Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaikenlaista politiikasta

Aloittaja Juha, 03.07.14 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

#170
Paitsi että nykyään uskontoa valjastetaan taloudellisten etujen ajamisen eteen..

Juuri aamu-uutisissa oli, miten Bagdadiin paenneet kurdi-krisityt pelkäävät jäädä sinne, koska ympärilla on ISIS joka suunnalla lähestymässä kaupunkia.  Yksi keski-ikäinen äiti kyyneliä pyyhkien sanoi sen niin osuvasti. "MIksi... olimme niin onnellisia ennen ja elimme rauhallista turvallista elämää".

Ja koska se oli? Kun Saddam Hussein oli vielä vallassa. Ja huom., hän oli kaikista puutteistaan huolimatta maallinen hallitsija, jota käytettiin hyväksi proxy-sotimaan uutta vihollista Iranin mullah-hallitusta vastaan 8-vuootisen sodan ja kun tämä tuli ylimieliseksi piti poistaa vallasta. Sota, johon Jumala itse antoi luvan iltarukouksen yhteydessä silloiselle (uudestisyntyneelle kristitylle) B. juniorille .. miehen itsensä kertomana, luettuaan Raamattua oli pyytänyt vinkkiä tjms. jonka sai. Myös, koskä tämä "oli yrittänyt salamurhauttaa hänen isänssä".  Tällä välin pitää olla aika naiivi, että uskoisi kaiken sen tapahtuneen demokriatian nimissä.

Ihmisellä on yhä evoluution myötä hankittu raadollisuus, joka vain odottaa vallalle pääsyä. Modenin sivistyksen kehdossa Euroopassa ihan äskettäin vielä ihmiselle ala-arvoinen asenne sai vallan, laajalti, vain pieni vähemmistö paheksui tapahtumia (tekeytyivät kuuroiksi ja sokeiksi.. ja varsinkin katolinen kirkko!). Välillä tuntuu, että se elää vielä pinnan alla -- ainakin vanhemmalla sukupolvella. Seurasi 2. maailmansota ja ns.valitun kansan lähes puolittuminen.

Palestiinassa otettiin vainotut avosylin vastaan, ovathan he sukulaiskansalaisia ja semiittisiet kieletkin muistuttavat kovasti toisiaan, heille myytiin maata eikä ongelmia ollut.. mutta tulokkaista tuli valloittajia.  

Arabimaissa oli ennestään juutalaisyhteisöjä, jotka sitten suurelta osin muuttivat Israeliin, ja huom!, ei kaikki vapaaehtoisesti.
Toopelle suosittelen seuraavaa luettavaksi: http://www.inminds.co.uk/jews-of-iraq.html
Lainaa..Most were Ashkenazi Jews from Eastern Europe. But over half a million other Jews came from Islamic lands. Zionist propagandists claim that Israel "rescued" these Jews from their anti-Jewish, Muslim neighbors. One of those "rescued" Jews-Naeim Giladi-knows otherwise...

...The terrible truth is that the grenades that killed and maimed Iraqi Jews and damaged their property were thrown by Zionist Jews....

karpalo


Toope on kyllä lyönyt teesinsä niin lukkoon, että jotta. Hänelle ei kelpaa Islam yhtään missään muodossa.

Rauhalliset muslimit ovat samanlaisia ihmisiä, kuin rauhalliset kristitytkin, taikka rauhalliset ateistit. Putinkin yrittää näytellä niin uskovaista ortodoksia, että.

Hän tietää että ortodoksisuus Venäjällä on yhä juurevaa, vaikka sitä N.liiton aikoihin yritettiin kitkeä pois kansan mielistä.

Putin vanha (60 v.) kehäkettu pönkittää tätäkin kautta kannnatustaan Venäjällä. Hänen leikatut kalansilmänsä oikein kiiluivat,  kun katselin kuvaa jossa hän poseerasi yhdessä Kirkon miehen kanssa:

 
 

Toope

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 19.10.14 - klo:11:04
Ikävä kyllä, kansallisteatterin suurin tulonlähde on valtion avustus. 11 miljuunaa/vuosi.
Kulttuurisektori elää avustuksilla, ei tuotoillaan. Pitäisikö kulttuurisektoria noin paljon tukea, onkin toinen kysymys. Minusta ei pitäisi.

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.10.14 - klo:13:47

Kun Saddam Hussein oli vielä vallassa. Ja huom., hän oli kaikista puutteistaan huolimatta maallinen hallitsija, jota käytettiin hyväksi proxy-sotimaan uutta vihollista Iranin mullah-hallitusta vastaan 8-vuootisen sodan ja kun tämä tuli ylimieliseksi piti poistaa vallasta.
Saddam oikeasti oli hirmuhallitsija, joka kidutti ja tapatti kymmeniä tuhansia syyttömiä ihmisiä. Älkäämme arvostako tuollaisia hirviöitä. Iranin sotaretkikin oli ihan Saddamin ajatus, ei kenenkään toisen.

LainaaPalestiinassa otettiin vainotut avosylin vastaan, ovathan he sukulaiskansalaisia ja semiittisiet kieletkin muistuttavat kovasti toisiaan, heille myytiin maata eikä ongelmia ollut.. mutta tulokkaista tuli valloittajia.
On taas historiaa luettu, vai mitä? ;D Ei ole historiallista tilannetta, jossa muslimit olisivat suhtautuneet positiivisesti juutalaisiin. Useimmat arabimaiden juutalaisyhteisöt tuhoutuivat, kun Israel perustettiin. Israel muuten on valtio, joka on ottanut väestöönsä nähden vastaan eniten pakolaisia maailmassa.

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 19.10.14 - klo:15:26
Toope on kyllä lyönyt teesinsä niin lukkoon, että jotta. Hänelle ei kelpaa Islam yhtään missään muodossa.
Tuo osin pitää paikkansa. Minä pidän islamia ihmiskunnan älyllisenä virheenä. Se on totalitarismia puettuna uskonnon kaapuun (hijabiin!). Se sotii ihmisten vapauksia vastaan. En voi hyväksyä tuollaista näkemystä, enkä halua. Toivon islamin kehitystä kristinuskon tavoin, mutta en aina usko sen kykyyn kehittyä, niin primitiivinen uskonmalli se on.



"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Suti

Lainaus käyttäjältä: Toope - 19.10.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 19.10.14 - klo:11:04
Ikävä kyllä, kansallisteatterin suurin tulonlähde on valtion avustus. 11 miljuunaa/vuosi.
Kulttuurisektori elää avustuksilla, ei tuotoillaan. Pitäisikö kulttuurisektoria noin paljon tukea, onkin toinen kysymys. Minusta ei pitäisi.

Minusta asiaa ei voi käsitellä noin, niputtaa kulttuurisektori yhdeksi köntiksi. Kulttuuriin, ja siihen tuettuun kulttuuriin, kuuluu paljon sellaista jonka tukemista en minäkään kannata.
Kun taiteen tekijä sanoo teoksellaan tutkivansa jotain, tasavarmasti tulos on kammottavaa asenteellista propagandaa tai täysin ammattitaidotonta moskaa.
Esimerkkinä siitä jonka tukemista kannatan mainitsen kirjallisuuden ja kirjastolaitoksen..noh, osan teatteri- ja oopperatuotantoa, vain hyvin pienen osan elokuvatuotantoa.
Mainitsematta jäänyt ei tarkoita että sille ei tukea, en vaan kaikkea luettele.
päivä kerrallaan

Amanda

#174
Lainaus käyttäjältä: Toope - 19.10.14 - klo:18:29

On taas historiaa luettu, vai mitä? ;D Ei ole historiallista tilannetta, jossa muslimit olisivat suhtautuneet positiivisesti juutalaisiin. Useimmat arabimaiden juutalaisyhteisöt tuhoutuivat, kun Israel perustettiin. Israel muuten on valtio, joka on ottanut väestöönsä nähden vastaan eniten pakolaisia maailmassa.


Niin on ja minulla on paremmat lähteet ja laajempi horisontti. Omasi on melkein säälittävän rajoittunut...


Kirjoissa ei ole kaikki tieto, paljon voi olla enemmän propagandaa ja vasta historian kirjoittajat tutkimalla lähteitä selittävät todelliset motiivit.. ja usein sitä kirjoitetaan uudelleen, jos on esitetty väritettyä versiota syystä tai toisesta.
Wikipediasta (jota jokainen profiilin siellä omaava voi peukaloida):
Lainaa
After the Iranian Revolution [edit]

Tensions between Iraq and Iran were fueled by Iran's Islamic revolution and its appearance of being a Pan-Islamic force, in contrast to Iraq's Arab nationalism. Despite Iraq's goals of regaining the Shatt al-Arab,[note 1] the Iraqi government seemed to initially welcome Iran's Revolution, which overthrew Iran's Shah, who was seen as a common enemy.[45][51] It is difficult to pinpoint when tensions began to build, but there were frequent cross border skirmishes, largely at Iran's instigation.[8]

After this incident, the Ayatollah Ruhollah Khomeini called on Iraqis to overthrow the Ba'ath government, and it was received with considerable anger in Baghdad.[45] On 17 July 1979, despite Khomeini's call, Saddam gave a speech praising the Iranian Revolution and called for an Iraqi-Iranian friendship based on non-interference in each other's internal affairs.[45] When Khomeini rejected Saddam's overture by calling for Islamic revolution [37] in Iraq, Saddam was alarmed.[45] Iran's new Islamic administration was regarded in Baghdad as an irrational, existential threat to the Ba'ath government, especially because the Ba'ath party, having a secular nature, discriminated and posed a threat to the Shia movement in Iraq, whose clerics were Iran's allies within Iraq and whom Khomeini saw as oppressed.[45]
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_support_for_Iraq_during_the_Iran–Iraq_war

Varsinaisen sodan aloittajasta ei ole epäilystä.
Mutta jos tällä logiikalla ajatellaan, niin Israel aloitti "kuuden päivän sodan" 1967 tuhoamalla koko Egyptin ilmavoimat kun miehistö oli nukkumassa, mutta propagandan mukaan se oli toisinpäin.
Yksi heidän kenraaleistaan sen on sanonutkin.. (ihan äskettäin näin häneltä youtuben siitä, pienellä vaivalla löytäisin sen vielä), että Egypti olisi tarvinnut ainakin vuoden ennenkuin olisi voinut edes ajatellakaan Israeliin hyökkäämistä. Mutta  tarkoitus oli valloittaa lisää maa-alueita, ennenkuin on pakko solmia rauha naapureidensa kanssa.

Asia on yhä avoin kahta maata lukuunottamatta, Arabiliigan kaikkia kattavista rauhantarjouksista huolimatta. Mutta tämä asia ei millään mahdu noin pahasti aivopestyn päähän, joten luovutan tähän.



Toope

#175
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.10.14 - klo:20:46
Asia on yhä avoin kahta maata lukuunottamatta, Arabiliigan kaikkia kattavista rauhantarjouksista huolimatta. Mutta tämä ei asia ei millään mahdu noin pahasti aivopestyn päähän, joten luovutan tähän.

Nasser (Egyptin presidentti) itse julisti arabiliiton äänellä:
http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Arab_League_summit
LainaaThe summit came in the aftermath of the Arab defeat to Israel in the Six-Day War and is famous for its Khartoum Resolution known as "The Three No's"; No peace with Israel, no recognition of Israel, no negotiations with Israel.

Lähde sitten neuvottelemaan rauhasta, jos Israelille ehdot ovat tuollaiset...

Vielä nykyäänkin ainoa tie rauhaan Lähi-idässä on se, että Israel hyväksytään osaksi Lähi-itää. Mikään muu tie ei rauhaan vie. Sen täytyy olla ehdoton vaatimus. Niin kauan kuin arabimaat kieltävät Israelin, ei palestiinalaisvaltiota tule. Tuo on itsestäänselvää.

ps. Minä muuten en lähde solvaamaan "Tiistaita", vaikka mieli tekisi. Ei se, että olen eri mieltä tarkoita, että olisin aivopesty tai natsi tai jotain. Minä vain olen eri mieltä. Yritä parahin "Tiistai" sinäkin kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä. Silloin foorumi olisi paljon mukavampi paikka ilman teidän jatkuvaa narsistista vittuiluanne ja henkilökohtaisuuksianne. Keskustelkaa asioista, älkää henkilöistä.

Kunnioittaen Toope

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Amanda

#176
Lainaus käyttäjältä: Toope - eilen kello 18:29
Lainaa
On taas historiaa luettu, vai mitä?   ;D   Ei ole historiallista tilannetta, jossa muslimit olisivat suhtautuneet positiivisesti juutalaisiin. Useimmat arabimaiden juutalaisyhteisöt tuhoutuivat, kun Israel perustettiin. Israel muuten on valtio, joka on ottanut väestöönsä nähden vastaan eniten pakolaisia maailmassa.

Lainaus käyttäjältä: Toope - 19.10.14 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.10.14 - klo:20:46
Asia on yhä avoin kahta maata lukuunottamatta, Arabiliigan kaikkia kattavista rauhantarjouksista huolimatta. Mutta tämä ei asia ei millään mahdu noin pahasti aivopestyn päähän, joten luovutan tähän.

Nasser (Egyptin presidentti) itse julisti arabiliiton äänellä:
http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Arab_League_summit
LainaaThe summit came in the aftermath of the Arab defeat to Israel in the Six-Day War and is famous for its Khartoum Resolution known as "The Three No's"; No peace with Israel, no recognition of Israel, no negotiations with Israel.

Lähde sitten neuvottelemaan rauhasta, jos Israelille ehdot ovat tuollaiset...

Vielä nykyäänkin ainoa tie rauhaan Lähi-idässä on se, että Israel hyväksytään osaksi Lähi-itää. Mikään muu tie ei rauhaan vie. Sen täytyy olla ehdoton vaatimus. Niin kauan kuin arabimaat kieltävät Israelin, ei palestiinalaisvaltiota tule. Tuo on itsestäänselvää.

ps. Minä muuten en lähde solvaamaan "Tiistaita", vaikka mieli tekisi. Ei se, että olen eri mieltä tarkoita, että olisin aivopesty tai natsi tai jotain. Minä vain olen eri mieltä. Yritä parahin "Tiistai" sinäkin kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä. Silloin foorumi olisi paljon mukavampi paikka ilman teidän jatkuvaa narsistista vittuiluanne ja henkilökohtaisuuksianne. Keskustelkaa asioista, älkää henkilöistä.

Kunnioittaen Toope



Lainaan kokonaan, ettet pääse editoimaan, lue hyvä mies lisää historiaa. Tuon sanoi pres. Nasser Israelin hyökkäyksen ja hävityn 6 päivän sodan jälkeen. Vuonna 1967. Siitä on vuosikymmeniä ja sen jälkeen Egypti on solminut rauhan Israelin kanssa.

Rauhasta neuvotellaan jo vuosikymmen ja pyritään siihen, että juuri tuon 1967 vuoden rajat otettaisi palestiinalaisvaltion rajoiksi.

Sinä "tusinamaisteri" omien sanojesi mukaan nauroit selvästi halveksivasti Tiistai-paran historian tuntemukselle.
Sen saa, mitä tilaa.. olen mielestäsi "ojankaivuopiston" käynyt joku nainen (joita et viestiesi perusteella erikoisesti arvosta etkä varsinkaan minua henkilökohtaisten valintojeni takia)..




Aiheen päätteeksi tältä läppäriltä omistan Toopelle neuvon kera, että menee lähimmälle ABC asemalla ja halaa ensimmäistä mamua, jonka tapaa ja tilaa yhteiset korvapuustikahvit:



LainaaTankkasin autoa ABC:llä jossakin päin Espoota. Tankkauksen jälkeen lähdin hakemaan kuittia kassalta, koska automaatista oli paperi loppu. Astuin sisään tiskille asioimaan ja kuulen taustalta jonkun huutavan: HEI SINÄ!

Noin keski-ikäinen uusnatsi nousee seisomaan pöydältä ja kävelee mua kohti.

Mieleeni tuli flashbäkkejä siitä, miten teini-ikäisenä olen juossut näitä herroja karkuun.

Hän kysyy kovalla äänellä, että olenko mä Musta Barbaari?

Vastasin, että kyllä mä olen, ja samalla ajattelin, että joudunko mä nyt painimaan vai pääseekö tästä tilanteesta puhumalla pois.

Hän kysyi vielä kertaalleen, että olenko oikeasti Musta Barbaari, ja vastaus oli sama.

"Kyllä mä olen Musta Barbaari"

Hän esittäytyi leveästi hymyillen ja lähes ilosta itkien ja sanoi olevansa Espoon skinien pressa Eski Veijalainen.

Me halattiin ja höpöteltiin hetken, hän kysyi että onko mulla hetki aikaa ja vastasin, että aina se 5 minuuttia löytyy. Mä en voinu uskoa, että sain just äijähalin skinheadiltä!

Hän otti puhelimen taskustaan ja soitti tyttärelleen ja käski "polkea tänne ABC:lle, koska sun idolis Musta Barbaari on täällä!" "Sulla on 5 min aikaa!"

Tilasin kahvin ja istahdin Eskin seurueen pariin ja juteltiin...

Eski kerto mulle, että hänen työkaverinsa oli puhunu musta Eskille ja sanonu mm. että älkää satuttako Barbaaria, hän on hyvä tyyppi.

Mä olin ihmeissäni koko tilanteesta koko ajan. Jotenkin käsittämätöntä istua ja veljeillä skinheadin kanssa, ja että hänen tyttärensä polkee paraikaa pyöräänsä, jotta voisi tavata mut.

Mä ja Eski oltiin kuin kalakavereita. Juteltiin Eskin ja hänen ystävän kanssa bluesista ja kitaran soitosta ja Eski nyt laukoi vaikka mitä päähänpistoksia esim. "Tuu meille soittaa skebbaa", "voidaanko vaihtaa yhteystietoja", "mä pyydän sut kaveriks Facessa!"

Eskin tytär saapui paikalle ja otettiin kuvia sitten Eskin ja 11-v. Wilma-tyttären kanssa.
5 minuuttia mun ajasta venyi lopuksi paljon pidemmäksi, mutta sillä ei ole väliä!

Tässä hetkessä oli jotakin erityistä, en osaa sanoikskaan pukea.

Mä ajattelin, että kuinka ihmiset muuttuu ja kuinka rasismi menettää voimansa.

Mä ajattelin menneisyyden anteeksantamista ja millanen merkitys sillä on paremman tulevaisuuden rakentamisessa.
Mä ajattelin, että millaiset ennakkoluulot mulla oli Eskiä kohtaan ja kirosin jälkikäteen itteäni siitä.

Uskomatonta, kuinka paljon itse Eski Veijalainen opetti mulle ennakkoluuloista, erilaisuudesta ja kaikkein tärkeimmästä eli suvaitsevaisuudesta.

Joku näkee tässä kuvassa skinin ja mustan. "Miten toi on mahdollista?" joku saattaa kysyä. "Miks ne ei tappele?"

Näin ei voisi ikinä käydä luonnossa. Jos nälkäinen gepardi näkee antiloopin, ne ei varmaan ota selfietä, vaan gepardi juoksee perään ja antilooppi määrää suunnan.

Mutta me ihmiset ollaan niin paljon parempia. Tai ainakin meidän pitäisi olla. Me ei olla eläimiä, mutta silti me joskus käyttäydytään niinku oltais.

Mä en näe tässä kuvassa skiniä ja mustaa, vaan täysin erilaiset veljekset naureskelemassa yhdessä!

Eskin viesti mulle ja sulle, meille kaikille oli: "Pyrkikää olemaan hyviä tyyppejä olosuhteista huolimatta, vain hyvällä voi voittaa pahan, ei millään muulla!"

Mä haluan, että tämä viesti tavoittaa ne eksyneet itä-helsingin nuoret ja myös useammat eri vastarintaliikkeet, jotka väkivallan keinoin näitä nuoria tai muita syyttömiä maahanmuuttajia etsivät.

Rauhaa ja rakkautta


Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.10.14 - klo:11:34
..rakkaat outomaalaiset, Tiistai häpeää itsekin ilkeyttään, mutta joskus on sen tarve. Tapahtuu aniharvoin

Oikein, joskus on sen tarve. Minä en vaan ole osannut tunnistaa sitä tilannetta jossa minä saisin ihan oikeutetun tarpeen takia olla ilkeä. Aina tulee moitetta.

Ikävää.
päivä kerrallaan

Amanda

#178
No niin. Afghanistan voidaan nyt ruksata pois agendasta. Muka..  :-\

Operaation tilinteko:
Tuhansia henkiä, miljardeja dollareita

LainaaIhmiset ovat huolestuneita, että täällä käy samoin kuin Irakissa ja Syyriassa. He pelkäävät, että Afganistanin armeija ei pysty yksin puolustautumaan Talibanin ja muiden terroristiryhmien hyökkäyksiltä. Joillakin talibaneilla ja terroristiryhmillä on kytköksiä ISIS:iin.
Ahmad Nader Nadery

Olen usein ajatellut, että ns. kylmä sota on syypää moniin Lähi-Idän ogenlmiin. Kaikki alkoi Afghanistanista venäläisten miehityksen jälkeen. Naiset alkoivat opiskelemaan, n. puolen valtion palkkalistoilla olivat naisia.
Kommunismissa oli jotain hyvääkin, maa olisi paremmin jätetty omaan rauhaansa, mutta jenkeille se ei sopinut. Että pahan valtakunta alkoi levittäytyä niin lähellä maailman tärkeimpiä öljykenttiä.
Ennen talebaaneja ei ollut. Heidät tavallaan keksittiin, kun pohj. Pakistaniin rajan taakse perustettiin tuhansia koraanikouluja, joiden oppilaita koulutettiin oikeaan oppiin kuin myös sotimisen jalossa taidossa (taho, jonka asiasta kiinnostuneet tietävät).. ja venäläiset ajettiin pois Afghanistanista menestyksellä.
Varat koulutkuseen tulivat samasta lähteestä kuin nyt Isisin varat (sen tietyn tahon uskollisimmat ei-demokraattiset liittolaiset, ainakin alkuun, nyt ovat omavaraisia ryöstöillä ja kiristyksellä). Ideologia on sama ja samasta lähteestä wahabismin synnyinmaasta, nyk. kutsuvat itseään salafisteiksi.

Katselkaapa kuvia ennen ja sitten sen jälkeen..
Huoleton Afghanistan http://blogs.denverpost.com/captured/2013/01/28/podlich-afghanistan-1960s-photos/5846/
http://www.foreignpolicy.com/articles/2010/05/27/once_upon_a_time_in_afghanistan

Huoh, muuta ei voi meikämamma tehdä..

Suti

päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä