Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suosikkimusiikkisi

Aloittaja AveLazio, 02.04.09 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ztara

Lainaa

Aakku:
Joku mainitsi tuonnempana New Agen, johon en ole tutustunut, enkä skeptikkona välitäkään tutustua erilaisiin huuhaa-lahkoihin. NewAge kuitenkin kai on lievempää kuin silkkaa rahastusta oleva Scientologia  >:(


Joo.....kukahan mahtoi olla  ::). En minä sitä nimeä ole keksinyt, ja olin kuunnellut ko. tyylin musiikkia jo vuosia ennenkuin edes näin levykaupassa New Age-musiikkihyllyn, jossa tämän tyyppiset sävellykset olivat. Jos on joku sana millä jonkun  tyyppistä musiikkia kutsutaan, on sitä helpompi käyttää kuin alkaa kuvailemaan vaikeaselkoisesti minkälaista musiikkia tarkoittaa. Ja sitten on heti joku vanhoine ennakkoluuloineen sormi pystyssä tuomitsemassa...  kertooko se enemmän edellä vai jäljempänä mainitusta henkilöstä? Minua ottaa päähän tuommonen sarvipäisyys. Uusi aika on uusi aika. Sattumaa tai ei, niin uudenajan ilmiöt kiinnostavat minua ja tämä musiikkityyli on yksi osa sitä. Kuuntele sinä vaikka suomipoppia jos lystäät, en minäkään tule sinulle sanomaan että se on huuhaata, vaikka en siitä itse pidäkään. "Minä skeptikkona..."Hitto sun kanssas >:(!
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

ville

ambientista musiikista olen ite kuullut puhuttavan. Se on sellaista, jota on tarkoitus kuunnella vain puolella korvalla.

Bongaaja

New Age on semmonen vähän kumma käsite jonne lykätään ambienttia folkkia meditaatiomusiikkia, soolopianoa, mitä vaan jossa ei yleensä ole merkittäviä sanoja. Suosikkikitaristini Kottken löytää joskus sieltä, joskus folkista.

Kun perustan levykaupan, siinä on vain kaksi osastoa: POPULAR ja UNPOPULAR. Kaikki klassinen jälkimmäiseen.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 07.04.09 - klo:14:30Ja sitten on heti joku vanhoine ennakkoluuloineen sormi pystyssä tuomitsemassa...  kertooko se enemmän edellä vai jäljempänä mainitusta henkilöstä? Minua ottaa päähän tuommonen sarvipäisyys. Uusi aika on uusi aika. Sattumaa tai ei, niin uudenajan ilmiöt kiinnostavat minua ja tämä musiikkityyli on yksi osa sitä. Kuuntele sinä vaikka suomipoppia jos lystäät, en minäkään tule sinulle sanomaan että se on huuhaata, vaikka en siitä itse pidäkään. "Minä skeptikkona..."Hitto sun kanssas >:( !

Mää mitään suomipoppia kuuntele  ;D

Uusi on aika, mutta uuden ajan uskomuksiin lykätään ikivanhoja käsityksiä ikäänkuin kaikenselittävinä totuuksina ... en ymmärrä, mistä on tullut käsitys, että vanhoissa itämaisisissa uskomuksissa esim. olisi enemmän tietoa kuin nykyisissä käsityksissä ... Ne olivat ja ovat edelleenkin menneen aikakauden käsityksiä, primitiivisiä selitysmalleja, ei muuta  8) Ainahan ihminen on halunnut hallita tiedollisesti ympäristöään.

Hitto sun kanssas  :-*

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 07.04.09 - klo:14:30
Lainaa

Aakku:
Joku mainitsi tuonnempana New Agen, johon en ole tutustunut, enkä skeptikkona välitäkään tutustua erilaisiin huuhaa-lahkoihin. NewAge kuitenkin kai on lievempää kuin silkkaa rahastusta oleva Scientologia  >:(


"Hitto sun kanssas >:(!

Hyvä, Ztara!

Pidä toi!    ;)

Aakku ei taaskaan ymmärrä.   ;D

Kattokaa muuten täältä, mitä kaikkia musiikkityylejä ja muutoinkin musiikiin kuuluu:

http://muhi.siba.fi/muhi/bin/view/MuHi/Home

Ei tartte ihan itte keksiä niitä nimityksiä.








Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Ztara

Mä puhuin todellakin vain ja ainoastaan musiikista, mutta näämmä jo pelkkä sana saa jonkun niskakarvat pystyyn  >:(.
Olkoon sitten niin. Näämmä täällä on kiellettyjä puheenaiheita joista vähän väliä saa muistutuksen. Voinhan olla yhtä hyvin hiljaakin.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 07.04.09 - klo:20:23Mä puhuin todellakin vain ja ainoastaan musiikista, mutta näämmä jo pelkkä sana saa jonkun niskakarvat pystyyn  >:(.
Olkoon sitten niin. Näämmä täällä on kiellettyjä puheenaiheita joista vähän väliä saa muistutuksen. Voinhan olla yhtä hyvin hiljaakin.

:D

Olisithan voinut lisätä, että "New Age, joka on hömppää ..." Kokeilin, muttei minulla ole merkittäviä niskakarvoja - karvoja löytyy selästä, rinnasta, mahasta yms. erityisesti yms.  :-*

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Bongaaja - 07.04.09 - klo:16:00
New Age on semmonen vähän kumma käsite jonne lykätään ambienttia folkkia meditaatiomusiikkia, soolopianoa, mitä vaan jossa ei yleensä ole merkittäviä sanoja. Suosikkikitaristini Kottken löytää joskus sieltä, joskus folkista.

Kun perustan levykaupan, siinä on vain kaksi osastoa: POPULAR ja UNPOPULAR. Kaikki klassinen jälkimmäiseen.

Bongaaja määritteli New Age -musan just oikein, imo.
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Ztara, älä välitä siitä, että koko porukka ei villiinny New Age -musasta. Minäkin olen yksin tällä palstalla, joka kuuntelee Rammsteinia ja varsinkin laajemmin RAC:tä. Mut en mie välitä! :D
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

New Age music

Stylistic origins   
Classical music
Electronic music
Musique concrète
Progressive rock
Psychedelic rock
World music
Krautrock
Avant-garde music
Traditional folk music
Ambient music
Minimalism

Cultural origins   
late 1960's Europe

Typical instruments   
piano, synthesizer, sampler, sequencer, computer, strings, found sounds (often bird song or whale song, waterfalls, etc), folk and ethnic instruments, acoustic guitar, flutes, harp, sitar, tamboura, tabla, organ, studio effects

Mainstream popularity
Worldwide, often connected with New Age Spirituality

Derivative forms
post-rock


Ei se tän vaikeempaa oo selvittää näitä asioita!



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä