkkaamat 'skenaariot' ovat sellaista tasoa, että sen alemmaksi ei enää voi mennä.
Vai että huumoria se vain onkin...

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 16.03.11 - klo:22:51
Olen ollut täällä Outomaassa koko ajan ydinvoimaa vastaan.

...

Miksi ihmeessä te täällä puolikuolleella foorumilla vielä piilotatte profiilinne? Melkein joka kerta, kun käyn täällä, niin paikallaolijatiedoissa lukee, että paikalla 3 jäsentä piilossa ja Positiivi.

Moro, tervetuloa pistäytymään tänne, kuten sanoit kuolevalle foorumille.

Tuo 'yks helvatintärkee juttu' saattaa johtua kirjoittajien korvien välisestä tilanteesta.

Onko sillä nyt peenkään merkitystä, miten Outomaalle käy. Tai sillä, ovatko jotkut kirjoittajat piilossa vai ei. En edes laita kysymysmerkkiä noiden virkkeiden perään, koska mielestäni on selvä juttu, että näillä seikoilla ei ole mitään merkitystä. Eikä silläkään, kirjoitetaanko täällä nimimerkeillä vai omilla nimillämme.

Ja juu, samaa pohdintaa olen kuullut muidenkin suista, kuin sinä esität viestissäsi.
Useat ovat nyt sitä mieltä, että tämä katastrofi viimeistään herättää ihmiset. Aikanaan Tšernobyl teki niin, mutta ihminen on olento, joka unohtaa.
Kuinka käy nyt?

Miten paljon, missä määrin meidän on tingittävä kulutustasostamme?
Vai löytyykö jostain pari kolme uutta – vihreää – maapalloa...

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Voitte ihan vapaasti jauhaa teollisuuden tarpeesta ja elintasosta sun muusta, mutta se ei kantaani muuta.
Tällä maailmassa puhuu vain raha ja valta ja siksi meillä on myös ydinvoimaa, koska se on edullisin tapa tuottaa energiaa ja saada korkeampia voittoja.

Olen itse yrittäjä, joten älkää laittako minua mihinkään kommunistileiriin, elän itsekin voitoista.
Mutta! Huom, olen ihan oikeasti valmis tinkimään kaikesta turhasta tavarasta ja kaiken maailman eineksistä ja helpolla ja ponnistuksitta saatavista asioista. Ja voitoistakin, vaikka niistä ei viimeaikoina ole päässytkään tinkimään, kun on elänyt muutenkin kädestä suuhun...Luulen, että meidän kaikkien on pian pakko tinkiä. Ei mene kuin ehkä kymmenen vuotta korkeintaan.

Mutta te viisaat, kertokaa minulle:

- Minne säilötään tällä hetkellä suomalaisten ydinvoimaloiden vaaralliset jätteet?
- Kuljetetaanko ne ihan muun liikenteen seassa meidän tavallisten pulliaisten seassa?
- Entäs jos Eurooppa huomaa, että Suomessa on luja kallio ja pakottaa EU:n yleisen edun nimessä loppusijoittamaan paskansa tänne meille. Ja me teemme kataiset ja nyökyttelemme maireina, jotta joo tottakai, me olemme kilttejä ja teemme sen, koska meillä ei maa järise ja lujaa kalliota riittää. Kun kerran taataan persaukisten maiden lainat, niin yhtä kiltisti säilötään muiden maiden jätteetkin.

Ei tippaakaan logiikkaa. Jos kerran et usko "meitä" niin hittojako kysyt.
"Entä jos Eurooppa huomaa.." esität niin järjettömiä että asenne siinä haisee, noista asioista on tietoa esitety. Ei tietenkään haluamaasi tietoa.

Kaikki menee piiloon kun Positiivi tulee kivittämään.
Minä en ainakaan aio keskustella tuollaisella asenteella esiintyvän kanssa.

P.S: minkä lajin yrittäjä olet? Ajattelin etä voisin auttaa sinua saavuttamaan niukan elintason.

LexA

Suomessa säilötään käytettyä polttoainetta ydinvoimalassa, ja Olkiluodon yhteyteen ollaan rakentamassa loppusijoituspaikkaa, "Onkaloa"
peruskallioon.

Japanin tilanne nyt ei kuitenkaan liity mitenkään Suomen ydinvoimaloiden toimintaan tällä hetkellä...

(HS) Suomen ulkoministeriö kehottaa 80 kilometrin säteellä Fukushiman ydinlaitoksesta olevia suomalaisia poistumaan alueelta. Ulkoministeriö suosittelee, että Suur-Tokion alueella ja sen pohjoispuolella oleskelevat suomalaiset siirtyisivät maanteitse tai junalla Nagoyan -Kansain alueelle tai sen eteläpuolelle. Ulkoministeriön mukaan turvallisuustilanne Nagoyassa ja Osakassa on kuitenkin edelleen hyvä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä