Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

#760
.
Arabiliitto

22 valtiota
300 milj asukasta
Iran puuttuu liitosta, ja siellä on 80 milj asukasta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arabimaailma

Kammottavaa luettavaa kun tällaista väkimäärää yritetään selittää jollain uskonnolla.
Eikä pienintäkään asiapohjaa.

. Teheranin asukasluku 12 milj. Lontoon kokoinen!

.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 04.08.13 - klo:23:50
.
Arabiliitto

22 valtiota
300 milj asukasta
Iran puuttuu liitosta, ja siellä on 80 milj asukasta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arabimaailma

Kammottavaa luettavaa kun tällaista väkimäärää yritetään selittää jollain uskonnolla.
Eikä pienintäkään asiapohjaa.

. Teheranin asukasluku 12 milj. Lontoon kokoinen!

.

Pitäisikö Iranin kuulua arabiliittoon, kun sen asukkaista peräti noin 1 % on arabeja?

jösses

Jordaniasta kuuluu kummia http://www.hs.fi/videot/Rakkausavioliitot+yleistyv%C3%A4t+Jordaniassa/v1305703416453 . Minusta on melko turhaa esittää, että Jordaniassa olisi vallalla jonkinlainen tasa-arvo, kun parlamentissakin on naisille kiintiö, joka on noin kymmenesosa miesten määrästä. Täällä on esitetty, että Jordanian naisilla on enemmän korkeakoulututkintoja kuin miehillä. Näkisipä vain puolueettoman tilaston siitäkin asiasta.
Arabimaa mikä arabimaa, vaikka siellä onkin USA:n ohjuksia ja muuta aseistusta.

risto

Lainaus käyttäjältä: jösses - 05.08.13 - klo:07:42


Pitäisikö Iranin kuulua arabiliittoon, kun sen asukkaista peräti noin 1 % on arabeja?

Aha....Tota en tiennyt.


sniper

Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.08.13 - klo:09:39
En minä neuvo Tiistaita, vaan kerron omat käsitykseni arabimaista. En myöskään nuole häntä. Ei ole mitään syytä. Totta kai ymmärrän sen, että Tiistai on minua kokeneempi arabeista ja arabimaista, mutta se ei vielä riitä siihen, että vääriä käsityksiä ja kuvitelmia voi olla hänelläkin. En minä väitä olevani oikeassa, mutta yritän tarkastella asioita mahdollisimman objektiivisesti ja monelta kantilta.

"Jösses" et varmaan ole ajatellut jotta nämä omat tietosi saattavat olla näitä väittämiäsi väärinkäsityksiä, koska tuo sanontasi monelta kantilta saattaa jäädä onnistumatta ellei liiku niissä maisemissa, yrittämällä seurata näitä arabimaita suomesta käsin on melko vaikeaa.

Itse liikuin koko kuuskytluvun niissä maisemissa huom! eri arabi valtioissa ja nyt kun on täällä näitä tänne muuttaneita arabeja tapaillut niin huomaa, että on se meno siellä muuttunut rajusti, silti saan päivittäin arabipojilta tietoja heidän kotitienoostaan koska heillä on sukua melkein kaikissa muissa maissa, mutta ei saudissa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 06.08.13 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.08.13 - klo:09:39
En minä neuvo Tiistaita, vaan kerron omat käsitykseni arabimaista. En myöskään nuole häntä. Ei ole mitään syytä. Totta kai ymmärrän sen, että Tiistai on minua kokeneempi arabeista ja arabimaista, mutta se ei vielä riitä siihen, että vääriä käsityksiä ja kuvitelmia voi olla hänelläkin. En minä väitä olevani oikeassa, mutta yritän tarkastella asioita mahdollisimman objektiivisesti ja monelta kantilta.

"Jösses" et varmaan ole ajatellut jotta nämä omat tietosi saattavat olla näitä väittämiäsi väärinkäsityksiä, koska tuo sanontasi monelta kantilta saattaa jäädä onnistumatta ellei liiku niissä maisemissa, yrittämällä seurata näitä arabimaita suomesta käsin on melko vaikeaa.

Itse liikuin koko kuuskytluvun niissä maisemissa huom! eri arabi valtioissa ja nyt kun on täällä näitä tänne muuttaneita arabeja tapaillut niin huomaa, että on se meno siellä muuttunut rajusti, silti saan päivittäin arabipojilta tietoja heidän kotitienoostaan koska heillä on sukua melkein kaikissa muissa maissa, mutta ei saudissa.

Kyllä minä olen ajatellut ja siksi olenkin sanonut, että kaikkeen tietoon tulee suhtautua kriittisesti. En minä väitä olevani oikeassa, mutta täysin objektiivista totuutta taitaa olla mahdotonta tuosta arabikeväästäkään saada. Propaganda on propagandaa ja uutisointi nykyään niin nopeaa, ettei kukaan ehdi tarkistaa uutisten ehdotonta paikkansapitävyyttä. Olen minä omin silminkin nähnyt yhtä ja toista arabimaissa ja joutunut länsimaalaisena todella törkeän kohtelun uhriksikin ilman mitään muuta näkyvää syytä kuin se, että arabit näkivät minun olevan eurooppalainen ja mitä luultavimmin vääräuskoinen tai ateisti. Kusipäitä on kaikkialla niin Suomessa kuin siellä Ruotsissakin. Rasismi on siellä vielä paljon näkyvämpää kuin Suomessa, mutta kyllä Suomestakin muutti helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu poliitikko Umayya Abu-Hanna Hollantiin siksi, että koki Suomessa rasismin niin häiritsevänä. Umayya Abu-Hanna on syntynyt Israelissa ja on juuriltaan palestiinalainen. Täällä hän vaikutti myönteisesti moneen asiaan ja olisin toivonut hänen jäävän Suomeen.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 05.08.13 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: jösses - 05.08.13 - klo:07:42

Pitäisikö Iranin kuulua arabiliittoon, kun sen asukkaista peräti noin 1 % on arabeja?
Aha....Tota en tiennyt.

Tuosta en taas tiedä pitäisikö Iranin kuulua liittoon vai ei?
Mutta jos katsotaan uskontoon niin silloin vastaus on kyllä. Ainakin vuodesta -79 siellä on nämä kaksi isointa arabi suuntausta joita on noin 89% asukkaista eli Šiialaisuus ja Sunnalaisuus näistä kahdesta Sunnilaisuus on se isompi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: jössesPropaganda on propagandaa ja uutisointi nykyään niin nopeaa, ettei kukaan ehdi tarkistaa uutisten ehdotonta paikkansapitävyyttä. Olen minä omin silminkin nähnyt yhtä ja toista arabimaissa ja joutunut länsimaalaisena todella törkeän kohtelun uhriksikin ilman mitään muuta näkyvää syytä kuin se, että arabit näkivät minun olevan eurooppalainen ja mitä luultavimmin vääräuskoinen tai ateisti.

Tuskin tuo minkä mainitsin jotta pojat saavat päivittäin tietoa missä mennään sukulaisiltaan, joten sen jätän aivan varmasti propagannan ulkopuolelle se ei edes muistuta propagandaa, miksi sukulaiset syöttäisivät sitä toisilleen?.
Tuo nyt pitäisi olla valaistujen eurooppalaisten tiedossa jotta he pitävät meitä vääräuskoisina, kuuluimme sitten kirkkoon tai emme.

Mainitset myös rasismin ja jos oikein on korvat höröllään ja silmät auki niin huomaa, että se rasismi kytee jokapuolella länsimaissa joissa värillisiä asuu ja oleilee.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 06.08.13 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 05.08.13 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: jösses - 05.08.13 - klo:07:42

Pitäisikö Iranin kuulua arabiliittoon, kun sen asukkaista peräti noin 1 % on arabeja?
Aha....Tota en tiennyt.

Tuosta en taas tiedä pitäisikö Iranin kuulua liittoon vai ei?
Mutta jos katsotaan uskontoon niin silloin vastaus on kyllä. Ainakin vuodesta -79 siellä on nämä kaksi isointa arabi suuntausta joita on noin 89% asukkaista eli Šiialaisuus ja Sunnalaisuus näistä kahdesta Sunnilaisuus on se isompi.

Islamin usko on uskonto. Ei mikään arabisuuntaus. Jos uskonnon perusteella valtioiden pitäisi kuulua arabiliittoon, niin Indonesian tulisi kuulua maailman väkirikkaimpana muslimimaana myös arabiliittoon. Ihan samantyyppisen kysymyksen voisi esittää, että pitäisikö Brasilian kuulua Euroopan Liittoon, koska siellä vallitsee samanlainen kristitty uskonnollinen suuntaus kuin Euroopan maissa.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 06.08.13 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: jössesPropaganda on propagandaa ja uutisointi nykyään niin nopeaa, ettei kukaan ehdi tarkistaa uutisten ehdotonta paikkansapitävyyttä. Olen minä omin silminkin nähnyt yhtä ja toista arabimaissa ja joutunut länsimaalaisena todella törkeän kohtelun uhriksikin ilman mitään muuta näkyvää syytä kuin se, että arabit näkivät minun olevan eurooppalainen ja mitä luultavimmin vääräuskoinen tai ateisti.

Tuskin tuo minkä mainitsin jotta pojat saavat päivittäin tietoa missä mennään sukulaisiltaan, joten sen jätän aivan varmasti propagannan ulkopuolelle se ei edes muistuta propagandaa, miksi sukulaiset syöttäisivät sitä toisilleen?.
Tuo nyt pitäisi olla valaistujen eurooppalaisten tiedossa jotta he pitävät meitä vääräuskoisina, kuuluimme sitten kirkkoon tai emme.

Mainitset myös rasismin ja jos oikein on korvat höröllään ja silmät auki niin huomaa, että se rasismi kytee jokapuolella länsimaissa joissa värillisiä asuu ja oleilee.

No joo. Ihmiset puhuvat aina välillä sellaista, mistä heillä ei ole omakohtaista kokemusta ja jauhavat silkkaa sitä itseään tai kuvittelevat kaikenlaista. Laita nyt tänne jokin linkki, jossa väitetään perustellusti, että talibanit osallistuvat Egyptin mellakointiin. Toisen käden puheisiin minun on todella vaikea uskoa. En helposti kyllä usko mihinkään muuhunkaan. Foorumit ovat viimeinen tietolähde, johon luotan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä