Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

kromi

Komiaa, tänään on saanut jo hehkutella kavereiden kanssa huomisia Alastaron Nitro EM kisoja!
Paikalla on erittäinkin runsas osanottaja joukko, joten tiedossa on jälleen kerran hyvät ajot!

Suuri miinus on kuitenkin törkeä lipun hintojen nosto. -2013, 40e, -2014, 50e! Onneks tulee vaan 2 muksua mukaan.... kolmaskin meinas ensiks tulla muijakaverinsa kanssa, mutta onneksi peruivat... Olin nimittäin luvannut maksaa niidenkin liput.

Amanda

#3761

Oh, olet esimerkilinen isä melkein kuin kuvakirjasta!


En tietenkään tiennyt mitkä NITRO kisat, liikaa vaadittu ojankaivajalta :P, mutta onhan meillä Google:


http://www.fhra.fi/fi/etusivu/

kromi

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.07.14 - klo:23:47

Oh, olet esimerkilinen isä melkein kuin kuvakirjasta!

Just joo! Noinhan se on on!
Totuus lienee kuitenkin jossain muualla....

sniper

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 03.07.14 - klo:18:49
Minä kysyisin tietokonevelho Sniperiltä . Minulla vastaa yksi sivusto kun lähetän viestin - sivua 404 ei löydy -. Sitten se ei tallenna kirjoitustani. Mikä ihmeen 404 ? :o

No en taida olla sen enempää tietsikkavelho kuin muutkaan, mutta 404 error tai error 404 on standardi virhekoodi HTTP- protokollassa merkitsee tosiaan sitä, että websivua ei todellakaan ole tai sitä ei löydy.

Tämän 404 vian esiintyessä ei voida käyttää tässä teknisessa datakielessä vain sanontaa ei ole tai virhe, ei voida käyttää vaan ne esitetään errorina, Huom! 404 koodia ei saa verrata esimerkiksi näihin sanontoihin: "server not found" tai "server crashed" on muitakin virhekoodeja joihin sitä ei saa verrata.

Ensimmäinen mikä kannattaa tehdä on varmistaa jotta sivun url:ä on oikein kirjoitettu eikä siinä ole mitään ylimääräistä mukana esim. Backslash:eja / tai \ ei aina hyväksytä.

Tästä tulee monta sivua jos kaikki virhe mahdollisuudet tähän lisään joten annan sen jäädä noihin muutamiin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Ehkä se web-sivu kuitenkin löytyy. Minä luulen, että Juuli on yrittänyt liittää viestiinsä linkin tai hyperlinkin, joka on vioittunut tai lakkautettu, jolloin koko viesti ei lähde web-sivulle, vaan sivu ilmoittaa tuon 404 virheen.


sniper

Lainaus käyttäjältä: jösses - 05.07.14 - klo:10:52
Ehkä se web-sivu kuitenkin löytyy. Minä luulen, että Juuli on yrittänyt liittää viestiinsä linkin tai hyperlinkin, joka on vioittunut tai lakkautettu, jolloin koko viesti ei lähde web-sivulle, vaan sivu ilmoittaa tuon 404 virheen.

Ei tosiaankaan löydy jos HTTP antaa virhe koodit joko "error 404" tai "404 error".

Äskenhän jo tuossa kerroin, että URL on oltava oikein.

Hyperlinkin sisältyminen viestiin ei estä alkuperäisen sivun aukeamista jos kerran osoite on oikea, ja taas  virheellistä hyperlinkkiä klikatessa saa samat virhe koodit.
Tämä siksi, että se virheelinen hyperlinkki yrittää aueta vasta sitten kun sitä klikataan.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 05.07.14 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: jösses - 05.07.14 - klo:10:52
Ehkä se web-sivu kuitenkin löytyy. Minä luulen, että Juuli on yrittänyt liittää viestiinsä linkin tai hyperlinkin, joka on vioittunut tai lakkautettu, jolloin koko viesti ei lähde web-sivulle, vaan sivu ilmoittaa tuon 404 virheen.

Ei tosiaankaan löydy jos HTTP antaa virhe koodit joko "error 404" tai "404 error".

Äskenhän jo tuossa kerroin, että URL on oltava oikein.

Hyperlinkin sisältyminen viestiin ei estä alkuperäisen sivun aukeamista jos kerran osoite on oikea, ja taas  virheellistä hyperlinkkiä klikatessa saa samat virhe koodit.
Tämä siksi, että se virheelinen hyperlinkki yrittää aueta vasta sitten kun sitä klikataan.

No ei tietenkään aukea, jos URL on väärä. Turhahan tästä on kiistellä, mutta minusta tuosta Juulin viestistä käy selvästi ilmi, että hän on ollut jollakin sivulla ja yrittänyt lähettää sinne viestin, muttei ole onnistunut vaan ilmoituksena oli tullut tuo 404. Luulen, että olen oikeassa. Haeskelin vähän netistä tietoa ja sieltä saamani tiedot tukevat minun käsitystäni. Olen pahoillani, jos tietokonegurun maineesi kärsii. Olen muuten varma, että sinä hallitset minua paljon paremmin yleisesti ottaen näitä tietokoneasioita.

karpalo

#3767
 Meikäläinen on hieman tumpelo näissä visaisimmissa tietsikkaan liittyvissä asioissa. Onneksi on hyvää taustatukea saatavana eräältä ammatikseen noita  aikoinaan hoitaneelta.

Joutui jättämään päivittäiset sen alan hommat, koska päälle iski epilepsia. Syyksi epäiltiin liiallista näyttöön tuijottelua yms. oli päivin ja öin pelkästään "koneella"

Kaveri on nyttemmin saanut ajokorttinsa takaisin, ranteessa on ranneke jossa lukee epilepsia, mutta lääkityksen avulla selviää normaalisti.

Viimmeksi, kun hankin  uuden koneen ja muut oheislaitteistot, niin hän siirteli tiedostojani sieltä sun täältä, sinne sun tänne jne.

On hyvä, kun on aikoinaan verkostoitunut hyvähenkisesti suuntaan jos toiseenkin. Silloin on apu lähellä, kun tarvitaan ja itse voi jakaa omaa osaamistaan kaverille ihan veloituksetta.

sniper

No tehdään sitten se rautalangasta vääntäen jösselle.

Ja tässä selitys mitä tämä hyperlinkki tarkoittaa: Hyperlinkki on kuva, teksti tai sana, joka siirtää käyttäjän hypertekstisivulta toiselle.

Tässä viesti jonka liitän tänne outomaalle.

Testi: Linkki: http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/07/05/oi-mika-puku---ja-lahest  aukeaa hyvin!

Testi2: linkki joka on virheelinen: http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/0705/oi-mika-puku---ja-lahest tämä linkki johtaa error 404:seen.
Mutta sinun väitöksesi mukaan tätä ei pitäisi pystyä lähettämään tänne Outomaalle. Katso piruttais miten tää futaa ja klikkaa sitä testi2:sen linkkiä kas perkele tulikin error 404

Mitens se suu nyt pannaan kerro nyt estikö virheellinen linkki viestin lähetyksen vai ei, nyt olen minä ku sanon sulle olet tietämätön kehuilija, "llulen, että olen oikeassa" skrivasit, mutta vitut olet!

Siis vielä kerran jotta istuu pollaasi viesti joka sisältää virheellisen URL:än ei poista viestin lähetystä JOS SIVUN URL ON OIKEA jolle viesti lähetetään.

Capish !
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

"Jösse" pyydän anteeksi ettet tajunnut sitä ensimmäistä viestiäni Error 404:sesta.

Sinähän selitit sen näin: No ei tietenkään aukea, jos URL on väärä. Turhahan tästä on kiistellä, mutta minusta tuosta Juulin viestistä käy selvästi ilmi, että hän on ollut jollakin sivulla ja yrittänyt lähettää sinne viestin, muttei ole onnistunut vaan ilmoituksena oli tullut tuo 404.

Tämän estää vain jos URL on väärin sinne sivulle jonne viestiä yritetään liittää, mutta ei viestissä olevat linkit kuten väitit ja sen olen nyt sinulle näyttänyt rautalangasta vääntäen.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä