Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Milloin sait aikaan hämmentyneen hiljaisuuden?

Aloittaja Metsäminussa, 19.10.09 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 21.10.09 - klo:09:10

Tarkoitatko tätä:

Mara vai Mooses EU pressakisi

Säälittävää. Outopojan tauti on tarttunut sinuunkinisi.

reedik

Lainaus käyttäjältä: se - 21.10.09 - klo:07:19
.
Heh, älä nyt kuitenkaan vaikene, reedik!

Raamattu on juuri ajatustesi mukaan etenevä teos.
Ensin todellakin henki leijailee, sit vasta tulee materiaa, joka luodaan.

Raamatun vertauskuvallinen satu genesis on kirjoitettu hyvin kauan sitten ihmisille, joiden ymmärrys ja tietämys oli keskimäärin olematonta nykyihmiseen verrattuna. Tämän päivän ihmiset, jotka uskovat kirjaimellisesti Raamattuun, ovat syystä tai toisesta samalla tasolla kuin ihmiset luomiskertomuksen kirjoittamisen aikaan.

Minun on joka tapauksessa mahdotonta uskoa siihen, että maailmankaikkeus sattuman oikusta tai ihan itsekseen on järjestynyt sellaiseksi kuin se on. Enkä usko siihenkään, että kaiken muutoksen ja kehityksen takana on jokin itse itseään säätelevä automaatti. Pikemminkin pidän mahdollisena, että maailmankaikkeutta ovat olleet synnyttämässä ja kehittämässä voimat, jotka eivät ole tästä meille tutusta maailmasta. Arvostan ilman muuta tiedettä, joka pyrkii ratkaisemaan monia arvoituksia ja on tehnytkin hämmästyttäviä löytöjä. Mitä enemmän tiede tekee uusia havaintoja, sitä enemmän ihmettelen tämän maailman loogista ja monimutkaista rakennetta ja yhä varmemmaksi minulle käy, että tämän kaiken takana on jokin suunnaton äly.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Rape - 21.10.09 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.10.09 - klo:22:55
...

Mun sanavarastossa tuota sanotaan paskan jauhamiseksi. Minua alkaa ottaa päähän aika nopeasti.

Jotkut sanovat näitä tyyppejä lähetyssaarnaajiksi. Jatkuva puhe että pitäisi tehdä, mutta ei ole koskaan itse tekemässä.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 19.10.09 - klo:19:22

Jokainen tietenkin kirjoittaa omien tarpeidensa mukaisesti.

Rapella on ilmeisesti kova tarve saada köniinsä.   :)

Kävi mielessä, että kenties Rape on paskan asiantuntija kun noin tarkasti aina tunnistaa paskan jauhannan  >:(

Lähestysihmisten kanssa minulla ei ole muuta tekemistä, kuin että muutamat heistä ovat parhaita ystäviäni ja tapaamme usein kahvien merkeissä.  Jos viittaat minun joulun aikaiseen tilkkuharrastukseeni, niin ne eivät mene kirkon (kirkkojen, niitä on n. 20 eri lahkoa täällä) basaarille toisin kuin heidän. Minun juttuni ovat tarkoitettu tälle:  http://www.ahsrehab.org/
Kehitysvammasiten lasten laitos, jossa heille opetetaan käden taitoja. 10% vuosikuluista saamme kokoon pelkällä paskan jauhannalla.
Princess Madja on ruotsalainen, joka sattui ( Rape sanoisi erehtyi) naimaan täkäläisen prinssin.

Rapella on sama vika.  Minä olen sillanrakentaja pelkällä läsnäolollani .. ja vaatimattomalla nettitoiminnalla, joka EI ole Outomaa.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: reedik - 20.10.09 - klo:23:45

Palaan tuohon luomiseen sikäli, että on mahdollista, että ihminen kykenee joskus luomaan materiaakin pelkällä ajatuksen voimalla.

Ja nyt reedikin suu suppuun, sillä minusta tuntuu, että olen lörpötellyt liikaakin ja saanut jotkut hiljaisiksi ja ajattelemaan, että tuon miehenhän täytyy olla mielenvikainen. Tämähän oli kaiketi tuon metsäminussa hienosti avaaman keskusteluketjun tarkoitus.

Kerro ihmeessä !!!

Tarkemmin ajatellen, lähes kaikki uskonnot luottavat jonkun ulkopuolisen voiman luoneen maailman(kaikkeuden). Voiko kaikki olla niin väärässä? Juuri tuo Raamatunkin Henki,  muuten myös Koraanissa (kun satun lukeneeni sen) oli se,  joka oli kaiken päällä, ensin erotti maan ja taivaan jne.  ::)

Muoks.
Reedik ehti tuohon väliin viesteineen. Meinaat, että meitä kehittyneempi sivilisaatio on kehittänyt maailman?  Mutta eiko evoluutiota voida tarkastella meillekin havaittavalla ajanjaksolla ja todistettavasti se on toiminut .. ja toimii edelleen.

Esimerkkejä on runsaasti.  Ensimmäiseksi tulee mieleen ihmisen hampaat, joskus luin siitä, että ne heikkenevät koko ajan mössöruokamme takia. Enää ei tarvitse pureskella juureksia tai puolikypsää lihaa :D

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.10.09 - klo:11:23

Kävi mielessä, että kenties Rape on paskan asiantuntija kun noin tarkasti aina tunnistaa paskan jauhannan  >:(

Ainakin yritän olla.  Rapeus saber

Amanda

Tästä tulikin mieleen..  myös siksi, kun tuo AW taas ilahduttaa meitä täällä, että Rapen vuosi Vuoden Outona on loppumaisillaan. Kovasti yrität toista kautta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 21.10.09 - klo:11:56

Tästä tulikin mieleen..  myös siksi, kun tuo AW taas ilahduttaa meitä täällä, että Rapen vuosi Vuoden Outona on loppumaisillaan. Kovasti yrität toista kautta.

Eiks se oo loppunu jo ajat sitten. Outo juttu. Sen varjolla minua yritettiin muuttaa  ihan muuksi.

THL tiedottaa

.
Sullako se onkin lainassa?

Ihmettelin jo tuossa ulkona kävellessäni, että missä se varjoni oikein luuraa.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

reedik

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.10.09 - klo:11:30

Reedik ehti tuohon väliin viesteineen. Meinaat, että meitä kehittyneempi sivilisaatio on kehittänyt maailman?  Mutta eiko evoluutiota voida tarkastella meillekin havaittavalla ajanjaksolla ja todistettavasti se on toiminut .. ja toimii edelleen.

Esimerkkejä on runsaasti.  Ensimmäiseksi tulee mieleen ihmisen hampaat, joskus luin siitä, että ne heikkenevät koko ajan mössöruokamme takia. Enää ei tarvitse pureskella juureksia tai puolikypsää lihaa :D

No en tosiaankaan meinaa. Mistä nuo meitä kehittyneemmät sivilisaatiot sitten olisivat ilmaantuneet? Itsekö itsensä olisivat tyhjästä nyhjäisseet? Minä nyt toistan vielä kerran, että olen sitä mieltä, että kaikki materia on myös henkeä, sillä se on hengestä lähtöisin. Useimpien ihmisten jumalakäsitys vain on minusta melkoisen suppea ja oletan, että on myös useita henkisiä luomakuntia ja hyvin korkeita henkiolentoja, joita voidaan nimittää vaikkapa jumaliksi. Nuo olennot eivät luultavasti ole koskaan olleet fyysisessä kehossa yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Osa noista mittaamattoman kyvykkäiksi kehittyneistä henkiolennoista on ottanut tehtäväkseen luomistyön. Kutsuttakoon niitä sitten vaikkapa luojajumaliksi (elohim). Aramean ja arabian kielen eri murteet ovat läheisiä sukukieliä (arabeilla ja juutalaisilla on yhteinen historia) ja tuosta Raamatun elohimista sitten arabien kieliin muotoutui Allah. Uskontojen kehittäjät ovat eri uskontojen jumalille luoneet itse ihmisten kaltaisiksi kuvittelemiaan piirteitä ja kehittäneet uskonnoistaan yhden jumalan varaan monoteismin.

Nyt varmaankin herää kysymys, mistä nuo korkeat henkiolennot ovat peräisin. Minun käsitykseni mukaan kaikki olevainen on saanut alkunsa yhdestä lähteestä, joka on vuodattanut itsestään alun perin kaiken. Siinä mielessä me kaikki olemme yhtä. Tämän enempää en halua asiasta puhua, sillä minulla on nyt viimeistään täällä hullun leima otsassa.  

Tuosta evoluutiosta toki voi puhua ihan avoimesti. Monet Darwinin ajatukset olivat oikean suuntaisia. Onhan ihmisellä vielä kulmahampainakin jälkiä raateluhampaista ja esimerkiksi häntäluu.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: reedik - 21.10.09 - klo:13:08

No en tosiaankaan meinaa. Mistä nuo meitä kehittyneemmät sivilisaatiot sitten olisivat ilmaantuneet? Itsekö itsensä olisivat tyhjästä nyhjäisseet?

...

Osa noista mittaamattoman kyvykkäiksi kehittyneistä henkiolennoista on ottanut tehtäväkseen luomistyön. Kutsuttakoon niitä sitten vaikkapa luojajumaliksi (elohim).

Nyt varmaankin herää kysymys, mistä nuo korkeat henkiolennot ovat peräisin. Minun käsitykseni mukaan kaikki olevainen on saanut alkunsa yhdestä lähteestä, joka on vuodattanut itsestään alun perin kaiken. Siinä mielessä me kaikki olemme yhtä. Tämän enempää en halua asiasta puhua, sillä minulla on nyt viimeistään täällä hullun leima otsassa.  

Tuosta evoluutiosta toki voi puhua ihan avoimesti. Monet Darwinin ajatukset olivat oikean suuntaisia. Onhan ihmisellä vielä kulmahampainakin jälkiä raateluhampaista ja esimerkiksi häntäluu.

Ei sulla mikään hullun leima oo otsassasi, reedik!    :)

Niin, kysytään nyt sitten tuota: mistä tuo alku on peräisin?
Eli mikä tai kuka loi tyhjästä ensin itsensä?
Miten se yksi alkulähde sai alkunsa?
Mistä se alkulähde tuli?

:)

Ja vielä: Miten ihmeessä osaat kuvata henkiolennoiksi jotkut tekijät?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä