Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Intelligent Design..kuka teki maailman?

Aloittaja Bongaaja, 19.01.08 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "S"
Ainakaan omaa maailmankatsomustani en aio kuitenkaan myydä kenellekään, se kun ei ole kaupan missään muodossa. Varastavat vain hyväkkäät hyvätkin valmiiksi ajatellut ideat ja empiiriset teoriat, jotka eivät perustu mihinkään loppuun kaluttuun tieteelliseen sapluunaan. Ehkä näiden uusien ilmiöiden aika vielä koittaa, ja sitten voi näyttää pitkää nenää epäilijöille.

Et pääse iloitsemaan pitkän nenän näyttämisestä kenellekään, jos pidät ideasi ja empiiriset teoriasi vain omana tietonasi kertomatta kellekkään niistä. Sitten kun joku keksii teoriasi uudelleen aikojen päästä, ei sinua enää kukaan usko, vanhaa höperöä ukkelia  :scratch: . Jarrutat selvästi ihmiskunnan kehitystä, hyi sinua  :batman: .


Ps. Minusta pamaus on kiva selitys maailmankaikkeuden synnylle. Ja sitten kun kaikki ötökät, ruokapuoli  ja muut tarpeelliset asiat oli jo kondiksessa täällä maapallolla aioneiden kehityskausien jälkeen, niin sitten ihminenkin voi tulla jo tänne asumaan. Siihen saakka me oltaisi voitu olla vaikka jossain toisella planeetalla  :roll: .
Ei maailma mihinkään voi loppua, jotain on aina jossain. Minä voin kyllä myydä tämän teoriani halvalla 8) .
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

S

Tuskin sentään jarrutan ihmiskunnan kehitystä, sen tekevät kyllä muut tahot ihan oma-aloitteisesti. En ole myöskään niin vaikutusvaltainen persoona kuin voisi kuvitella, että voisin vaikuttaa totaalisesti tapahtumien kulkuun. Tosin täytyy myöntää ettää minulla on tietoa, jota ei ole syytä niin vain huolettomasti levitellä ympäriinsä. Silloin ne idest vasta varastetaankin ja käytettään härskisti hyväkseen omina ideoina ja teorioina.

Ehkä vielä toistaiseksi viisaasti ja avarakatseisesti punnitsen asioita ja pidän nämä ns. empiiriset havainnot omana tietonani ja ripottelen niitä vähitellen ihmisten tietoisuuteen, silloin kun niiden aika todellisuudessa koittaa. Olen näet huomannut, että ohi suunsa puhuminen kostautuu, koska ihmiset eivät ole vielä valmiita kohtaaman 'totuuden sanomaa', jonka olen itse omaehtoisesti aikojen kuluessa omaksunut.

Mihinkään ei ole tässä ajassa kiirus, sillä viisas harkitsee ja katsoo sopivan tilaisuuden ja olosuhteet, koska voi tuoda sanomansa julki. Malttia ja harkintakykyä tarvitaan; hätäilemällä ja hosumalla ei saavuteta mitään rakentavaa, ei elämässä eikä maailmankatsomuksellisissakaan asioissa yleensäkään.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Jaha.  Moden olisi pitänyt hävittää heti toi Suon puheenvuoro. Taas on edessä uneton yö.

.

Vielä pahempaa. Minua luullaan jo hulluksi kun näen painajaisia nyt jo. Minun siis pitäisi alkaa murehtia aikaisintaan 499 miljoonan vuoden päästä?

Ja suo on jo 50 vuoden ajan lukenut raportteja tulevasta maailman lopusta, siis eiku tarkoitan ympäristöongelmista.  Suo alkoi murehtimisen jo huomatavasti aikaisemmin kuin minä.

Miten suo saat nukutuksi?  On siinä se hyvä puoli että jos valvoo niin ei näe painajaisia. Minä se nyt olikaan se Aakun juttu. Lämpöenerginen aikaviive, sekö sen maapallon päsäyttää. Lämpö ei pysy aikataulussa vaan myöhästyy ja jää niiku eno veneestä?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Lämpöenerginen aikaviive, sekö sen maapallon päsäyttää. Lämpö ei pysy aikataulussa vaan myöhästyy ja jää niiku eno veneestä?

Ei aikaviive, vaan lämpötilaerojen tasaantuminen - Kaikkien tähtien, myös auringon, energia loppuu aikanaan. Kuten sanoin ... pessimistit veikkaavat 500 miljoonaa vuotta, optimistit taas sellaista 2.5 miljardia vuotta. Ystävä hyvä - voit nukkua yösi rauhassa :D

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Kaikkien tähtien, myös auringon, energia loppuu aikanaan. Kuten sanoin ...

Tuo on selvästi sanottu. Tuota ei ole mainittu edes Raamatussa. Et noin se vaan tapahtuu. Raamatussa, miten se siellä tapahtuikaan. Raamatun mukaan tuho johtui aktiviteetista ja Aakun mukaan aktiviteetin puutteesta?

Siis Se:n kysymys oli irrelevantti, kuka tuhoaa maapallon. Ei kukaan. Energia vaan loppuu avaruudesta.
Tuo on helpottavaa kuulla, ettei kotitalouksien tarvitse käydä säästämään energiaa  pieni on kaunista periaatteella. Maallikkona voi kuvailla kädellä huitaisten: "Tuhannet nuotiot sammuvat avaruudessa".


Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Siis Se:n kysymys oli irrelevantti, kuka tuhoaa maapallon. Ei kukaan. Energia vaan loppuu avaruudesta.
Tuo on helpottavaa kuulla, ettei kotitalouksien tarvitse käydä säästämään energiaa  pieni on kaunista periaatteella. Maallikkona voi kuvailla kädellä huitaisten: "Tuhannet nuotiot sammuvat avaruudessa".

Niin. Jos otamme keskiarvon pessimistien ja optimiestien aika-arvioista päädymme aikaan 1500 miljoonaa vuotta, ettei meidän tätä kannata murehtia ja viettää sentähden unettomia öitä. Wikipedia kertoo auringostamme :

Aurinko syntyi noin 5 miljardia vuotta sitten, ja noin 5 miljardin vuoden kuluttua sen energiavarat loppuvat. Aurinko kirkastuu hitaasti, ja tämän seurauksena myös maapallo lämpenee, tosin yhtä lailla hitaasti. 900 miljoonan vuoden kuluttua Auringon ollessa 5,5 miljardin vuoden ikäinen arvioidaan maanpinnan keskilämpötilan ylittävän maan nykymuotoiselle elämälle kriittisen 30 °C rajan. Miljardin vuoden kuluttua tästä, siis 1,9 miljardia vuotta nykyhetkestä, maapallon meret kuivuvat keskilämpötilan ylittäessä 100 °C. Viimeistään tällöin maa muuttuu elinkelvottomaksi ainakin nykyisenkaltaisille elämänmuodoille. Viiden miljardin vuoden kuluttua vety loppuu Auringon keskustasta ja Aurinko alkaa hitaasti laajentua ja muuttua punaiseksi. Vähitellen auringosta tulee punainen jättiläinen. Tällöin Aurinko nielaisee sisemmät planeetat, eli Merkuriuksen ja Venuksen. Maapallo sulaa laavapalloksi, ja osa sen kivikehästä höyrystyy avaruuteen. Samalla Aurinko puhaltaa uloimmat kerroksensa planetaariseksi sumuksi, jolloin keskustassa oleva tiivis ydin paljastuu ja muuttuu myöhemmin valkoiseksi kääpiöksi. Vielä silloinkin Aurinkoa kiertäneet planeetat, mukaan lukien maapallon jo tässä vaiheessa jäähtynyt ydin, kiertävät sitä ikuisessa pimeydessä ja kylmyydessä. Jäljelle jäänyt Auringon ydin jäähtyy lopulta valkoisesta kääpiöstä mustaksi kääpiöksi.

Tässä nämä aikarajat poikkeavat aikaisemmin mainitsemistani, mutta muistetaan, että ne ovat vain arvioita. Wikipedian arvio kuuluu niihin optimistisimpiin.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape"


Miten suo saat nukutuksi?

Kiitos kysymästä, huonosti!

Tänään heräsin tuossa kolmen kieppeillä... katselin ikkunasta, jaa etteikö muka yöllä mitään näe, kun ei ole katuvalojakaan, katselin katselin! eikä näkynyt tällä kertaa peuroja pellolla.

S:llä on siis ns. empiirinen teoria. Kiinnostaa kuulla, mikä se sellainen on? Empiria kun on kokemusperäinen...   :lol:
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"


Tässä nämä aikarajat poikkeavat aikaisemmin mainitsemistani,...

... mutta täsmäävät siihen, mitä MINÄ esitin!

Tässä vielä toisen kerran muistin virkistämiseksi:
Lainaus käyttäjältä: "se"

Muutoin, oon kyllä kuullu, että Aurinko olis ny niinku puolivälissä, että tommoset vähintään 4--5 miljardia vuotta se vielä siellä mollottais.


:lol:

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "se"

Muutoin, oon kyllä kuullu, että Aurinko olis ny niinku puolivälissä, että tommoset vähintään 4--5 miljardia vuotta se vielä siellä mollottais.


:lol:

.

MInun teorian mukaan,  nyt kun vihdoin asiaa tutkin, maapallo kuolee vanhuuteen.

Olen muutes aina ihmetellyt mihin noita maapallon jäljitelmiä tarvitaan. :roll:




.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Tässä nämä aikarajat poikkeavat aikaisemmin mainitsemistani,...

... mutta täsmäävät siihen, mitä MINÄ esitin!

Kyllä, mutta pystymme mittaamaan vain auringon pinnan muutoksia, emme sitä, mitä tapahtuu auringon sisällä ja tästä on useita koulukuntia. Voi toki olla, että aurinko puksuleeraa vielä 5 miljardia vuotta ... tosin tänä aikana se muuttuu nk. punaiseksi jättiläiseksi nielaisten lähiplaneetat ja kutistuu nk. mustaksi kääpiöksi ...

Lainaus käyttäjältä: "se"Tässä vielä toisen kerran muistin virkistämiseksi:

Muutoin, oon kyllä kuullu, että Aurinko olis ny niinku puolivälissä, että tommoset vähintään 4--5 miljardia vuotta se vielä siellä mollottais.
:lol:

Voi olla - optimistisimpien arvioiden mukaan, mutta parin miljardin vuoden kuluttua maapallo tulee asuinkelvottomaksi - No ... jos vaikka ajatellaan, että lähitulevaisuudessa ihmiset elävät 100 vuotiaiksi, niin mitä merkitsee miljardi vuotta ... ??? Siis tuhat miljioonaa vuotta ...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä