Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muut foorumit

Aloittaja risto, 06.01.12 - klo:18:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Ajatella, millaisella mallilla Suomen asiat olisivat ilman Toopea. Hän on avannut silmämme kaikelle tälle kauneudelle.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.07.14 - klo:18:37
Lainaus käyttäjältä: Toope - 13.06.14 - klo:00:28
Noh, olkaamme onnellisia siitä, ettemme elä islamilaisessa yhteiskunnassa. Naisten ja homojen kannattaa eritoten kiittää onneaan.

Onneksi emme elä sellaisessa yhteiskunnassa (enää) kuin Intia on tällä hetkellä. Emmekä enää sellaisessa yhteiskunnassa kuin Brasilia. Emmekä enää sellaisessa yhteiskunnassa kuin aika monet Afrikan maat. Emmekä enää missään sellaisessa yhteiskunnassa, jossa jokin uskonto määrittelee miehen oikeudet tyttöjen ja naisten alistamiseksi. Kyllä mekin ennen elimme sellaisessa yhteiskunnassa, jossa nainen poltettiin roviolla noitana, jos esim. varakkaan talon poika sattui häneen ihastumaan... Ei siitä niin kovin pitkä aika ole.

Me kehityimme paremmiksi, mitä aiemmin olimme. Toivoisin samaa islamilaisilta ja hindulaisilta yhteiskunniltakin. Kyllä heillä mahdollisuuksia ja kykyjä on, kunhan oppivat suhtautumaan uskontoihinsa ja perinteisiinsä rationaalisemmin, kuten mekin teimme.

Ei perinteitä ja uskontoa tarvitse hylätä, mutta niiden pahimmat piirteet täytyy oppia ohittamaan. Eivät kaikki ajatollah Khomeinitkaan välttämättä ole jumalan lähettiläitä, voivat olla saatanankin lähettämiä!
http://www.gagbay.com/images/2012/10/then_and_now_afghanistans_and_iran-164395.jpg

http://www.pagef30.com/2009/04/iran-in-1970s-before-islamic-revolution.html

Hyvinkin voisi valita, koska ihminen osaa valita.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Toope

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 12.07.14 - klo:19:20
Ajatella, millaisella mallilla Suomen asiat olisivat ilman Toopea. Hän on avannut silmämme kaikelle tälle kauneudelle.

No, kuten sanoin, ihminen kulttuureja ja uskontoja luodessaan joskus onnistuu, joskus kusee. Onneksi elämme yhteiskunnassa, jossa ihminen on onnistunut pääsääntöisesti aika hyvin.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Kopek

Kesän aikana on vaivannut foorumipula, joka tosin taitaa olla itsestä kiinni. En ole jaksanut etsiä uusia foorumeita ja rekisteröityä niille. Tuntuu, että kaikki kaikesta on jo moneen kertaan kirjoitettu, ja keskustelut polkevat paikallaan. Ja kun itse asiasta ei enää ole mitään uutta sanottavaa, keskustelu kääntyy keskusteluksi keskustelijoista ja kinasteluksi siitä, mitä itse kukin on kirjoittanut ja mitä kirjoituksillaan tarkoittanut.

Yhden asian foorumit alkavat ennen pitkää rasittaa, koska niissä kaikki oleellinen on sanottu eli kirjoitettu vieläkin nopeammin kuin laaja-alaisilla foorumeilla.

Olen kirjoitellut viime vuosina kaiken kaikkiaan vain muutamalla foorumilla, aktiivisemmin vain kahdella tai kolmella. Lisäksi olen kirjoitellut satunnaisesti kommentteja erääseen blogiin. Yksi aiheista on ollut liikenne – ei siksi, että se olisi millään tavalla prioriteetti kiinnostuksen kohteistani, vaan siksi, että asiasta keskustellaan sillä täällä, ja keskusteluun on helppo mennä mukaan. Aiheesta saa helposti aikaan väittelyitä, mitkä tarjoavat stimulaatiota tylsään arkeen, mutta jotka itse väittelyinä ovat samojen kantojen jankkaamista vuodesta toiseen. Harvasta asiasta on niin vaikea päästä yksimielisyyteen kuin liikenteeseen liittyvistä asioista. Keskustelun tästä aiheesta voi tiivistää yhteen sanaan "ylinopeus". Siitä riittää jankkaamista kyllästymiseen asti, eikä kukaan anna periksi tuumaakaan.

Maahanmuutto on tietenkin yksi aihe, johon törmää joka paikassa. Siitäkin on taidettu sanoa kaikki oleellinen moneen kertaan. Jos jokin aihe niin tämä kyllästyttää. Jostakin syystä en koe oikein olevani omassa sarjassani, jos kirjoitan maahanmuuttoa käsittelevälle foorumille. Tällaiset foorumit vetävät puoleensa erilaisella arvomaailmalla varustettuja ihmisiä kuin millainen katson olevani. No, tämä on tietysti subjektiivinen näkökanta.

Eläinten oikeudet – tätäkin aihetta käsittelevälle foorumille olen joskus rekisteröitynyt. Aihe on toivoton. Eläimiä kohdellaan huonosti ja käytetään ihmisravinnoksi ja nahkasohvien materiaaliksi riippumatta siitä, mitä foorumeilla kirjoitetaan. Asiat eivät jaksa kiinnostaa. Ote tähän aihepiiriin on masentavan negatiivinen. Eläinsuojeluaatteen kannattajat on tuomittu häviämään.

Harrastefoorumit – joillekin sellaisillekin olen kirjoittanut. Olen esimerkiksi etsinyt tietoa auton korjaamiseen liittyvistä asioista. Ei tällaisesta aiheesta – eli miten vaihdan jonkun varaosan – kehity mielenkiintoista keskustelua. Foorumeita moderoidaan niin ankaralla kädellä, ettei mitään keskustelua edes pääse kehittymään. Tietotekniikkafoorumi – lähinnä Linuxia käsittelevä – on myös hyvin kapea-alainen. Ei tällaisella kovin pitkään jaksa kirjoittaa.

On vielä eräs foorumi, jonka voisin mainita, mutta jätän mainitsematta. Se kituuttaa siihen malliin, että ihmettelen, onko se enää puolen vuoden päästä olemassa. Tästäkin aiheesta olisi piristävää joskus kirjoitella, kunhan keskustelu pysyy asiallisena ja hyvän maun rajojen sisäpuolella.

Ainoastaan yhdelle foorumille kirjoitan omalla nimelläni, koska sitä edellytetään foorumin säännöissä. Kirjoittelu on jäänyt vähäiseksi. Jos jotain kirjoitan, mietin tekstiä poikkeuksellisen huolellisesti, koska onhan oma naama pelissä. Vältän esittämästä mitään, mikä loukkaisi ketään, mikä tarkoittaa sitä, että mitään "todellisia" päiväpolttavia mielipiteitä ei voi esittää. Jokuhan olisi kuitenkin eri mieltä. Kirjoittaminen on tästä syystä latteaa eikä oikein tarjoa mitään.

Kävin tässä läpi muutamia foorumeita mainitsematta yhtään nimeltä. Kun nyt muistelen, on aihepiirejä ja foorumeita vielä muitakin. Niille ei ole tullut kirjoiteltua viime aikoina. En muista edes salasanoja.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 22.08.14 - klo:10:18

Harrastefoorumit – joillekin sellaisillekin olen kirjoittanut. Olen esimerkiksi etsinyt tietoa auton korjaamiseen liittyvistä asioista. Ei tällaisesta aiheesta – eli miten vaihdan jonkun varaosan – kehity mielenkiintoista keskustelua.

Tuo on totta, mutta asiaa esim. juuri autoa koskevalta foorumilta löytää.
Otan yhden esimerkin.
Merkkiliike vaihtaa herkästi monta sataa (esim. 700 €) maksavan osan, jossa rikki on vain pari euroa maksava komponentti (rele tässä tapauksessa).
Osan korjaamiseen/korjauttamiseen a' n. 150€ saa ohjeita.
Samoin muita käytännön ohjeita löytyy.
Tuon edellä sanomani sanon tosin vain yhden foorumin pohjalta.

Mikä sitten on mielenkiintoista: kyllä muutama satanen minun lompakossani on mielenkiintoista.

Noissa harrastefoorumeissa on yksi tietynlaisia kirjoittajia häiritsevä ominaisuus: loistava mielipide ei ole mitään, asiantuntemus rulettaa.
päivä kerrallaan

Suti

Toivottavasti Näkökulma harkitsee, että ihan kaikkia ei kutsuta takaisin Näkökulmalle.
päivä kerrallaan

Juha

TAISTELU AVOIMUUTTA VASTAAN

KM tietää, että Näkökulma vastustaa suoraa ja avointa oleellisten asioiden käsittelyä. Näkyvimmin johdossa ovat Jaska Jokunen ja Hippi. Ihmetyttää, miksi hän silti haluaa suosia mestaa.

Sumutukseen perustuva ihmisten hallinta on merkittävin vallankäytönmuoto sivistyneissä maissa. Avoimuus on ainoa asia, jonka avulla asioita voi saada paremmalle tolalle. Tämä asia on ollut kautta aikain vaikea, tosin avoimuutta vastaan soditaan kunakin aikana eri keinoin.

Jos tilanne on riittävän huono, ei avoimuudesta ole haittaa. Etelämmissä maissa suora väkivalta rulettaa ookoosti. Täällä asioita on saatu jonkin verran etiäpäin, tosin vaikea aina sanoa, että missä määrin asetelma on milloinkin terve.

Kun rehellisyys ja tietty hyveellisyys ei paina enää, eli siitä on saatu pesäero, niin avoimuus on erittäin tärkeä. MM johdot pyrkivät tietämään kaiken. Sama tarve on jokaisella itseään kunnioittavalla taholla. Menestys perustuu siihen, että pystyy toimimaan parhaiten puskista siinä, kun muut ovat mahdollisimman läpinäkyviä.

Avoimuuden vastustus on koettu tärkeäksi. Samoin se, ettei huolehdita itseä kauemmista. Jos kaikista huolehdittaisi, niin se tekisi tukalan olon sille, joka käyttää muita hyväkseen.

No, siinä oli ilmaistuna yleiskaavaa.

Kremppamestari

Hippi vaati keväällä täysin harmittomia viestejäni (sanoin juhaa luovemmaksi kuin hän) poistettaviksija SINÄ JUHA TUIT HÄNTÄ. Ja aiemmatkin törttöilysi huomioiden olen menettänyt uskoni sinun ilmaisunvapauspuheisiisi.

Näkökulman sensorilinjaa en tietenkään hyväksy, mutta missä parempi? Pensador oli ainoa, joka ymmärsi, ettei huonoja viestejä ole vaan vain väärässä paikassa olevia.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Kremppamestari - 23.08.14 - klo:15:13
Hippi vaati keväällä täysin harmittomia viestejäni (sanoin juhaa luovemmaksi kuin hän) poistettaviksija SINÄ JUHA TUIT HÄNTÄ. Ja aiemmatkin törttöilysi huomioiden olen menettänyt uskoni sinun ilmaisunvapauspuheisiisi.

Sääntöjä täytyy noudattaa jonkin verran ja hyviä tapoja. Muuten menettää puheoikeuden.

Toimit silloin silmittömästi. Ei tolkkua, sillä kävit niin kuumana.

Ei mitään järkeä toiminnassasi. No, sattui pahaan paikkaan, mutta eipä auta asiattomassa kohtaa nostaa metakkaa.

Mieti vähän nyt kun on aikaa kulunut jo riittävästi.

Juha

KM

Osoitit toki inhimillisyyttä. Se ei vaan näissä mittelöissä paina mitään.

Kun solmuuntuu pahasti tunteiden kanssa, niin sinua voidaan viedä miten vain.

Parempi kärsiä asiat, ja kun valmis, niin ilmaantuu silloin paikalle.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä