Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Juulin Ikioma

Aloittaja juuli, 13.08.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

#780

Kiitos, Suti. Ei tarvitse huolehtia puolestani, niin kauan kun täällä on rauhallista kaikki on mitä parhaiten privaatisti.
Viikolla oli FB:ssä linkki, miten täällä on yhtä turvallista kuin jossain.. mitkä maat ne olivatkaan (en lukenut sitä muuten kuin alkurivit), joka tapauksessa ihan OK.

Kaikkihan me ollaan jo niin pitkällä, että osataan rivienvälien lukemisen.

Muokkaus taas.
Karen ei ollut laittanutkaan linkkiä FB postaukseen, vain tämä lainaus:
"Interesting article. I was particularly struck by the following: "The Foreign Office considers (Jordan, other than a strip next to Syria) suitable for visitors, and while countries such as Thailand and Kenya have a "high" threat of terrorism, Jordan has a "general" risk level, the same as Canada and France.""

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.05.15 - klo:22:00

Silloin kun onni on ylimmillään, siitä tekee mieli kailottaa kaikille.


Lyhytnäköistä, ei pidä elää vain mielitekojensa orjana: runoilija sanoo

Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
Kell' onni on, se käyköön korpehen
ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka

#782
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.05.15 - klo:22:51

:)


Muokkaus.
Illalla vain hymyilytti miten aina samaa rataa tämä keskustelu Juulin kanssa menee.

Runon alla lukee "Juuli2013".
Siis kierrätystä.. onkohan lähde kuivunut ;)

Joka tapauksessa Juuli luulee tietävänsä ja on hyvillään, että minulla menee huonosti ja tuo luonteenpiirre yksistään riittäisi, etten RL olisi hänen kanssaan kummemissa väleissä. Koko maailmankuvansa ja asenteensa sotii omani kanssa..

Minä en ole kirjoittanut olevan hyvilläni kenenkään huonosti menosta. Kirjoitin että olen hyvilläni kun ei olla enää pettyneitä minun hyvään olooni.  Vaikkakaan  arvioinnit ei todellisuudessa liikauta milläänlailla.
Ja miksi saan jatkuvasti viestejä joihin en ole vastannut enää pitkään aikaan.  Minä itse en   pitkään aikaan  ole viestitellyt.
Että on turha puhua ettei  halua olla Rl.
Minä  se en halua. :D
.
.
reino & aino hukkanen

Suti

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 03.05.15 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: 0 - 03.05.15 - klo:21:06
No, jos tämä on läpäissyt akateemisenkin seulan, niin kai se sitten on hyvä.

Sinun mielipidettäsi ei tarvitse.


Minusta olisi ihan hyvä jos Juuli ilmoittaisi keiden mielipiteet hän tarvitsee ja keiden edes sallii.
Sallittuja taitaa olla vain Kullervo. Kullervo taitaakin olla ainoa joka niiden runojen suuruuden ymmärtää, ja sen täytyy johtua Taajuussanastosta.

Mitenköhän Taajuussanasto ottaa huomioon sanojen järjestyksen?
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: Suti - 04.05.15 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: Juuli - 03.05.15 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: 0 - 03.05.15 - klo:21:06
No, jos tämä on läpäissyt akateemisenkin seulan, niin kai se sitten on hyvä.

Sinun mielipidettäsi ei tarvitse.


Minusta olisi ihan hyvä jos Juuli ilmoittaisi keiden mielipiteet hän tarvitsee ja keiden edes sallii.
Sallittuja taitaa olla vain Kullervo. Kullervo taitaakin olla ainoa joka niiden runojen suuruuden ymmärtää, ja sen täytyy johtua Taajuussanastosta.

Mitenköhän Taajuussanasto ottaa huomioon sanojen järjestyksen?

Älä sotke asioita. Kysymys oli RL viestinnästä, ei sivuille kirjoittamisesta. Pöh.  :D
Tottakai , ei sitä edes kyseenalaisteta saa kaikki kirjoittaa tänne. Pöh.  :D
Runojen suuruus ja niiden arvointi, kuka mitenkin ne näkee, minkä minä sille voin. Pöh.  ;D
.
.
reino & aino hukkanen


Suti

päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 04.05.15 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.05.15 - klo:22:00

Silloin kun onni on ylimmillään, siitä tekee mieli kailottaa kaikille.


Lyhytnäköistä, ei pidä elää vain mielitekojensa orjana: runoilija sanoo

Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
Kell' onni on, se käyköön korpehen
ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

Tuo kai on vanha suomalainen tapa, että ikinä ei saa näyttää onneaan, muutoin se katoaa. Aina pitää näyttää hieman kärttyisältä tai välinpitämättömältä. Olen täysin noita opetuksia vastaan. Onni on niin harvinainen tila, että kyllä se kannattaa näyttää, jakaa ystävien kanssa ja kokea täysillä. PISTE!

Suti

Olen Eino Leinon kannalla.
Asiasta ei ole syytä keskustella.
PISTE.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: Suti - 04.05.15 - klo:19:26
Olen Eino Leinon kannalla.
Asiasta ei ole syytä keskustella.
PISTE.

Oikein.
PISTE.
reino & aino hukkanen

sniper

Heh tuosta Eikka Leinosta tuli mieleen aikoinaan stadin Katariinakadulla sijaitseva Elannon rafla jossa Eino pojalla oli oikein nimikkopöytä sen paikan seinällä oli raameissa Hesarista leikattu kirje Eikalta omalle isälleen kun hän oli pyytänyt isältään (Anders (Antti) Lönnbohm'ilta) dineroja lainaksi muttei saanut hän lähetti runollisen vastauksen:

Kipin kapin kappalainen, haista vittu lappalainen siinä luki muutakin jota en muista..

Tän olen siellä kapakassa itse nähnyt kuuskytluvulla, kuppilaa ei varmaan enää ole kun ei ole koko Elantoakaan samassa muodossa kuin silloin?

Tietääkseni Eino oli joskus sanonut: kaiken omistamani mukanani kannan, siitäkin oli maininta samassa mestassa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.